News Flash:

Poftiti in vagoane, vitelor!

5 August 2009
8503 Vizualizari | 22 Comentarii
Poftiti in vagoane vitelor
• Cam asa suna mesajul lucratorilor de la CFR catre toti cei care vor sa plece din Iasi catre mare: Poftiti in vagoane, vitelor! • Trenul Iasi-Mangalia este locul in care nici macar animalele nu ar putea circula cu minimul confort • Reporterii BUNA ZIUA IASI au devenit calatori in acest tren si incearca sa relateze atmosfera din vagoane tocmai pentru a-i informa pe cei care vor sa plece la mare la ce se incumeta • Dupa gasirea unui loc pentru bagaje, urmeaza o alta aventura: asezarea pe scaune. Pare absurd. Sunt avantajati doar piticii • Brusc s-a declansat aerul conditionat, iar in vagoane a inceput sa intre aer cald in loc de aer rece • Pentru asa-zisa modernizare a vagoanelor care circula pe ruta Iasi - Mangalia, CFR a cheltuit recent milioane Euro • Firma care a prins contractul baban: Remar Pascani SA • Daca in fata ta se afla o doamna sau domnisoara neinsotita de iubit, ai mari sanse sa ajungi la mare si sa o ceri de nevasta, indiferent daca esti deja casatorit sau nu • Asta pentru ca ambii sunteti nevoiti sa va gazduiti, reciproc, genunchii intre picioare

Pana si dobitoacele s-ar simti prost sa circule in asemenea conditii. Trenul Iasi - Mangalia reprezinta pentru oricine un test greu de trecut inainte de a ajunge pe malul marii. Reporterii BUNA ZIUA IASI au devenit calatori in acest tren si incearca sa relateze atmosfera din vagoane tocmai pentru a-i informa pe cei care vor sa plece la mare. E mai greu decat pare la prima vedere. Cine vrea sa plece cu trenul trebuie sa se inarmeze cu rabdare, odihna, calm, sa-si tina nervii legati in lanturi si sa inchida in valize entuziasmul specific unei astfel de calatorii. Peronul este plin. Unii au desfacut deja pungile cu seminte, iar altii trag ultimele fumuri inainte de urcarea in tren. Cei mai multi sunt tineri. Tipa, vorbesc tare, rad, se imbrancesc si tresar atunci cand doamna de la informatii anunta venirea, plecarea sau intarzierile trenurilor. Difuzoarele imbatranite, cu vocile intrerupte si tremurate, anunta plecarea trenului catre Mangalia. La 22.56, locomotiva fluiera startul unei aventuri greu de uitat.

Am intrat in vagoane!

In vagoane, unele grupuri au primit bilete pe locuri care ii distanteaza unii de altii. Se fac schimburi intre calatori. Baietii care si-au pierdut prietenele prin alte compartimente incearca sa le recupereze... Se fac ultimele aranjamente ale bagajelor. Trebuie sa ai imaginatie, nu gluma. Unde sa-ti pui bagajul? Acceleratul catre Mangalia pare refacut recent, insa s-a lucrat destul de mult pentru disconfortul calatorilor. Este aceeasi senzatie pe care ti-o da un apartament renovat pentru chiriasi, nu pentru a fi locuit de proprietari. Are doua etaje. Unii au prins locuri jos, iar nefericitii sunt nevoiti sa calatoreasca la etaj. Am ramas la bagaje... Ce sa faci cu ele? E o intrebare care se poate lasa cu injuraturi si scandaluri intre calatori. "Eu am ajuns primul aici si bagajele mele stau bine. Tu sa le tii in brate daca ai ajuns mai tarziu. Nu este treaba mea. Eu am platit bilet", zice un cetatean enervat ca geanta cu mancare ii tot este plimbata de colo colo de noii tineri veniti sa-si ocupe locurile. "Pur si simplu nu ai unde sa-ti pui bagajele. Ar trebui sa le tin pe cap ca sa fac economie de spatiu", a spus calator atunci cand a aflat ca ziaristii le sunt colegi de chin. Cei mai inventivi au descoperit locuri libere pentru bagaje chiar sub scaune. Au indesat acolo gentile, chiar daca aveau lucruri care se puteau sparge sau altera. Dupa gasirea unui loc pentru bagaje, urmeaza o alta aventura. Asezarea pe scaune. Pare absurd. Sunt avantajati doar piticii. Asta pentru ca nu sunt nevoiti sa-si potriveasca genunchii printre genunchii persoanei din fata. Cei care sunt mai inalti primesc sfaturi utile din partea calatorilor sarcastici, care comenteaza din picioare, de la marginea scaunelor: "Taie-ti, ba, picioarele sau sau lasa-mi mie locul ca-s mai scund". Daca in fata ta se afla o doamna sau domnisoara neinsotita de iubit, ai mari sanse sa ajungi la mare si sa o ceri de nevasta, indiferent daca esti deja casatorit sau nu. Asta pentru ca ambii sunteti nevoiti sa va gazduiti, reciproc, genunchii intre picioare. Acest potential avantaj pentru baietii care merg singuri la mare se poate transforma intr-o experienta care poate duce la cosmaruri atunci cand in fata se afla un alt tanar.



