News Flash:

Placile de beton au dus la deraierea tramvaielor

16 Ianuarie 2006
1644 Vizualizari | 0 Comentarii
•In cele doua saptamani care au trecut de la inceputul anului 2006, s-au inregistrat doua deraieri de tramvai, ambele inregistrate pe bulevardul Nicolae Iorga •"Apa de la ploi sau de la zapada topita se infiltreaza sub placi, iar cand da inghetul, placile se ridica, in timp ce sinele de tramvai se lasa. Deoarece garda la sol la tramvaie este mica, corpul tramvaiului se opreste in placile de beton si nu mai poate trece", a explicat Maricel Gherca

In numai doua saptamani, care au trecut de la inceputul anului 2006, s-au inregistrat doua evenimente legate de deraierea unor tramvaie, ambele pe bulevardul Nicolae Iorga. Desi cunosc cauza incidentelor petrecute in ultima perioada, reprezentantii Regiei Autonome de Transport Public (RATP) se declara depasiti de aceasta problema. "In bulevardul Nicolae Iorga situatia nu se poate remedia repede, sunt necesare investitii in modernizarea caii de rulare", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.
Potrivit informatiilor furnizate de conducerea Regiei de Transport, cele doua tramvaie s-au oprit in placile armate situate de o parte si de cealalta a sinei. "Apa de la ploi sau de la zapada topita se infiltreaza sub placi, iar cand da inghetul, placile se ridica, in timp ce sinele de tramvai se lasa. Deoarece garda la sol la tramvaie este mica, corpul tramvaiului se opreste in placile de beton si nu mai poate trece", a explicat Maricel Gherca.
In mod normal, sinele de tramvai trebuie fixate pe traverse de beton, iar acestea la randul lor trebuie sa stea pe un pat de piatra sparta. Golurile de aer care se formeaza prin lasarea pamantului trebuie acoperite prin completarea stratului de pietris. In termeni tehnici, aceasta operatiune se numeste buraj. Din cauza placilor de beton situate pe langa calea de rulare, in bulevardul Nicolae Iorga nu se poate realiza burajul. "Tot ce putem face la calea de rulare din Nicolae Iorga este sa o mai ridicam prin introducerea sub sina a unor bucati de lemn", a mai spus Maricel Gherca.
Calea de rulare de pe tronsonul Podu de Piatra - Piata Nicolina a fost construita in anii 1982-1983, dupa o solutie tehnica artizanala avizata pe un proiect realizat de catre fostul institut de proiectari IPROM (actualul Habitat Proiect). Deoarece in acea perioada politica dusa de conducerea statului nu permitea importurile, s-a hotarat folosirea sinelor de cale ferata fabricate in Romania. Proiectul presupunea turnarea unor dale de beton armat si folosirea sinei de tren inglobate in placi. Canalul specific sinei de tramvai a fost realizat din otel beton de calitate superioara, sudat de partea superioara a sinei.
Treptat otelul s-a deformat longitudinal, iar placile de beton s-au fisurat din cauza tensiunilor. Anul trecut a fost inlocuita sina de tren cu cea de tramvai, dar a fost pastrata solutia cu placile de beton. Potrivit parerilor exprimate de unii specialisti, aceasta solutie nu este corecta, deoarece sub placi nu se poate introduce piatra sparta. Ceea ce este mai grav este ca nici solutia aplicata in bulevardele Alexandru cel Bun si Dacia nu permite efectuarea burajului. Desi pe aceste tronsoane sina de tramvai este asezata pe traverse iar intre acestea a fost turnat beton. Astfel, dupa cativa ani cand terenul se va tasa si vor aparea goluri de aer, va fi necesara spargerea betonului pentru a se putea introduce piatra sparta. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au atras atentia asupra pericolului pe care il implica aceasta solutie cu placile de beton inca din 2004, cand au fost efectuate primele lucrari pe Pasajul Alexandru cel Bun.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1403 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019736 (s)

loading...