News Flash:

Pentru stagiunea 1999-2000

23 Iulie 1999
1254 Vizualizari | 0 Comentarii
•"Samson si Dalila" vor poposi la Iasi

Acum, colectivul Operei iesene se afla intr-o vacanta binemeritata, dupa o stagiune grea, pe care a realizat-o cu succes, in conditiile unei saracii aproape lucii. Mai convingator decit noi este Ioan Gidei, directorul adjunct al Operei Romane din Iasi.
- Inca de la inceputul acestei stagiuni am avut un festival de opera si balet, festival ajuns la editia a V-a. Pe linga citeva spectacole de marca ale institutiei noastre, au fost spectacole de opereta ("Povestirile lui Hoffmann"), de balet ("Lacul lebedelor", "Romeo si Julieta"). Am avut invitat colectivul operei din Cluj cu "Olandezul zburator". De asemenea, in cadrul acestei stagiuni, au fost puse in scena premiere deosebite: "Aida", Don Giovanni", "Don Quijotte" - premiera de balet etc. Am ajuns la circa 100 de spectacole pe stagiune, ceea ce este o cifra impresionanta.
- Cifrele demonstreaza eforturile dv. de a oferi un numar cit mai mare si variat de spectacole din repertoriul universal. Nu discutam acum despre faptul ca aveti in vedere foarte putine lucrari de compozitori romani, ci daca v-ati gindit si la calitatea spectacolelor.
- Referitor la calitate, va spun cu certitudine ca a fost in crestere si trebuie sa afirmam ca Opera Romana din Iasi a ajuns la un nivel ridicat al calitatii. Daca nu realizezi calitate in ziua de astazi, nu mai esti privit ca o institutie serioasa de spectacole. In ceea ce priveste numarul de spectatori, sint de remarcat doua aspecte: unul pozitiv si altul negativ. Cel pozitiv este demonstrat de faptul ca pina in februarie am avut public. Pina la sfirsitul stagiunii numarul de spectatori a scazut. Intrucit situatia este generala in tara, am incercat sa ne explicam de unde porneste. Am ajuns la concluzia ca lumea este stresata, are probleme mult mai importante care apasa asupra individului (financiare), probleme sociale.
- Pe afisele stagiunii recent incheiate au aparut foarte putine nume straine...
- Numarul invitatilor din tara a crescut, pentru ca si asta este un mijloc de a atrage publicul si de a ne releva calitatea. De peste hotare - doi invitati de la... Chisinau. Din alte tari nu am putut invita din cauza lipsei banilor. De exemplu, o solista din Italia, pe care am contactat-o, ne-a cerut 2.500 de dolari pe spectacol.
- De citiva ani, Opera Romana din Iasi are printre dirijori si un japonez: Koichi Inoue. Din cite am inteles, Japonia este interesata sa-si dezvolte teatrul liric. Noua ce avantaje ne aduce aceasta colaborare?
- Prin intermediul acestui dirijor, avem un contract pentru cursuri de opera cu solisti niponi care sint pregatiti la noi pentru ca ei nu au scoala superioara. Japonezii considera Romania, ca si Italia, o tara care este reprezentativa in muzica, in canto, in special, pentru genul clasic.
- Exista vreo unda de optimism pentru stagiunea care se va incheia in anul de gratie 2000, an in care Iasul va fi declarat capitala culturii romanesti?
- Fiind un an special, dorim sa deschidem stagiunea (1 octombrie) cu un microfestival de opereta, avind invitat colectivul Teatrului de opereta "Ion Dacian" din Bucuresti. La 3 noiembrie, ziua infiintarii operei iesene, vom prezenta o premiera care nu a mai avut loc la noi in tara din 1937. este vorba despre "Mefestofeles", care va fi o realizare deosebita. Va fi un an mai sarac in premiere pentru ca nu avem banii necesari. O premiera modesta costa 500 de milioane de lei. Vrem sa refacem "Esmeralda" - un spectacol deosebit - si "My Fair Lady". Un punct culminant al stagiunii va fi constituit din spectacolul cu opera "Samson si Dalila".
Magda OLTEANU
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3791 (s) | 35 queries | Mysql time :0.185618 (s)