Peste 1.000 de vulcani pe Venus - AUDIO

28 Octombrie 2010
950 Vizualizari | 0 Comentarii
Au aparut noi dovezi ale vulcanismului activ pe Venus: folosind datele colectate de sonda Magellan, au fost descoperite pete rosii pe suprafata planetei Venus.

Asculta stirea

Astronomii urmaresc de mult timp activitatea geologica a acestei planete, suprafata ei fiind impanzita cu peste o mie de vulcani, scrie publicatia online Ciel & Space. Un colectiv de cercetatori americani de la Universitatea California, condus de Nataliya Bondarenko, a analizat datele radiatiei emise de sursele de caldura, furnizate de sonda spatiala Magellan, care orbiteaza in jurul lui Venus, inca din 1990. Prelucrarea acestor date a relevat faptul ca in regiunea Bereghinia Planitia din emisfera nordica exista zone mai fierbinti cu peste 85 de grade Celsius fata de restul suprafetei planetei. Previziunile astrofizicienilor sunt in favoarea unei activitati geologice intense pe Venus, marturie fiind si publicarea datelor obtinute in aprilie 2010 de echipa internationala de cercetatori, care a descris existenta "lavei proaspete" in trei regiuni din emisfera sudica a planetei. Filmul realizat in urma informatiilor obtinute cu ajutorul sondei spatiale Venus Express, care orbiteaza in jurul planetei inca din 2006, poate fi vizualizat pe site-ul NASA.

vulcanismului activ venus magellan asculta stirea