News Flash:

Noile tehnologii online implica riscuri pentru confidentialitatea datelor utilizatorilor

8 Octombrie 2009
522 Vizualizari | 0 Comentarii
Viviane Reding, comisar european pentru Societate Informationala si Media, a avertizat ca noile tehnologii online, folosite inclusiv in retelele de socializare, implica si o serie de riscuri in ceea ce priveste confidentialitatea datelor internautilor, informeaza EUObserver. Cu toate ca aceste tehnologii performante ofera oportunitati internautilor, Comisia Europeana le monitorizeaza atent dezvoltarea, din cauza potentialelor amenintari pe care le pun in ceea ce priveste confidentialitatea datelor internautilor, dupa cum a spus Viviane Reding, la Bruxelles. Reding a amenintat ca, daca platformele sociale de tip Facebook nu fac mai multe eforturi pentru a se asigura ca profilurile minorilor sunt private, atunci se va interveni cu legi care sa oblige retelele sociale sa faca acest lucru. "Confidentialitatea trebuie, in opinia mea, sa fie de maxima prioritate pentru cei care ofera retele de socializare si pentru utilizatorii lor. Cred cu convingere ca profilurile minorilor trebuie pastrate secrete si este necesar sa nu fie indexate de motoarele de cautare", a spus Reding. "Comisia Europeana a cerut deja platformelor de socializare sa manevreze cu atentie profilurile minorilor, prin intermediul autoreglementarii. Sunt pregatita sa introduc reguli in acest sens in cazul in care va fi nevoie", a adaugat ea, spunand ca este ingrijorata in legatura cu toti utilizatorii de retele de socializare, nu doar copii, si se teme ca majoritatea celor care intra pe astfel de site-uri nu sunt constienti de riscurile la care sunt supuse informatiile personale pe care le posteaza online. "Retelele de socializare au potentialul de a reprezenta o noua forma de comunicare si de a aduce oamenii la un loc, indiferent unde se afla. Insa sunt toti utilizatorii de retele sociale constienti ca toate fotografiile si informatiile pe care le posteaza in cadrul profilurilor lor pot fi accesate si folosite de oricine navigheaza pe internet?", a mentionat Reding. Viviane Reding a mai spus si ca publicitatea comportamentala - reclamele care par sa stie exact ce fel de carti, vacante sau concerte intereseaza utilizatorii - reprezinta o alta temere vizavi de confidentialitatea datelor pe care Comisia Europeana o are in ultima vreme. Reclamele targetate comportamental sunt capabile sa urmareasca site-urile pe care le acceseaza internautii pentru a le servi mesaje comerciale din domeniile fata de care manifesta interes. Reding a declarat ca Executivul UE urmareste evolutia situatiei in ceea ce priveste incalcarea confidentialitatii datelor. "Reglementarile europene sunt clare: informatiile personale pot fi folosite doar cu acceptul celui caruia apartin", a adaugat ea. Reding a mai adus in discutie si varianta realizarii unei singure piete online pentru continut digital, in conditiile in care actuala fragmentare reprezinta un dezavantaj concurential pentru Europa, comparativ cu Statele Unite. Ea a spus ca, inainte de a-si incheia mandatul, va publica, impreuna cu comisarul pentru Piata Interna, un document referitor la un posibil set de reglementari pentru realizarea unei piete digitale unice. Pe de alta parte, ea a spus ca ar vrea sa se creeze European Rights Registry, care sa usureze procesul de digitalizare al cartilor, in sensul ca acesta ar putea trata eventualele probleme referitoare la republicarea online a lucrarilor in cazul carora nu se stie cine detine drepturile de autor.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1338 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018807 (s)

loading...