Caldura in calorifere

Initial, era destul de racoare. Este ora 2.00 dimineata si aerul conditionat a fost inchis. In locul lui a venit caldura. Iarasi o absurditate. Caloriferele trenului sunt calde! Geamurile au inceput sa se abureasca de parca afara nametii ar fi crescut cat stalpii ce plimba curentul electric. Unii au inceput doarma in picioare, altii abia acum au inceput sa chefuiasca. Cu berea in mana si cu ochii inrositi de bautura deja consumata, unii calatori au dat drumul la manele. Casetofoanele mici sau telefoanele mobile ultraperformante agatate de mainile unor dubiosi bronzati de la natura arunca in aer nume precum Guta, Vijelie, Copilul de Aur, Salam, Denisa, Adi de Vito etc. Alte grupuri inca mai rad de reactia taranilor care au urcat din Barlad. Vai! Era sa uit!... Mult mai devreme, in Barlad au urcat vreo trei tarani in stare pura: caciuli de oaie in cap, pulovere de lana rezemate de camasile murdare, dotati cu cizme de cauciuc in picioare, pantaloni eleganti cu dunga stramba si bineinteles parfumati in exces cu miros de vaca si naftalina. Cei trei tarani s-au chinuit minute bune sa deschida usa de la vagon. Are senzori si la munte inca n-a ajuns informatia. Au tot impins in usa fara rezultat, dupa care au inceput sa loveasca cu picioarele si sa ceara ajutorul celor deja intrati. Aveau senzatia ca toata lumea ar fi intrat pe geam pentru ca usile sunt blocate. Tare mirati au mai fost atunci cand le-a aratat cineva ca tot zbuciumul lor putea evitat printr-o simpla apasare pe buton, care conducea automat la deschiderea usilor.



Miros special

Spre dimineata, multi dintre cei care au baut toata noaptea au inceput sa-si faca nevoile pe langa toaleta. Astfel, in jurul orei cinci, mirosul din vagoane combina salamul, shaworma, transpiratia, naftalina taranilor. Peste toate acestea, adia si mirosul din baie. Intr-una din statii, e greu de stiut care, pentru ca geamurile erau prea aburite sa se mai poata vedea afara, un calator a pus o piatra in usa pentru a intra aerul de afara. In cateva minute, a aparut si controlorul mai dur ca niciodata. A inchis usa aruncand piatra cu piciorul, dupa care a mai facut un control suplimentar la bilete. "Nici vitele nu ar trebui carate in asemenea conditii. Pur si simplu nu se putea trai. Am incercat sa dorm si sa-mi iau gandul de la cocina in care am fost nevoit sa traiesc o noapte intreaga", a spus unul dintre calatori. La 7.28, reporterii BUNA ZIUA IASi au coborat la Constanta. Trenul a avut o intarziere de 20 minute. Costul unui bilet pana la Mangalia este de aproximativ 50 lei. "Sunt intre 800 si 900 de calatori in aceasta perioada catre Mangalia, insa mai este un tren care pleaca din Suceava si trece prin Iasi. Este o perioada de varf", a spus Vasile Ghidiu, director CFR Calatori Iasi.



