News Flash:

Nichita ingroapa 25 mii de pensionari

1 Aprilie 2010
7236 Vizualizari | 24 Comentarii
Gheorghe Nichita
• Primarul Gheorghe Nichita se spala pe maini de 24.900 de alegatori ce au reprezentat o parte semnificativa a electoratului sau, la alegerile locale din 2004 si din 2008 • Edilii scot din folosinta abonamentele gratuite pentru pensionari • Pensionarii vor putea calatori doar pe doua trasee la alegere • Primaria are datorii catre RATP de 12,2 milioane lei, pentru ca nu a platit subventiile acordate pentru pensionari • "Proiectul este inca in dezbatere. Asteptam impresiile de la beneficiari. Asteptam parerile si la centrele de cartier din oras. Este foarte probabil ca multa lume sa fie de acord cu aceasta masura pe timp de criza. Cu siguranta vor fi si nemultumiri", a spus purtatorul de cuvant al primariei • Liberalii considera ca masura municipalitatii nu este cea mai potrivita

Primarul Gheorghe Nichita se spala pe maini de 24.900 de alegatori ce au reprezentat o parte semnificativa a electoratului sau, la alegerile locale din 2004 si din 2008. Dupa ce Nichita a promis pensionarilor in campania electorala din 2004 ca va acorda gratuitati pentru transportul public local, printr-un nou proiect de hotarare, reduce beneficiile acordate pensionarilor. In aceste conditii, edilul sef da semne ca nu va mai candida la sefia institutiei, din moment ce renunta la un electorat destul de numeros. Mai precis, daca pana in acest moment pensionarii beneficiau de abonamente gratuite pe toate traseele Regiei Autonome de Transport Public (RATP), daca va fi aprobat proiectul, acestia vor putea calatori gratuit doar pe doua trasee la alegere. "Proiectul este inca in dezbatere. Asteptam impresiile de la beneficiari. Asteptam parerile si la centrele de cartier din oras. Este foarte probabil ca multa lume sa fie de acord cu aceasta masura pe timp de criza. Cu siguranta vor fi si nemultumiri", a declarat Andrei Trofor, purtatorul de cuvant al primariei.

Tarif social de 40 lei

In 2004, la initiativa electorala a lui Nichita, municipalitatea s-a angajat sa suporte cheltuielile cu aceste abonamente care, in prezent, au o valoare de 60 lei. Edilii vor sa faca economie, conditii in care tariful social va ajunge la 40 lei de abonament. Numai ca municipalitatea are deja datorii semnificative catre RATP, deoarece nu a acoperit cheltuielile cu abonamentele care au ajuns la nivelul sumei de 12,2 milioane lei, reprezentand restante acumulate inca din anul 2003. Cea mai mare parte din datorii a fost facuta anul trecut, fiind vorba de 10,2 milioane lei. "Pentru sustinerea costurilor de transport public de persoane prin curse regulate, pentru anul 2010 a fost alocata de la bugetul local suma de 19.000.000 lei. In vederea corelarii alocatiilor bugetare cu numarul abonamentelor eliberate categoriilor de persoane beneficiare acestui serviciu de transport, propunem modificarea articolului 1 din H.C.L. nr. 201/2004 si anume: «se înfiinteaza tipul de abonament cu tarif social, cu valoarea de 40 lei, pe mijloacele de transport în comun de pe raza teritorial - administrativa a municipiului Iasi. Abonamentul de tip social este valabil pe doua trasee, functie de solicitarea beneficiarului». Prin înfiintarea abonamentului de tip social, valabil pe doua linii, functie de solicitarea beneficiarului, alocatia bugetara se reduce cu 6.772.800 lei, respectiv de la 23.518.992 la 16.746.192 lei. Avand în vedere si restantele din anii precedenti în suma de 12.204.499 lei, suma necesara pentru anul 2010 este în valoare de 28.950.692 lei", se arata in proiectul de hotarare.

Cine sunt "beneficiarii"

Masura va afecta un numar de 24.900 pensionari cu varsta de peste 65 de ani, 100 de pensionari cu varsta pana in 65 ani ale caror pensii sunt mai mici decat salariul minim brut garantat, 2.280 de veterani de razboi, invalizi si vaduve de razboi, 17 revolutionari, 897 de persoane persecutate politic si 26 de donatori onorifici de sange. Insa proiectul va fi discutat intr-o viitoare sedinta de Consiliu Local dupa ce va fi supus dezbaterii publice.

