News Flash:

Pentru ce apelam la Serviciul de Evidenta Informatizata a Persoanei

17 Martie 2003
1310 Vizualizari | 0 Comentarii
Serviciul de Evidenta Informatizata a Persoanei (SEIP) este una dintre structurile Ministerului de Interne, cu mare deschidere catre cetateni, deoarece pune la dispozitia acestora aproape intreaga gama de documente personale:
- acte de identitate;
- carti de alegator;
- pasapoarte;
- permise de conducere;
- certificate de inmatriculare ale autovehiculelor;
- permise de sedere in Romania pentru cetatenii straini.
Pentru obtinerea acestor documente, la punctele de lucru cu publicul (3 in municipiul Iasi si cate unul in Pascani, Harlau, Tg. Frumos, Raducaneni si Scanteia) se adreseaza zilnic cca 1000 - 1200 de solicitanti.
Lucratorii SEIP sunt politisti si functionari publici, nu fac parte din structura Inspectoratului Judetean de Politie, dar colaboreaza cu aceasta structura pentru punerea in legalitate a cetatenilor cu toate categoriile de documente personale.
Deoarece, din experienta acumulata, audientele si petitiile adresate de cetateni, am constatat ca deseori se fac confuzii privind competentele unitatii noastre raportate la celelalte structuri ale Ministerului si nu toti cetatenii cunosc noutatile legislative in domeniu, intentionez ca, prin intermediul mass-media, sa informez cititorii cu privire la procedurile legale de obtinere a documentelor mentionate.

Actele de identitate

Actul de identitate sta la baza emiterii tuturor celorlalte documente. In prezent se emit doua tipuri de acte de identitate:
- cartea de identitate are termen de valabilitate de 10 ani si se emite prima data la implinirea varstei de 14 ani; dupa implinirea varstei de 55 de ani nu mai este necesara preschimbarea acesteia;
- cartea de identitate provizorie, care se emite pe o perioada de cel mult 1 an, atunci cand solicitantul nu poate prezenta documentele de stare civila (certificate de nastere, casatorie) sau documente de spatiu.
In cazul actelor de identitate, problemele cetatenilor incep sa apara atunci cand documentul precedent este pierdut, furat, distrus sau deteriorat. In toate aceste situatii sunt necesare demersuri in plus pe langa cadrele de Politie de la locul de domiciliu (sectorist, lucrator de la Postul de Politie), care trebuie sa confirme identitatea si domiciliul persoanei prin raport scris, cu fotografia solicitantului. De aceea, recomand pastrarea cu grija a actului de identitate. Acesta nu se utilizeaza decat de catre titular, nu se lasa in gaj si nu poate fi retinut decat de cadrele de Politie, in situatii temeinic justificate.
Pentru categoriile de cetateni care uita sa solicite un nou document de identitate la expirarea termenului de valabilitate sau la implinirea varstei de 14 ani, amenda este de 250.000 lei si poate fi repetata pana la intrarea in legalitate.
Se solicita un act de identitate nou si cu ocazia schimbarii domiciliului, a numelui sau fizionomiei persoanei.
Sfatuim posesorii de buletine de identitate de tip vechi sa solicite carti de identitate.
In baza unui act de identitate valabil, se poate solicita, in conditiile legii, orice alt tip de document.
Comisar sef
Ion CURCAN
Seful Serviciului de Evidenta Informatizata a Persoanei
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1846 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021232 (s)

loading...