miros special
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (22)

CFR  | #76318
Lasa ca e bine, asa va trebe daca nu intelegeti sa va luati masina mica ca sa salvati Dacia de la faliment.
Anca  | #76319
Mergeti fratilor cu autocarul spre Constanta. E un pic mai scump dar conditiile nu se compara!
elina  | #76320
E cel mai infiorator tren din cate exista in Romania. Mizerie si incomoditate maxima. Scoateti porcaria asta din circuit,pana nu e prea tarziu,chinuiti oamenii si va bateti joc de ei. Cum e posibil sa calatoresti atatea ore fara sa stai macar ca lumea?
ica  | #76321
atentie bouaru poate te ineci ce zici ?
Manu  | #76322
Felicitari pentru articol.Ma trebuia precizat si acceleratul de Bucurest la fel dotat cu acest tip de vagoane.
alt ion  | #76323
nu vreau sa tin partea cfr ului dar ce vina are cfrul daca taranul mioroasa a vaca si orasanu se pisa pe usa wcului?
cheferist de ocazie  | #76324
da, o tara de rahat, cu functionari ce primesc lefuri babane fara a face nimic, doar sa mai incurce din lucruri.Si eu am trait astfel de experiente, cu tot tacamul de injuraturi la adresa celor ce primesc leafa fara a fi cat de cat interesati pentru ce o primesc, daca si-o merita.Si te tii tataie, greve, solicitari de mariri de salarii sporuri, si pe deasupra si eternul NAS ce te face sa te simti prost, ori fraier ori ce vrei .Conditii ca pentru vite...si apoi: de ce injuri mai animalule?!...............
eu  | #76325
acum o luna jumatate am calatorit si eu cu minunatul tren modernizat! am inghetat de frig pana la constanta! ne-am invelit cu prosoape si cearsafuri am mai pus o bluzita pe care o aveam din intamplare la noi si tot frig ne-a fost.sa zicem ca daca noi cei mari ne imbolnavim nu-i chiar asa grav dar ce te faci daca pleci la drum cu un copil mic ?cari pilota dupa tine?sau il duci gata bolnav la mare? cand m-am intors in schimb mureai de cald! ziua in amiaza mare aerul conditionat nu facea fata! e o mare bataie de joc si nesimtire crasa!! a! si bagajele! noroc ca am avut putine ca altfel nu stiu ce faceam! dar cfr-ul a modernizat trenul deci tre sa ne bucuram! de ce nu fac si ei ca in strainatate un vagon special pentru bagaje. omul daca pleaca in concediu nu pleaca numai cu hainele de pe el!!!!
rica  | #76326
Im aduc cu greata aminte ce miros tipator de urina era pina la mijlocul vagonului de-ti ustura nasul si ochii in trenul de Mangalia.
Mitocania tinerilor nu are cuvinte in felul cum confunda discoteca si barurile cu un mijloc de transport in comun. Am fost martor si la scandaluri, batai in tren din cauza bauturii, tineri beti turta ce lasau voma pe jos sau pe geam si parinti cu copii care nu puteau inchide un ochi sa doarma macar 15 minute. E trenul groazei.
Nu mai calatoresc cu trenul de ani buni.
iasi  | #76327
in sfarsit un articol normal! mai cautati din astea k sunt bune;)
una  | #76328
Dea acord cu articolul . Tranul Suceava Iasi nu trece prin Iasi . Trebuie schimbat in Pascani si este tren de noapte cu vagoane cu compartimente si cuseta. Nu stiu ce minte inteligenta au putut pune pe o distanta de 10 ore vagoane comune , de naveta , incomode si tari mai ales ca la dus este tren de noapte . Adevarat ca bagajele se tin pe jos , pe sub scaune eventual stai cu picioarele pe ele . Probabil ,cei din conducerea CFR-ului au interes sa demonstreze ca este o ruta nerentabila si apoi sa o inchirieze la un privat care apoi sa schimbe vagoanele cu altele confortabile si astfel sa demonstreze ca se poate ..............
