News Flash:

Noul Cod Rutier este piatra de incercare a taximetristilor

4 August 2003
700 Vizualizari | 0 Comentarii
•Degradarea indicatoarelor costa 2 ani de puscarie •Taxiurile devin seifuri portabile pentru ieseni •Pozitia Uniunii Europene fata de concurenta din transporturi

De la 1 august, au intrat in vigoare noile modificari, aduse de Guvernul Romaniei in domeniul circulatiei pe drumurile publice. Un element de noutate absoluta adus de prevederile noului Cod Rutier este cel referitor la distrugerea, degradarea ori aducerea in stare de neintrebuintare, cu intentie, a indicatoarelor, semafoarelor, amenajarilor rutiere sau a vehiculelor, ori crearea de obstacole pe carosabil; daca prin aceasta se pune in pericol siguranta circulatiei pe drumurile publice, fapta se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 2 ani sau cu amenda. In plus, instalarea de mijloace de semnalizare rutiera sau modificarea pozitiilor acestora, fara autorizatie eliberata de autoritatile competente, de natura sa induca in eroare participantii la trafic, daca prin aceasta s-a cauzat producerea unui accident de circulatie, se pedepseste cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani.
De asemenea, conform noului act normativ, stabilirea concentratiei de alcool in singe se face in institutiile medico-legale, in conformitate cu normele metodologice elaborate de Ministerul Sanatatii si Familiei si avizate de Ministerul de Interne, iar in aerul expirat, de catre politia specializata, cu ajutorul unui mijloc tehnic certificat, potrivit legii. Conducatorul auto testat cu un mijloc tehnic certificat poate solicita si recoltarea probelor biologice in vederea stabilirii alcoolemiei. Starea de influenta a produselor ori substantelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora se constata de catre personal medical autorizat.

Concurenta transportatorilor

Monopolul este prezent in mod frecvent in industriile de transport, energie si telecomunicatii. In aceste sectoare, conform normelor in vigoare in Uniunea Europeana, trebuie sa se faca distinctie intre infrastructura si serviciile oferite prin intermediul acesteia. Pentru ca este extrem de dificil sa se creeze o a doua infrastructura, care sa o poata concura pe prima, este de dorit ca statul sa ofere conditii de concurenta in domeniul serviciilor. In consecinta, Comisia Europeana a dezvoltat conceptul de separare a infrastructurii de activitatile comerciale. Astfel, infrastructura devine numai mijlocul care face posibila concurenta. In timp ce dreptul la proprietate exclusiva poate ramane in vigoare, in ceea ce priveste infrastructura (de exemplu retelele telefonice sau electrice), cei care detin monopolul trebuie sa garanteze accesul tertelor parti care se arata interesate sa intre in procesul competitional si sa ofere la randul lor servicii prin intermediul acestor retele. Procesul de deschidere spre concurenta antreneaza un impact pozitiv asupra utilizatorilor intermediari si contribuie la imbunatatirea generala a concurentei din intreaga economie. Efectul este benefic pentru consumatorii finali, care vor beneficia de preturi mai mici si de servicii mai eficiente.

Legea taximetriei

Pentru alinierea legislatiei Romaniei la cea europeana, Executivul a emis o serie de acte normative, menite sa imbunatateasca serviciile oferite de transportatori. Primul act normativ de acest fel este Legea taximetriei, care a intrat in vigoare la 28 aprilie 2003, dar nu a putut fi pusa in practica din cauza intarzierii elaborarii normelor metodologice privind transportul in regim de taxi si in regim de inchiriere, norme care au aparut abia in luna iulie. Normele metodologice impun ca, pentru a fi acceptat, indicatorul sa aiba forma, dimensiunile inscrisurilor si culorile in asa fel incat sa poata fi lizibil de la o distanta de 100 de metri. De asemenea, indicatorul trebuie sa aiba inscrisurile in relief, pentru a nu putea fi falsificat, sa aiba un sistem de prindere la portiera, care sa il asigure contra desprinderii cu usurinta, sa nu poata fi indepartat de pe portiera decat de persoana desemnata de serviciul de transport local al administratiei publice centrale. Taxiul trebuie sa aiba aplicate, pe pe cele doua portiere fata, valoarea tarifului pe kilometru, a tarifului pe ora si a tarifului de pornire.
Masinile de taxi trebuie sa fie prevazute cu o lampa la nivelul inscriptiei, care sa indice dispeceratul de care apartine masina respectiva si sa fie in directa legatura cu aparatul de taxat, aflat in interiorul masinii. Aceasta lampa trebuie sa fie aprinsa pe pozitia liber, atunci cand masina se afla in pozitie de repaus, de asteptare si trebuie sa fie aprinsa in pozitia ocupat, atunci cand masina este ocupata de un client. Normele metodologice de aplicare a legii taximetriei prevad ca trebuie sa existe o concordanta intre cele doua pozitii. Neconcordanta dintre indicatiile Liber si Ocupat a lampii taxi si regimul de operare a aparatului de taxat poate fi considerat flagrant de catre organele de control, si constituie motiv de oprire a taxiului de catre autoritatile abilitate si de control.
Raluca TARCAU
Craita POPA
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1848 (s) | 22 queries | Mysql time :0.023687 (s)

loading...