News Flash:

Nori negri la orizont pentru micii comercianti

28 Februarie 2007
3077 Vizualizari | 3 Comentarii
Gunter Grieb
• Piata ieseana de Cash&Carry va fi luata cu asalt in acest an de hypermarketuri precum Kaufland, Carrefour, Real sau Selgros • "Din estimari vor fi create circa 200 noi locuri de munca pentru un magazin. Ce ne-a facut sa venim la Iasi este numarul de locuitori, potentialul pe care il are orasul ca si numar de clienti si capacitatea de cumparare. Concurenta este ceva normal si benefic in special pentru cumparatori, care datorita acestui lucru au numai avantaje: posibilitatea de a alege, oferta variata, produse de calitate, preturi mici", a sustinut directorul general Kaufland Romania, Gunter Grieb • Sefii judetului nu se pot bucura prea mult, deoarece hypermarketurile nu vor aduce la bugetul local decat, eventual, impozitul pe terenuri • Kaufland, Selgros, Carrefour, Real sau alte astfel de companii vor directiona veniturile sau impozitul pe profit in alte parti, in special Germania, unde au sediile sociale cele mai mari companii de profil


Chiar daca agentii imobiliari nu recunosc acest lucru, piata de profil a fost data peste cap de investitiile in terenurile pe care se construiesc noile hypermarketuri. Piata ieseana de Cash & Carry va fi luata cu asalt in acest an de hypermarketuri precum Kaufland, Carrefour, Real sau Selgros. Pe langa avantajele evidente ale consumatorilor care vor avea, in mod firesc o oferta mai variata, avand de unde alege, micii comercianti din Iasi vor avea de suferit. Un beneficiu ar putea avea in schimb producatorii din industria alimentara care pot profita de acest lucru. Specialistii in vanzari se asteapta la o comasare a pietei de desfacere alimentare de catre producatori, cu preponderenta catre hypermarketuri.

Zeci de milioane Euro

Pe langa constructii si dotari, o mare parte din investitia noua de la Iasi facuta de marii jucatori din domeniu a fost cea in terenul pe care au construit hypermarket-urile, estimat la cateva milioane Euro. Acesta a fost si motivul pentru care seful pe Romania al Selgros, Alexandru Vlad, a sustinut recent ca investitiile in Romania ale germanilor vor fi reticente, pana cand piata imobiliara va urma un curs normal. Investitia Selgros de la Iasi este de peste 17 milioane Euro. "Investitia pentru magazinul Selgros Cash & Carry din Iasi se ridica la aproximativ 17 milioane Euro. Suprafata totala a constructiei este de aproximativ 17.000 mp, din care 11.000 mp sunt prevazuti pentru suprafata de vanzare si 5.000 mp pentru anexe (receptia marfii, depozite, vestiare, birouri etc.). Cu deschiderea noului magazin, cream 350 de locuri de munca noi. Hotararea pentru Iasi ca locatie pentru unul dintre magazinele noastre a fost luata avand in vedere faptul ca orasul este unul dintre cele mai mari din tara", a sustinut ieri Pia Krauss, marketing manager Selgros Romania.



Dispar micii comercianti

"Supermarketurile sunt o alternativa. Sunt produse bune, controlate, si la preturi rezonabile. Ii credeti pe cei care spun ca nu au bani? Romanul este un plangaret prin definitie. In ultima perioada au intrat bani din afara. Se construieste peste tot in tara in draci. Micile buticuri trebuie sa dispara. Treaba lor ce fac. Daca nu au fost in stare sa faca ceva, atunci sa dea faliment. Este ceva normal intr-o economie de piata. Sunt totusi semne bune ca lucrurile se aseaza si se indreapta spre mai bine", a sustinut ieri Vasile Cocris, decanul Facultatii de Economie si Administrarea Afacerilor din cadrul Universitatii Cuza.