Liberalii acuza masura

Consilierii locali PNL au precizat ca aceasta masura nu este cea mai potrivita pentru ca nu va avea efect pe termen lung. "Nici o masura restrictiva nu aduce nimic pe termen lung. Poate aduce un avantaj pe timp scurt. Dar asta inseamna ca pensionarii vor circula mai putin. Vor trebui sa ne prezinte motive clare din care sa reiasa economia. Nu cred ca asta este solutia. La RATP se mai pune si problema firmei private de transport (Unistil -n.r) care reuseste sa supravietuiasca, in timp ce RATP nu", a spus Radu Botez, consilier local PNL.

Pentru pensionari ba, pentru Poli da

Si conservatorii ieseni au criticat initiativa primarului, acuzandu-l pe acesta ca, prin politica sa, a reusit doar sa falimenteze Regia de transport si sa-i lase pe pensionari fara singurul sprijin pe care-l mai aveau din partea autoritatilor locale. "Pentru a castiga in doua randuri alegerile, domnul primar a incercat sa cumpere voturile pensionarilor cu abonamente gratuite. A sacrificat insa Regia de transport, pe care a adus-o in pragul falimentului, neachitand valoarea subventiei. Directorul Neculai Abalasei a platit cu functia pentru faptul ca a avut curajul sa ceara de la primarie banii cuveniti, adica valoarea subventiei. Acum, dupa ce s-a vazut de doua ori cu sacii in caruta, primarul vrea sa provoace doua cataclisme, falimentarea regiei, dar si abandonarea pensionarilor, intr-un moment la care au poate cel mai mult nevoie de un astfel de ajutor. Bani pentru transportul pensionarilor nu sunt, dar pentru plimbatul echipei de fotbal s-au gasit tot timpul. Ca sa nu mai vorbim ca, pana mai anul trecut, s-a platit cu bani grei si reclama de pe stadion", a spus ieri Vasile Salaru, presedintele filialei iesene a Partidului Conservator.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (24)

