News Flash:

Partidul Moldovenilor - o campanie agresiva si intamplatoare

1 Iunie 2000
1041 Vizualizari | 0 Comentarii
Partidul Moldovenilor din Romania sustine o campanie electorala intamplatoare dar extrem de agresiva, cu o dezvoltare inegala pe planuri multiple, cu prezenta constanta si tenace in dezbaterea electorala si perceptia publica a primarului in functie si candidatului pentru Primarie, Constantin Simirad. Se resimte o lipsa de strategie elaborata coerent si grave minusuri profesioniste in relatarea fenomenului, reliefate de abordari vizibil sablonarde, schematice, lipsite de dinamism si imaginatie reala, pentru recapacitarea interesului public si atenuarea erodarii de credibilitate.
Candidatul PMR, Constantin Simirad, este prins in capcana propriilor declaratii conform carora are cel mai modest buget de campanie, din motive de decenta si respectare a saraciei iesenilor, pentru ca in paralel sa dezvolte cel mai masiv si agresiv afisat, cu ignorarea completa a limitelor legale, cu capacitarea aproape pe fata a avantajului de a fi in functie si de a avea practic la dispozitie, discretionar, toata logistica institutiei si resursele umane dependente administrativ, de ordinul a catorva mii de persoane. Anecdotic este faptul ca o parte din panourile de afisaj au fost amplasate in locurile publice cu afisele PMR gata lipite, cu prelingerile de aracet in sus! Ceilalti candidati la functia de primar il acuza pe Simirad ca ar folosi personal din serviciul de salubritate pentru distrugerea afiselor contracandidatilor si asigurarea constanta a prezentei afiselor PMR. O echipa a PMR a fost surprinsa de gardienii publici distrugand afisele contracandidatilor cu spray-uri cu vopsea neagra, dar a intervenit consilierul municipal al PMR, Petre Focsa, si incidentul a fost clasat. Agresivitatea afisajului sugereaza practic disponibilitati nelimitate referitor la cantitatea afiselor, chiar daca acestea sunt calitativ extrem de putin atractive din punct de vedere al conceptiei si continutului.
Simirad a apelat masiv la billboard-uri, orasul fiind impanzit cu 23 de astfel de panouri - care, dupa unele surse, nu sunt toate tocmai autorizate de Primarie. Estimarile realiste de pana acum sugereaza un efort financiar care depaseste 50.000 USD; cu frecventa mai redusa, exista totusi si bannere.
A fost uzitata si modalitatea de mail-ing, fiecare iesean primind acasa o felicitare de Paste, trimisa de primarul in functie.
Simirad nu a lansat nici un fel de program electoral, nici pentru municipiu si nici pentru judet, evita tactic angajarea de promisiuni ferme, comensurabile si raportabile la intervale de timp sau la surse de finantare, preferand un mesaj generic prin care promite sa faca ceea ce a tot facut de 8 ani. in dezbaterile publice, forteaza traseul "cuvant contra cuvant" si tactica de hartuire permanenta a contracandidatilor, pentru trimiterea acestora in rizibil, descalificandu-i cu jigniri si critici stridente.

Este extrem de prezent in mass-media locala, atat in presa scrisa cat si in media electronica, nu doar prin spoturi ci si prin fortarea calitatii de primar in functie. in dezbaterile publice electorale organizate de radiourile si televiziunile locale, are o prezenta selectiva si discriminanta, prin care refuza pe cat posibil intalnirile cu Traian Dobre, Gheorghe Nichita si Dan Carlan.
Conferintele de presa oficiale au cadenta relativ intamplatoare, formal saptamanale, dar Simirad sustine in continuare conferinte de presa ca lider al PMR in Primarie, in afara contactelor zilnice cu presa ca primar.
Pana acum nu au fost organizate si derulate evenimente speciale si nici nu a fost angajata o campanie de "strangere de maini" prin cartiere.
Remarcabil ramane tentativa de o zi de a asigura apa calda in tot orasul, indiferent de solvabilitatea beneficiarilor, apoi efortul promotional facut de regia de transport in comun, care a contractat spatii publicitare la cateva televiziuni, pentru ca iesenii sa stie unde-si pot repara tramvaiele personale, si nu in ultimul rand, faptul ca agresiva caravana electorala a moldovenilor a fost, in cateva noduri importante din oras, huiduita copios, la scena deschisa.
Andrei TROFIN
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1290 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019039 (s)

loading...