News Flash:

Noul program de transport a ramas doar pe hartie

13 Septembrie 2005
647 Vizualizari | 0 Comentarii
•Hotararea de Consiliu Local nr. 444 din 2004, prin care a fost aprobat programul de transport al municipalitatii, a ramas la stadiul de proiect •Contractul de leasing pentru cele 50 de autobuze noi inca nu a fost semnat, iar refacerea celor 34 km de cale de rulare pentru tramvaie este in plan pentru urmatorii zece ani •Regia Autonoma de Transport Public nu a mai fuzionat cu SC Autobuzul SA •Conducerea RATP a trimis catre Primaria Iasi si SC Autobuzul SA o adresa in care ameninta cu rezilierea contractului de leasing pentru cele 50 de microbuze Iveco

A trecut circa un an de cand reprezentantii municipalitatii au elaborat un program pentru reabilitarea transportului in comun. Acest program a fost aprobat prin Hotararea de Consiliu Local nr. 444 din 2004 si urma sa fie pus in aplicare cel tarziu pana la mijlocul anului acesta. Programul avea in vedere reorganizarea traseelor de transport, astfel incat sa nu se mai suprapuna cele de microbuze maxi-taxi cu cele ale unitatilor de profil din subordinea municipalitatii, refacerea a 34 km de cale de rulare pentru tramvaie si achizitia a 50 de autobuze noi. Contractul de leasing pentru cele 50 de autobuze noi inca nu a fost semnat, iar refacerea celor 34 km de cale de rulare pentru tramvaie este in plan pentru urmatorii zece ani. Practic, nici una dintre aceste masuri nu a fost pusa in aplicare, in schimb datoriile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si cele ale SC Autobuzul SA ajung impreuna la circa 44 milioane lei noi. Programul elaborat de municipalitate mai prevedea ca intreg transportul public, inclusiv firmele private de maxi-taxi, sa fie cuprins sub o singura umbrela, adica sa fie sub coordonarea RATP. In acest fel, dispecerizarea transportului putea fi asigurata in mod unitar de catre angajati ai Regiei. SC Autobuzul SA si Regia de Transport ar fi trebuit sa fuzioneze, iar operatorii de maxi-taxi aveau posibilitatea sa achizitioneze 38 de autobuze noi, cu care sa asigure transportul pe traseele incredintate de primarie. Nimic din toate acestea nu a fost pus in practica, dar realitatea actuala este cu totul alta. Municipalitatea se judeca in instanta cu firmele de maxi-taxi, pentru rezilierea contractelor de concesiune pe trasee. La aceste contracte operatorii privati nu vor sa renunte. In ceea ce priveste fuziunea dintre RATP si SC Autobuzul SA, aceasta a ramas in stadiul de proiect. "Noi am pregatit un proiect de hotarare, pe care l-am inaintat primariei. Cel mai probabil, va fi discutat in urmatoarea sedinta ordinara de Consiliu Local", a declarat Maricel Gherca, directorul SC Autobuzul SA. Pe de alta parte, Neculai Abalasei, directorul RATP, nu are nimic sa-si reproseze. Acesta considera ca tot ce a fost de competenta sa a fost realizat. "A trebuit sa facem licitatie pentru autobuze, am facut. Am pregatit trei clase de soferi categoria D pentru autobuze. Suntem pregatiti in orice moment sa implementam dispeceratul unic. Avem oameni, statii radio de comunicare, tot ce asteptam este acordul primariei", a spus Neculai Abalasei.

Fara microbuzele galbene

Taxele aferente contractelor de leasing pentru cele 50 de microbuze galbene Iveco au ajuns subiect de disputa intre conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) si cea a SC Autobuzul SA. Sefii RATP au trimis o adresa catre Primaria Iasi si catre SC Autobuzul SA prin care aduceau la cunostinta celor doua parti ca intentioneaza sa rezilieze unilateral contractele de leasing pentru cele 50 de microbuze de tip Iveco. Motivul care a starnit nemultumirea Regiei este acela ca, in calitate de titular al contractului de leasing, trebuie sa plateasca taxele de inmatriculare si taxele de operare ale contractului, desi nu exploateaza cele 50 de microbuze. Obligatia de plata este precizata si in contractul semnat anul trecut in octombrie, cand RATP a preluat leasingul de la SC Bursa Moldovei SA, firma care a intermediat afacerea. Cuantumul taxelor ce trebuie platite ajunge la suma de 120 mii lei noi, bani pe care conducerea Regiei vrea sa-i recupereze de la SC Autobuzul SA. In adresa trimisa, sefii RATP au cerut ca in cazul in care, unitatea municipala de transport auto nu este de acord sa plateasca taxele, sa predea microbuzele in starea de uzura corespunzatoare. "Sunt niste taxe pe care noi trebuie sa le platim in calitate de proprietar, insa mi se pare normal sa recuperam banii respectivi de la cel care foloseste aceste microbuze. Vom vedea cum vom face acest lucru", a declarat Neculai Abalasei. Ieri, directorii celor doua unitati de transport s-au intalnit pentru a stabili modul in care vor fi platite taxele de inmatriculare si de operare. Varianta cea mai probabila este aceea a majorarii chiriei pe care SC Autobuzul SA o plateste pentru exploatarea celor 50 de microbuze. In prezent, aceasta chirie este de 10 Euro lunar, pentru fiecare masina. Tot SC Autobuzul SA plateste lunar circa 200 mii lei noi, in contul ratelor lunare de leasing.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1381 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019628 (s)

loading...