CFR1  | #76329
S-a bagat de curand si vagon cuseta la minunatul tren Iasi-Mangalia si nu inteleg de ce nu sant anuntati calatorii ca exista ,dar ce sa ma mai mir cand nici casierele nu stiu,pentru cine vrea sa scape de cosmarul din celelalte vagoane cuseta e o optiune
mosu  | #76330
dar de iasi timisoara ce parere aveti?
sa ma in cfr  | #76331
anul trecut la dus am crezut ca mor in "trenul" asta de rahat. de atunci folosesc auto.
coco  | #76332
nu-i asa ca cei care au achizitionat asemenea vag. si au luat un comision f.f. gras traiesc bine?
Restul ce mai conteaza. Sa traiasca asa ca niste vite, batjocoriti la infinit, fara a spera ca vreodata o vor duce mai bine.
andreea  | #76333
Atmosfera din tren este exact cea relatata in articol. Este jenant sa calatoretsi pe o asemenea distanta in trenul acela lipsit de orice urma de confort si mai mult decat atat insotit de oamnei care consuma bauturi alcoolice despre care din cate stiu eu, este interzis a le consuma in locuri publice. am calatorit cu trenul acesta fara sa stiu ce non- conditii ofera.cu siguranta nu voi mai repeta.
Duduveche  | #76334
ORICE s-ar face pentru populatii, dotarile noi vor fi vandalizate, sooner or later, cum zice englezul.
In 2000 Simirad asa cum era el a facut copertine in statiile de tramvai - azi ele sunt distruse
eu  | #76335
ESTE FOARTE USOR SA DISTRUGEM CEEA CE MERGE . INTERESELE CA CFR-UL SA FIE PUS PE CHITUCI SUNT FOARTE MARI . PRIVATII SUNT CU OCHII PE EL . PRESIUNILE SUNT MARI SI CONDUCEREA COMPANIEI ABIA ASTEAPTA LICITATIILE PENTRU INCHIRIEREA LINIILOR .COMISIOANELE SUNT PE MASURA ..... DECI VAGOANE CAT MAI MURDARE , DEFECTE SI INSALUBRE , TIMPUL PARCURS PE TREN DIN CE IN CE MAI MARE , MIROSURI , NASII CARE SE IMBOGATESC SI NOI CALATORII...? MAXI TAXI , AUTOCARE SAU AUTOMOBILE PROPRII.
ironickq  | #76336
sefii de tren sunt tampiti si nu stiu sa regleze climatizarea. am avut acum cativa ani un diferend cu un asemenea "sef". dupa ca m-a exasperat cu reglajele, i-am explicat ca e f simplu de inteles ca fugul albastru inseamna rece si soarele rosu, calldura si ca el face tocmai pe dos. a fost f afectat ca l-am..apostrofat in prezenta celorlati calatori, dar macar s-a facut racoare. credeam ca de-atunci au invatat sa..."butoneze" climatizarea.
Cobai  | #76337
Trenurile sunt facute pentru un anumit numar de calatori si din cauza vinderii de bilete " peste" normal ( cauza e stiuta) apar asemenea situatii INUMANE!! Ia sa se vanda numai conform capacitatii si sa vezi atunci daca mai apar asemenea INEPTII!!
eu  | #76338
Ar fi la fel de interesant de relatat si un drum de intoarcere: Constanta-Iasi.

In plus, 20 de minute intarziere sunt chiar nimic pe langa o ora si aproape 30 de minute intarziere, in jur de 20 iunie anul asta.
acelasi eu  | #76339
e fain cu trenul iasi mangalia...dar sa iti trimiti bagajele prin curierat...sa nu mai ai grija lor
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2593 (s) | 24 queries | Mysql time :0.064258 (s)

loading...