Mica Publicitate
Newsletter
Video Divertisment
epigrame
Video Monden
Muzica populara
Curs valutar
  • EUR : 4.4027 RON ( -0.0071 )down
  • USD : 3.4182 RON ( -0.0068 )down
Convertor valutar


 

Meteo
Temperatura : 18 ° C

Viteza vantului : 11.27 km/h, NNE
Soarele rasare la : 6:50 am
Soarele apune la : 7:13 pm
Umiditate :32 %
Vizibilitate : 9.99 km

Horoscop Loto

Extragere 22-12-2013

6/49

  • 3
  • 45
  • 22
  • 48
  • 10
  • 13

5/40

  • 20
  • 2
  • 32
  • 31
  • 38
  • 10

Noroc

7863796

Orasul cu gara prin care nu trece niciun tren

 


Mai-marii cailor ferate au decis: din data de 14 ianuarie 2012, linia Crasna – Husi se inchide! Printr-o circulara cu continutul sec, cei sapte angajati ramasi in gara au fost anuntati simplu ca trenul isi va inceta activitatea, iar soarta lor ramane "in analiza". Oamenii auzisera cateva zvonuri in acest sens, se mai spusese ca trenul merge… in paguba, dar intotdeauna parca mai exista o speranta. Nu si la inceputul acestui an, cand s-a decis ca, din pricina ineficientei, activitatea sa fie incheiata. "Am primit in data de 9 ianuarie o informare prin care ni se spunea care sunt masurile. Stiam si noi cate ceva, se tot zvonise, dar eram convinsi ca un oras ca Husul si atatea comune din jur, nu pot fi lasate fara acest mijloc de transport. Dar, iata ca a venit si ziua asta!", spune Victor Prepelita, unul dintre cei sapte angajati din gara. De 22 de ani, sustine el , are acest loc de munca si, din pricina unui atasament lesne de inteles, vrea acum sa trimita o petitie catre Ministerul Transporturilor: "Eu cred ca, daca semnam cat mai multi, cei care avem nevoie de acest mijloc de transport, ei vor repune in functiune trenul".


Paguba la combustibil si la calatori!


Situatia insa pare ceva mai complicata, daca se pune in discutie randamentul acestui mijloc de transport. Regionala Iasi a facut numeroase evaluari din care a reiesit ca activitatea este una extrem de neprofitabila. Fiecare ruta Crasna – Husi presupune consumul a aproximativ 200 litri de motorina, iar numarul calatorilor era intotdeauna mult sub asteptari. Unele dintre motivele pentru care calatorii preferau microbuzele in locul trenului, le spun chiar ceferistii de la Husi: "Cel mai rau era cu orele la care erau fixate cursele. Lumea nu avea legaturi bune la orele la care era nevoie. Se astepta mult, apoi se mai mergea si greu. De exemplu, de la Husi la Cretesti sunt 13 kilometri: cu trenul faci jumatate de ora, iar cu masina 10 minute. Plus ca nici conditiile din vagoane nu erau multumitoare", spune Victor Prepelita. Mai adauga apoi ca "au fost si zile mai bune". "Sa stiti ca erau si zile cand mergea treaba: aveam duminica, in jur de 70 de studenti care mergeau la Iasi, la facultate. În perioada estivala, aveam vanzari mari de bilete catre Constanta sau Bucuresti… Nu trebuia sa inchida statia. E pacat! Poate facem petitia si ne aduce macar un motor mai mic, pentru nevoia zonei". Evident, angajatii ramasi la gara Husi cunosc si situatia reprosurilor prin care s-a subliniat faptul ca din "bietul tren" de Husi se mai fura combustibil, iar calatorii mai mergeau si…"cu nasul", lucruri care adanceau paguba la fiecare bilant al activitatii. Despre asta, insa, ceferistii vorbesc putin: "Stim si problema aceasta, dar cei care se stiu vinovati, ca sunt si care faceau treburi din acestea, sa raspunda….", spune Victor Prepelita.


Este posibil sa fie preluata statia de catre un operator privat!


Exista insa date care arata ca linia va fi luata de un operator privat, iar unele confirmari oficiale arata ca linia Crasna – Husi a fost scoasa deja la licitatie, pe 22 decembrie 2011. "S-ar putea sa vina un privat, am auzit ca s-a scos la licitatie aceasta linie, dar sigur nu stim nimic", spun angajatii garii Husi. Între timp, spun ei, se ocupa de strangerea de semnaturi. Au deja 100, iar cine vrea sa ii ajute in acest sens, este asteptat la Biroul de Miscare din gara. "Voi mai merge si eu prin sate, prin oras, pe la toata lumea, poate mai semneaza. Vrem ca Ministerul sa vada ca e nevoie de acest tren", sustine Victor Prepelita.



Stiri despre: +crasna husi +gara
loading...
Realitatea.net
Libertatea.ro
Comentarii (2) | Adauga comentariu
#279987 | 21-10-2012 20:15:16

dar cit furau din gara nemernicii toti aveau masini pe motorina sau vindeau motoria! bine le a factu pe toti ar trebui sa ii scoat la spatii verzi hotiii!

Raspunde la acest comentariu
#281815 | 27-10-2012 19:46:20

Se zice ca trenul nu este rentabil. Dar a pus cineva in balanta SIGURANTA!? Sau mai bine zis VIATA!!! Care e mai rentabil ??!! La microbuz daca soferul moare la volan, trage dupa el si pe altii, dar la tren?
La tren daca se intampla asa ceva, se opreste pe linie fara alte urmari. Datorita unor dispozititve de siguranta (WACMA, SIFA, etc.) Punctual pentru linia Crasna - Husi trebuiesc doua automotoare cuplate, care sa circule pana la statia Crasna, iar de acolo unu la Iasi si altul spre Barlad cu mers de accelerat, corelat cu mersul trenurilor sau in regim de pendulare. Si bineinteles; retur.
Asta numai daca se vrea! Cum va explicati ca microbuzele sunt pline? Ca doar sunt calatori, iar trenul nu mai exista deloc!
,,Undeva" se stie cine e de vina, iar ,,Candva" o sa iasa totul la suprafata!
Pacat de linia aceasta proiectata de insusi Anghel Saligny!

Raspunde la acest comentariu
Adauga comentariu

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau