News Flash:

Organizatiile non-profit sunt verificate de Directie

28 Ianuarie 2005
584 Vizualizari | 0 Comentarii
•Conducerea Directiei va efectua un control la toate organizatiile neguvernamentale care beneficiaza de acreditare pentru derularea activitatilor privind protectia copilului, in urma articolului publicat in ZIUA de Iasi

In Colegiul Director care s-a intrunit ieri la Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului (DASPC), a fost luata hotararea ca reprezentantii Directiei sa efectueze un control la organizatiile neguvenamentale care beneficiaza de acreditare de la aceasta institutie pentru desfasurarea serviciilor de protectie a copilului in judetul Iasi. Potrivit declaratiei facuta de Ion Florin, directorul DASPC, vor fi solicitate documentele care certifica activitatile desfasurate. "Fiecare organizatie care are acreditare de la noi va fi verificata, solicitandu-i-se sa prezinte activitatea care o desfasoara. Stiu ca Asociatia Alternative Sociale se ocupa de serviciul de consiliere pentru persoanele abuzate in familie", a precizat Ion Florin. De mentionat ca, in urma articolului publicat in cotidianul ZIUA de Iasi cu privire la indiferenta pe care unele organizatii neguvernamentale din municipiul Iasi o manifesta fata de minorii abuzati sexual, Consiliul Judetean s-a autosesizat si a dispus demararea unor verificari privind activitatea acestor Fundatii. Reamintim ca, in urma cu trei zile, cotidianul ZIUA de Iasi a demonstrat ca unele Fundatii iesene de profil trateaza cu superficialitate problema victimelor abuzate in familie, care ar putea beneficia de asistenta si consiliere psihosociala. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au probat promptitudinea de care dau dovada aceste Fundatii prin intermediul unui caz ipotetic in care o tanara de 16 ani din comuna Miroslava, care a fost abuzata sexual de tata timp de o saptamana, apeleaza cu disperare la ajutorul respectivelor asociatii. Reactia organizatiilor nu a fost tocmai cea asteptata. Raspunsul acestora a fost destul de evaziv si lipsit de initiativa, fiind pasat cu plictiseala catre alte institutii, chiar daca sunt abilitate si primesc fonduri europene pentru a interveni in astfel de cazuri. Astfel, sute de mii de Euro sunt manevrate de aceste organizatii, tocmai pentru a sprijini tinerii aflati оn situatii de criza, insa acest lucru nu este vizibil. Alte teme abordate in Colegiul de la Directie au fost aprobarea organigramei atat pentru Centrul de Integrare si Asistenta Sociala Harlau, cat si pentru Centrele de Plasament din judet, precum si informari privind bugetul pe 2005. Pentru primul buget, care consta in sustinerea sistemului de protectie a copilului, a fost alocata o suma de circa 312 miliarde lei, pentru drepturile acordate persoanelor cu handicap valoarea bugetului este de 137 de miliarde lei, iar pentru bugetul Centrului de Integrare si Asistenta Sociala Harlau 36 de miliarde lei.

Fundatiile care someaza vor fi desfiintate

Peste o saptamana se va intruni Comisia de Specialitate a Primariei municipiului Iasi in vederea analizarii dosarelor depuse de organizatiile neguvernamentale, care beneficiaza de spatii inchiriate de catre municipalitate. Comisia, in urma verificarii activitatilor desfasurate de Fundatii si a modului de intretinere a spatiului, va dispune prelungirea sau rezilierea contractului de inchiriere. In cazul in care va fi luata decizia de neprelungire a contractului de folosinta, asociatia sau Fundatia in cauza va preda spatiul in termen de 15 zile. Din cele 102 spatii inchiriate organizatiilor non-profit, opt dintre acestea nu au depus documentatia solicitata privind raportul de activitate pe anul 2004 din care sa rezulte desfasurarea unor activitati semnificative, precum si situatiile financiare pe ultimii trei ani. Dintre acestea sunt exemplificate Asociatia Club 21, Fundatia Culturala Ginta Latina, Asociatia Probasarabia-Bucovina, Colegiul Consilierilor juridici, Fundatia Aviatori Bibescu, Asociatia Astra si Asociatia 14 Decembrie 1989. In acest fel isi vor putea continua activitatea doar acele organizatii care sunt competitive si isi ating scopul pentru care au fost infiintate. Potrivit celor declarate ieri de catre Iogen Ganju, sef serviciu la Directia de Administrare a Patrimoniului Public si Privat din Primarie (DAPP), mai sunt inregistrate alte 120 de solicitari de atribuire a spatiilor. "Spatiile care vor fi disponibilizate vor fi repartizate catre alte organizatii care au solicitat deja un spatiu pentru inchiriere, dar in conditiile stabilite prin Hotararea Consiliului Local", a precizat Iogen Ganju.
Carmen MELINCEANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :1.0820 (s) | 22 queries | Mysql time :0.026009 (s)

loading...