seriosu  | #101996
bine le face. la piete[la carne macra] nu mai incap de ei.depozite la banci...case degeaba pe timpul lui ceausescu.la 50 de ani ieseau la pensie. le ajunge. si noi tineretul tot platim, pina murim, cred ca si copii nostri vor plati dupa noi...
alegatorul  | #102000
pretul unui abonament pe 2 linii este de 60 lei nu 40 de lei care reprezinta doar 23 de bilete daca acestea se majoreaza la 1,8 lei . pensionari ar putea circula doar 11 zile dus intors. tariful social la abonament nu trebuie sa-l impuna RATP ului pentru ca acestia sa acumuleze pierderi si mai mari , ci primaria trebuie sa- si asume in totalitate pretul unui abonament. In caz contrar ar trebui ca pensionarii sa circule 11 curse dus intors
ieşean  | #102007
eu nu inţeleg.pensionarii,cei fara venit,veteranii de razboi,persoane cu handicap si nu mai stiu cine au atatea gratuitati incat iti pui intrebarea cine mai plateste in tara asta? NU SUNT DE ACORD CU ATATEA GRATUITATI!sa plateasaca si ei. eventual mai putin acolo unde se poate , dar sa plateasca.
consider ca scumpirea biletelor este abuziva.atata timp cat nu oferi conditii civilizate de calatorie, siguranta calatoriei nu vad de ce ar fi necesara acesta scumpire.
RATP, CET, SALUBRIS nu vor deveni mai rentabile daca scumpesc serviciile. atata timp cat aceste unitati sunt slugile primariei si ale consiliului local nu vor fi eficiente. scumpirea denota slaba eficienta a primarului si a celor care conduc aceste capuse. in aceste momente de criza scumpirile sunt bine venite. asta e tot ce ne doream pe plan local.suntem niste fraieri ca acceptam cu usurinta atatea taxe, impozite si scumpiri.tot cei care sunt salariati platesc.muncim ca sa platim darile.
Leana  | #102015
De acord sa fie ajutati, dar numai cei care intradevar au nevoie.Abonamentul pe doua linii este suficient,o linie la piata si una la policlinica. Nu stiu dacaaceste abonamente sunt platite indiferent daca sunt utilizate s-au nu . Sigur sunt foarte multe persoane care le primesc dar nu le utilizeaza. Ar trebui gasita o solutie sa se plateasca doar ce se foloseste, altfel Regia de transport incaseaza niste bani necuveniti, care micsoreaza bugetul fara folos. Cred ca mai sunt multe domenii unde se platesc bani de la buget in acest fel ciudat.
mitos  | #102019
Oferta e valabila doar azi, sau ramane in vogoare si dupa 1 aprilie? ;))
Mitica  | #102021
Masura CLM,de a simplifica gratuitatile unor persoane, la transportul cu mijloacele RATP Iasi, nu poate fi aplicata si in cazul unor Legi sau Hotariri Guvernamentale precum Legea 189/2000,etc. Cred ca in articolul publicat in ziar, in mod eronat au fost mentionate categoriile: VETERANI, INVALIZI,REVOLUTIONARI,etc.
asdfghjk  | #102028
mai bo(ar)ule, ca de obicei, articolul tau e penibil. probabil esti platit sa scrii asa, tu fiind cel mai mare sclav de la fituica asta.
foarte bine, e de ajuns sa aiba liber numai pe 2 linii.
unu  | #102032
ce bine, poate asa vor mai sta si ei acasa si nu se vor mai plimba prin oras de-ampulea incurcand si aglomerand locurile, creand cozi, haos etc.
Sa stea acasa si sa faca rebus...nu sa se duca moca cu mijlocul de transport in comun la piata din celalalalt capat al orasului pentru ca acolo e mai ieftin cu 10 bani.
ratpistul  | #102034
sa le dea abonamente pe 2 linii sau chiar pe o linie , dar sa le pateasca Primaria la pretul real nu RATPul. pretul unui abonament pe 2 linii este 75 lei nu 60 cit se achita in prezent sau 40 lei cit vor ei sa acorde acum .Protectia sociala intra in atributiile CL sau Primariei . Vina ca nu se poate contoriza exact numarul de calatorii ce se efectueaza de pensionari nu este a celui care efectueaza serviciul. Interesul in implementarea sistemului de ticheting este al celui care comanda si plateste aceste servicii . Spor la treaba
lentile ieftine  | #102035
50 lei...LENTILE DE CONTACT....Oferta......id *********
JURIDIC TV  | #102058
S-a lansat singura televiziune exclusiv juridica din Romania!!! Urmariti-ne in fiecare zi pe juridictv.ro!!!
tirdea  | #102061
o chestie pentru voi ziaristii si cei care nu stiu : cati pensionarisunt cu acte in regula ? cati pensionari cu pensii frumoase pe caz de boala ? cati pensionari care au " dat spaga " pt pensionare ? cati pensionari sunt cu adevarat in iasi ? pensionari cu pensii de 2000 leiu merg gratis cu ratp ? astea nu se vad ? oare cum o persoana la 35 este pesinat pe caz de boala " cu spaga " ??? pai daca cei ce la primarie cu comunitara si politia ar face anchetele pt pensioanri , si cei de la handicap nu ar mai lua spaga pe a scoate la pensii , atunci ceilalti prosti care le platim pensiile nu mai avem pb cu ratp si cei pensionati sa isi faca abonament . dimineata tranvaiele si autobuzele de la ratp sunt pline de pensionari care isi fac piata iar cei care se duc la servici sau scoala nu mai incap de ei . stiti ca pensionarii zic ca au liber ? pe seama cui ? pile cunostinte relatii spaga ....