Impozite in alta parte

Sefii judetului nu se pot bucura prea mult, deoarece marile hypermarketuri nu vor aduce la bugetul local decat, eventual, impozitul pe terenuri. Kaufland, Selgros, Carrefour, Real sau alte astfel de companii vor directiona veniturile sau impozitul pe profit in alte parti, in special Germania, unde au sediile sociale cele mai mari companii de profil. Carrefour Romania va deschide in toamna acestui an primul hypermarket din zona Moldovei, la Iasi, cu o investitie de circa 20 milioane Euro. Constructtia hypermarketului se realizeaza in paralel cu cea a Centrului Comercial Felicia. Centrul Comercial Felicia reprezinta o investitie totala de circa 40 milioane Euro, acesta cuprinzand hipermarketul Carrefour si o galerie cu 90 de spatii comerciale destinate echipamentelor electrocasnice, articolelor de moda, serviciilor si restaurantelor, dispuse de o parte si de alta a doua coridoare principale. Politica de expansiune Carrefour Romania are in vedere deschiderea a cate trei hipermarketuri pe an, in marile orase din tara, potrivit precizarilor facute recent de directorul general al companiei, Jacobo Caller. Carrefour Romania a inregistrat o cifra de afaceri de circa 609 milioane Euro, in anul 2006, in crestere cu 39 la suta fata de anul precedent.



Trei Kaufland

Una dintre marile concerne care isi astern investitia la Iasi este gigantul german Kaufland. Acesta are in vizor crearea pana la jumatatea anului 2007 a unui numar de trei hypermarketuri. Directorul general al Kaufland Romania explica interesul pentru Iasi prin prisma numarului mare de locuitori si a potentialului de dezvoltare. "Investitia este de aproximativ 8-9 milioane Euro pentru un magazin. Prin aceasta avem 4.000 mp suprafata de vanzare pentru fiecare magazin, unde se vor comercializa atat produse food, cat si non-food. Din estimari vor fi create circa 200 noi locuri de munca pentru un magazin. Ce ne-a facut sa venim la Iasi este numarul de locuitori, potentialul pe care il are orasul ca si numar de clienti si capacitatea de cumparare. Concurenta este ceva normal si benefic in special pentru cumparatori, care datorita acestui lucru au numai avantaje: posibilitate de a alege, oferta variata, produse de calitate, preturi mici", a sustinut directorul general Kaufland Romania, Gunter Grieb.



Clientul stapan

Reprezentantii marilor companii care vor deschide usile in acest an la Iasi sustin ca nu sunt deranjati de prezenta masiva a hypermarketurilor din Iasi si ca numarul acestora va fi in beneficiul clientului. "Concurentii nostri directi nu sunt hypermarketurile mentionate de dumneavoastra (Kaufland si Carrefour - n.r.), deoarece ele se adreseaza clientului final, iar noi celui profesionist (sistem Cash & Carry). In ceea ce priveste concurenta directa, consideram ca Romania ofera suficient potential pentru ca toti concurentii sa poata functiona in paralel si cu rezultate bune sau foarte bune. Pana la urma, clientul este cel care hotaraste unde isi face cumparaturile, iar compania noastra lucreaza in permanenta la imbunatatirea serviciilor, ofertelor si a sortimentului. Studiile efectuate in randurile clientilor proprii ne confirma ca eforturile noastre au succes, gradul de satisfactie fiind unul foarte mare. Ne bazam pe o comunicare continua si deschisa cu clientii nostri, ceea ce ne ajuta sa mentinem promisiunea facuta clientilor: «servicii excelente»", a mai sustinut pentru ZIUA de Iasi, Pia Krauss, marketing manager Selgros Romania.



trei kaufland clientul stapan
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (3)

maria  | #7881
mi se pare ceva normal, toate aceste hypermarketuri sint facute in interesul cumparatorului.
antanoaia m iasi  | #7882
E foarte bine sa se construiasca asa magazine cum e Kaufland vedem si noi cum traiesc cei di occident .......dar mai trebuie sa mai mai avem si bani . ce ziceti nu e asa ? Pentru asta trebuie sa si muncim bineeeeee ..
antanoaia m iasi  | #7883
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1387 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019392 (s)

loading...