News Flash:

O singura Regie de transport in subordinea Primariei

19 Septembrie 2004
934 Vizualizari | 0 Comentarii
•Consilierii locali au aprobat ieri infiintarea Regiei Autonome de Transport Public, care va avea autobuze, tramvaie, troleibuze si microbuze •Cotidianul ZIUA de Iasi prezinta mai jos continutul noului plan de transport al municipiului

Timp de doua ore, consilierii municipali au intors ieri pe fata si pe dos noul plan de transport al orasului, care implica unele decizii ce ar putea schimba radical situatia in domeniu. Achizitionarea de mijloace noi de transport in comun, refacerea cailor de rulare, realizarea unui dispecerat unic pentru ca iesenii sa nu mai astepte ore intregi in statii, tiparirea biletelor de catre Primarie sunt numai cateva din masurile care vor fi luate in perioada imediat urmatoare pentru ca transportul in comun din municipiu sa se desfasoare in conditii civilizate. In cadrul sedintei de ieri, o parte dintre alesii iesenilor si-au dat seama ca au gresit in urma cu doi ani, cand au decis divizarea Regiei Autonome de Transport in Comun. S-a dorit ca divizarea sa duca la rentabilizarea unitatilor care au rezultat, si anume Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC) si SC Autobuzul SA, insa ulterior lucrurile au stat cu totul diferit, astfel incat, in prezent, cele doua unitati se afla in pragul falimentului.

Colaborarea cu opozitia

Consilierii au decis ieri reunificarea tuturor formelor de transport din municipiu, iar noua unitate se va numi Regia Autonoma de Transport Public (RATP). Noile masuri pentru transportul in comun au fost dezbatute de conducerea Primariei si reprezentantii opozitiei in cadrul mai multor sedinte, care au avut loc in ultima saptamana. De altfel, in timpul sedintei de ieri, atat opozitia, cat si primarul Gheorghe Nichita au spus ca este pentru prima data cand cele doua parti au colaborat pentru a lua o decizie pentru binele orasului.
"Sunt bucuros ca am avut discutii cu opozitia inainte de aceasta sedinta. Materialele dezbatute astazi sunt o constructie a tuturor celor s-au intalnit sa discute aceste probleme. Strangem transportul in comun intr-o singura unitate, realizam un parteneriat public-privat cu operatorii de maxi-taxi. Ulterior vom concesiona serviciul de transport unui singur operator, care va putea sustine un program de investitii", a declarat la inceputul sedintei primarul Gheorghe Nichita.
Reprezentantii opozitiei au avut ieri sansa sa prezinte public propunerile pe care le au referitoare la noul plan de transport, iar sugestiile lor vor fi luate in considerare. "Se intampla ceva in Iasi. Noua conducere a Primariei manifesta interes fata de problemele orasului. Referitor la SC Autobuzul SA, eu cred ca trebuie sa scapam de pietrele de moara si ar trebui sa fie o anumita zona in care sa circule operatorii privati (n.r. - maxi-taxi)", a declarat consilierul PNL Camelia Gavrila. "Primaria trebuie sa se ocupe de reabilitarea patrimoniului societatilor de transport. Trebuie facute niste reglementari nondiscriminatorii pentru toti operatorii. Este nevoie de un dispecerat unic. In ceea ce priveste SC Autobuzul SA, propunem restructurarea sau declansarea procedurilor legale de faliment. De asemenea, este nevoie de programe cu finantare externa pentru reabilitarea cailor de rulare a tramvaielor", a afirmat consilierul PD, Tiberiu Brailean.

Noul plan de transport

O prima etapa in implementarea noului plan de transport consta in continuarea activitatii de exploatare a celor 50 de microbuze marca Iveco, de culoare galbena, de la SC Autobuzul SA pana la preluarea contractului de leasing de catre RATEC. Municipalitatea ar putea economisi 200 Euro din rata lunara platita societatii comerciale Bursa Moldovei SA pentru fiecare microbuz prin preluarea contractului de leasing. Va fi stabilita o redeventa (taxa) pentru traseele concesionate fiecarui operator de transport, chiar daca este vorba despre noua RATP sau actualii patroni de maxi-taxi. Intregul parc de autobuze al SC Autobuzul SA va fi transferat catre RATP in vederea punerii in stare de functiune a acestora. Traseele de maxi-taxi vor fi scoase din nou la licitatie. Din totalul de 356 angajati ai SC Autobuzul SA, se vor mentine un numar de 256 in activitate, ce vor fi transferati la RATP pentru exploatarea celor 50 de microbuze si a celor 50 de autobuze care vor fi achizitionate in leasing de Consiliul Local pana la mijlocul anului viitor. S-a estimat ca pentru achizitionarea autobuzelor municipalitatea va cheltui circa 5 milioane Euro. De asemenea, alti 50 de angajati ai SC Autobuzul SA vor fi transferati la RATP pentru a fi folositi ca taxatori, dispeceri si pentru a realiza lucrari de intretinere la caile de rulare a tramvaielor. Un numar de 50 angajati ai SC Autobuzul SA vor fi disponibilizati. Se va demara procedura de identificare a unui partener al Consiliului Local in vederea finantarii lucrarilor de reabilitare necesare la caile de rulare ale tramvaielor. Linia de tramvai Podu Ros - CUG va fi reabilitata. Activitatea de ticketing (tiparirea biletelor) va fi unitara pentru toti operatorii de transport si va fi coordonata de Primarie prin Biroul de reglementare transporturi urbane. Legitimatiile de calatorie vor fi distribuite de acelasi Birou. In ceea ce priveste operatorii de maxi-taxi, reamintim ca s-a stabilit ca acestia sa achizitioneze autobuze.

Atmosfera unei sedinte in care opozitia a dat mana cu puterea pentru discutii constructive a fost stricata de consilierul PSD, Adrian Nedelcu, care s-a dat de gol cu privire la faptul ca incalca legea. De unde sustinea in urma cu o luna ca nu mai este lider de sindicat la SC Autobuzul SA, si prin urmare nu mai este in situatia de a-si da demisia din Consiliul Local, fiind in incompatibilitate, asa cum prevede Legea 161/2003, privind prevenirea si combaterea coruptiei, Adrian Nedelcu a dat ieri cu bata in balta. "Vorbesc astazi in calitate de angajat si lider de sindicat al SC Autobuzul SA, dar si de consilier local", a declarat Nedelcu.
Acest lucru a fost sanctionat de consilierul PD, Dan Carlan. "Salut situatia de incompatibilitate a domnului Nedelcu, care vorbeste si ca angajat, lider de sindicat, dar si din partea patronului SC Autobuzul SA, respectiv a Consiliului Local", a remarcat Carlan.
Constantin MAZILU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1661 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016617 (s)

loading...