iulian  | #102067
sa le dea 10 calatorii dus intors si multumim di inima partidului.
s-au invatat sa mearga si jumatate de statie cu mijlocul de transport si au inceput sa faca si gat !!!!
da cum ca au abonamente cu locuri bosorogii .
au pensiile mai mari decat salariile si tot noi cu 700 de lei sa ducem greul.
daca maresc pretul la bilete ii *** in gura pe toti care voteaza aceasta porcarie.
primaria trebuie sa deconteze 1.600.000 de gratuitati .daca un leu se i-au de la acesti ''sarmani se auna 1.600.000 lei domnilor consilieri si domnule primar!!!!
daniel  | #102076
Suntem un popor de ****** si de idioti.Ne batem joc de batrani.RUSINE SA LE FIE CELOR CARE VORBESC ASA DE NISTE BATRANI
Petre  | #102081
Acete abonamente au fost date de Nichita in pragul unor alegeri pentru a obtine voturi. Inainte se dadeau libere doar pe o linie, si doar la cei cu pensii mici. Daca s-ar da abonamente pe doua linii si doar de la un anumit plafon de pensii nu ar mai fi o problema pentru buget, dar nu ar mai avea idioti ca Nichita masa electorala pe care sa o manipuleze. Sa se stie ca la persoanele cu handicap primesc gratuitate doar cei cu handicap grav s-au accentuat si acestia nu se plimba toata ziua cu mijloacele de transport, asa cum o fac cei 25000 de pensionari cu varsta de peste 65 ani si majoritatea cu pensii de peste 900 lei.
Dascălu D.Paul  | #102095
Este 01.04.2010, adică 1 aprilie 2010, ziua păcălelilor.Nu credeţi nimic ce scriu astăzi ziarele!
ion  | #102096
propunere:sa se introduca carduri pt transport in comun, solutie prin care se vor deconta la RATP numei calatoriile efective si nu tot portofoliul abonamentului, pe care oricum pensionarii nu il folosesc integral. Atunci vor ajunge banii pentru toti si se vor deconta numai servicii REAL indeplinite !Astept replica de la toate partile interesate, chiar si de la RATP care cred ca nu va fi entuaziasmata!
ROXY  | #102107
Poate a da Dumnezeu si Maica Sfanta,poate de acum mai prindem si noi un loc in tramvai sau autobuz,cel putin tramvaiul 11 .era urgie cu pensionari care se plimbau aiurea! Pe noi,doua linii la abonament,ne beleste RATP-ul,di cinci milioane salar,unul e transportul,iar ei sunt VESNIC NEMULTUMITI! Nichita,da pune-le,ba baiatule,sarete cu birjari,numai pentru ei,cand au chef sa vada Copou-ul.CUG-ul,sa mai colinde pietele ca sa mai treaca timpul,nu sa aglomereze de dimineata tramvaiele si autobuzele!Nichita,adica pana acum ne beleai pe noi,ca sa mearga soimeii de-a moaca! Destept barbat....
Dascălu D.Paul  | #102112
Nu toţi pensionarii circulă zilnic chiar dacă au permis. Sunt pensionari care circulă de câteva ori pe lună sau chiar niciodată.De multe ori tramvaiele şi autobuzele circulă goale şi dacă n-ar fi pensionarii, elevii, studenţii etc. conducătorii auto nu ar mai avea obiectul muncii.Aglomeraţia pe străzi şi poluarea rezultă mai ales de la mulţimea de autoturisme care nici locuri de parcare nu mai au. Dacă fiecare autoturism transportă una sau două persoane este mult mai costisitor decât transportul a cinci zeci de persoane cu un tramvai nepoluat sau cu autobuz ce transportă cât 25-50 de automobile.Suntem săraci,dar cu maşini de lux şi nu renunţăm la obiceiurile vechi de a fi prieteni nedespărţiţi ai lui Bachus.Vă reamintesc că este 1 aprilie 2010, ziua păcălelilor!
DODO  | #102120
Urmaream acum zece minute,pe IAI_TV_LIFE,un pletos care batea apropo la handicapati,sa plateasca si ei biletu! Ba pletos.ba Ciufulici.cati oropsiti ai vazut tu,ba fetita(are coada),se plimba aiurea cu tramvaiul ca bulbuzeii astia care vor loc la geam,de-i plimba RATP-ul de-a moaca,ca nu-ii mai tine Bulichi acasa?!
GICA  | #102121
FORTZA Gheorghe Nichita..... foarte bine le-a facut la babalici!!!! sa mearga pe jos ca doar nu intirzie la servici, la scoala.... etc.. etc....

Eu daca eram primar de mult nu mai aveau babalicii nicio gratuitate aici in IASI.

Abonamnet gratuit trebuie sa se dea la scolari, elevi, studentii nicidecum la babalici.

Fortza Poli!!!
je  | #102123
Asa va trebuie cretinilor, care l-ati votat pe boul asta nesimtit.
Vasile  | #102134
Bai (astia de va dati cu comentariile), chiar nu va prindeti ca e de 1 aprilie????
Dascălu D.Paul  | #102454
Corectare: "tramvai nepoluant", în loc de "tramvai nepoluat".Mii de scuze!Hristos a înviat!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3144 (s) | 22 queries | Mysql time :0.119975 (s)

loading...