News Flash:

Onofrei si Balcan vor fi capetele de acuzare din Dosarul Motorina

19 Mai 2003
1263 Vizualizari | 0 Comentarii
•Constantin Catalin Onofrei si Catalin Balcan vor fi adusi in fata procurorilor •Celor doi le vor fi prezentate materialele de urmarire penala, urmand sa fie trimisi in judecata •Onofrei si Balcan sunt acuzati ca au facut afaceri ilegale cu motorina, de ordinul miliardelor de lei

Procurorii Parchetului de pe langa Curtea de Apel Iasi au finalizat la sfarsitul saptamanii trecute o parte din cercetarile incepute in Dosarul Motorina. Catalin Balcan si Constantin Catalin Onofrei vor fi adusi astazi, in prezenta avocatilor, in fata procurorilor, unde le vor fi prezentate, de catre anchetatori, materialele de urmarire penala. Tot astazi, cei doi ar putea fi trimisi in judecata sub acuzatiile de evaziune fiscala, asociere in vederea comiterii de infractiuni, fals si uz de fals. In ceea ce priveste acest dosar, cercetarile sunt departe de a fi finalizate, existand posibilitatea ca in fata procurorilor sa fie adusi si unii oameni de afaceri din Iasi.

Aparat de Iorgovan

Reamintim ca Onofrei si Balcan au fost trimisi preventiv in Arestul IPJ Iasi la mijlocul lunii martie a acestui an, fiind acuzati ca au desfasurat afaceri ilegale cu motorina, care se cifreaza la ordinul miliardelor de lei. Catalin Balcan este administratorul firmei Maitrei SRL Iasi, iar Constantin Catalin Onofrei, administratorul firmei Dutraio Serv Sanmartin SRL, cu sediul in judetul Bihor. Acesta din urma este acuzat de producerea unui prejudiciu in valoare de aproximativ zece miliarde lei, fiind reprezentat in fata anchetatorilor de avocatul Antonie Iorgovan, supranumit "parintele Constitutiei", precum si de avocata Gabriela Barnoveanu, din cadrul Baroului Iasi.

Afacere de miliarde

Pentru a se imbogati cat mai repede, cei doi administratori au fost implicati in diverse afaceri considerate de catre procurori a fi ilegale, cu motorina cumparata de la rafinaria Darmanesti. In cursul anului 2000, Catalin Onofrei a cumparat motorina de la rafinaria amintita si a efectuat operatiuni fara a plati diverse accize. Asa cum au declarat anchetatorii, motorina a fost revanduta ulterior la un pret mai mare prin introducerea acestor accize. Prin eludarea legilor fiscale a rezultat un prejudiciu de aproximativ zece miliarde lei. Timp de mai multe luni, Onofrei si Balcan au fost urmariti penal sub aspectul sustragerii de la plata TVA si a accizelor. Asa cum au lasat de inteles anchetatorii ieseni, cazul "Motorina" este departe de a fi finalizat. Conform unor informatii, numarul persoanelor implicate in acest scandal este cu mult mai mare. Nu este exclus ca, printre suspecti, sa se numere si persoane din Bacau.

Suveica afacerilor cu carburanti

Astfel de afaceri se deruleaza de multe ori sub paravanul rafinariilor, dar si a statiilor de benzina, in mod special a celor cu datorii catre statul roman. Totul graviteaza in jurul accizelor si a taxelor impuse prin lege, care sunt aplicate la produsul rafinat (n.red. - benzina, motorina sau alcool). Astfel, desi pe factura este trecut produsul brut, transporturile se efectueaza cu produse rafinate. Conform legii, accizele si taxele se aplica doar produselor rafinate, mai putin celor aflate in stare bruta.
Un element cheie in afacerile cu motorina sau benzina il reprezinta procentul de sulf. Cu cat acesta este mai ridicat, cu atat pierderile sunt mai mari, nefiind acceptat un procent de sulf mai mare de 2 la suta. Astfel, cei care deruleaza afacerea declara procente cuprinse intre 2 si 5 la suta, desi produsul brut are un procent de sulf real de 1,8 la suta. In aceste conditii, titeiul este bagat la rafinat, ulterior fiind eliberat un buletin de laborator eronat. Surplusul care rezulta din astfel de operatii poate fi uneori de ordinul a sute de mii tone de benzina si este vandut la negru cu suma de aproximativ 18 mii lei pentru un litru. In total se obtin aproximativ 5 milioane dolari americani la o astfel de afacere suveica. Ulterior, sunt incheiate facturi si avize pentru expeditie si se trimit trei transporturi zilnic la o retea de distributie. Unul dintre transporturi se realizeaza cu acte in regula, in timp ce restul fara acte. Benzina sau motorina din ultimele doua transporturi sunt depozitate in tancurile subterane existente la statiile de benzina, fara ca aceste produse sa mai fie controlate. (M.H.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1347 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018191 (s)

loading...