News Flash:

Pasarela Octav Bancila va costa 16 milioane Euro

20 Ianuarie 2007
2584 Vizualizari | 1 Comentarii
• Costurile pasajului suspendat care va lega cartierul Alexandru cel Bun de Pacurari au fost estimate la 16,4 milioane Euro


Studiul de fezabilitate pentru pasarela Octav Bancila a coborat in estimari pretul uriasei constructii. Ultima apreciere a legaturii rutiere suspendate intre Alexandru cel Bun si Pacurari vehicula costuri de nu mai putin de 20,5 milioane Euro. In acest moment, dupa realizarea unei documentatii mai amanuntite, costurile de constructie au coborat la aproximativ 16,4 milioane Euro, aproximativ 550 miliarde lei (55 de milioane RON).

Uriasa pasarela se ridica practic la nivelul intregului buget de investitii, folosit de primarie pentru anul trecut. Desi proiectul inainteaza in documentatii tehnice si pe plansele arhitectilor, pasarela nu a gasit inca fondurile necesare lucrarilor. A fost planificat initial ca proiectul sa fie finantat din creditul bancar accesat de primarie, insa sefii municipalitatii s-au razgandit. Proiectul urmeaza astfel sa candideze pentru finantare din fondurile structurale europene. Lucrarile practic vor incepe cel mai curand anul viitor. Pasarela care va traversa calea ferata in zona Tigarete va fi unica pentru Iasi. Asta deoarece proiectul prevede un sens giratoriu suspendat deasupra strazii Moara de Foc. Cu o lungime de 500 de metri liniari, bratul principal al pasarelei va pleca de pe strada Tabacului, de langa Catedrala Catolica Sf. Anton, pentru a cobori aproape de strada Pacurari. Pentru intrarea pe pod vor exista brate de legatura de pe strada Arcu si de pe Soseaua Nationala. Conform planurilor, strada suspendata va avea o latime de 15 metri, cu doua benzi pe fiecare sens. Pasarela va putea fi traversata si de catre pietoni, in acest sens fiind rezervate trotuare cu o latime de 2 metri. Intreaga constructie va dura, estimeaza proiectantul, trei ani. Pana la demararea lucrarilor, primaria trebuie sa rezolve problema terenurilor afectate de uriasa pasarela. Astfel, municipalitatea trebuie sa preia terenul a trei proprietati private si sa discute cu Societatea Nationala Caile Ferate Romane (SNCFR), pentru o suprafata detinuta de aceasta.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

CFR(cei fara rusine)  | #5578
Ce sa mai discute municipalitatea cu SNCFR ? Cheltuielile colosale pentru construirea pasarelei sint cauzate de SNCFR,societate comerciala,persoana juridica tocatoare de bani care i-a imbogatit pe multi.Aici SNCFR-ul ar trebui sa vina cu partea lor de contributie la construirea pasarelei.Daca nu,nu mai e nevoie de pasarela.Si asa transportul pe calea ferata s-a subtiat.Dar la un pasaj subteran ca cel dinspre Galata spre N.Iorga s-au gindit ? In conditiile in care se va face soseaua de centura masinile mari vor fi dirijate prin afara iasului si atunci pe sub pasaj vor trece numai autoturismele si celelalte masini cu gabarit redus.Bariera nu ar fi o problema asa de mare daca timpitii de la CFR nu ar da drumul la bariere cu 15-20 minute inainte de trecerea trenului si apoi uita sa o mai ridice.Daca dupa un tren,la 20 minute urmeaza sa mai treaca vre-o troscoleta de-a lor atunci lasa bariera pusa in continuare iar de multe ori bariera se defecteaza si stau sute de masini si asteapta fara motiv.Nu i-a luat nimeni niciodata la intrebari pentru aceste magarii.CFR-ui CFR-u,dracul sa-i ia parca ar fi stat in stat.La o varianta de deviere a caii ferate prin afara orasului nu s-a gindit nimeni dar intr-o buna zi va deveni de actualitate.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4171 (s) | 24 queries | Mysql time :0.295584 (s)

loading...