News Flash:

Poluarea litoralului, la limita dintre zvon si manipulare

24 Iunie 1999
771 Vizualizari | 0 Comentarii
•Firmele de turism iesene pierd clienti •Informatiile privind poluarea au fost lansate de firmele de turism interesate de alungarea turistilor •Acest fapt ar favoriza agentiile straine de tuirism •Adevarata problema este lipsa salvamarilor

Sezonul turistic estival a debutat cu o informatie controverstata: litoralul este poluat. Pe fondul cresterii preturilor, a dotarilor insuficiente a litoralului si a scaderii severe a cererii, firmele de turism iesene sint victimele unei "instrumentari", declara unii patroni. Concret, informatia privind poluarea are rolul de a indeparta clientii romani de litoralul romanesc, orientindu-i spre agentiile straine de turism.

Firmele de turism (ne vom referi in special numai la cele din Iasi), se confrunta cu o accentuata absenta a clientilor, parerea generala fiind ca anul acesta va fi unul extrem de dificil. Avind in vedere aceste fapte, am incercat sa aflam pozitia unor firme iesene de specialitate, vis-x-vis de aceasta problema. Aproape in unanimitate reprezentantii firmelor de turism din Iasi considera ca s-a creat o falsa problema. Acolo unde litoralul este intr-adevar poluat, parerea generala este ca totul a fost rezultatul unei actiuni premeditate. "Exista firme in Bucuresti care au negociat contracte puternice cu agentii din Grecia sau Turcia, interesul lor fiind de a indeparta turistii romani de litoralul Marii Negre", ne-au declarat surse din cadrul agentiei "Europa". Aceasta poveste cu poluarea este o adevarata bita in capul turismului romanesc", apreciaza Costel Gradinaru, din cadrul agentiei "MM Tour", care considera ca adevarata problema a litoralului romanesc nu o constituie poluarea, ci lipsa acuta a salvamarilor, de la deschiderea sezonului estival inregistrindu-se peste douazeci de cazuri de inec. Se pare ca interese majore urmaresc o adevarata "pustiire" a litoralului romanesc, lovind atit in agentiile de turism, cit si in turistii doritori de a petrece macar sapte zile la mare.
Fata de anul trecut, cererea turistilor ieseni a scazut spectaculos, situatia din acest an fiind, in opinia generala "incomparabila". Alaturi de aceste probleme provocate de marile firme din Bucuresti sau din provincie, un alt impediment il constituie majorarea tarifelor practicate de catre hotelurile de pe litoral, care au redus practic cererile de locuri de munca la jumatate", ne-a declarat Costel Gradinaru. In ultima vreme s-a inregistrat si o crestere a taxelor pe care un turist trebuie sa le plateasca pentru serviciile primite, taxe care se regasesc in preturile extrem de piperate care se practica.
In ceea ce priveste preturile, turistii au de ales intre a petrece sapte pina la zece zile in statiunile asa zise cu "pretentii" (Neptun-Olimp), platind o suma importanta de bani, sau a alege statiuni care practica un tarif mai scazut, in functie de conditiile aferente.
Astfel, in perioada 17 iulie-16 august, un sejur de sapte zile (sase nopti) in Neptun-Olimp, la Hotel Oltenia, va costa peste 1 milion de lei de persoana, cazarea facindu-se in camere cu doua paturi si grup sanitar propriu, dupa 16 august preturile urmarind sa coboare pina la circa 580.000 lei (in perioada 9-21 septembrie).
In Costinesti, pentru aceeasi perioada, dar cu cazare la vile, preturile se prezinta in felul urmator: 1-12 iulie - 690.000 lei de persoana (6 nopti cazare plus prinz sau cina, la alegere), in camere cu 1,2 sau 3 paturi, cu grup sanitar propriu si dus comun. Incepind cu 13 iulie pina la sfirsitul lunii august, preturile vor urca pina la 828.000 lei de persoana, in aceleasi conditii.
In Mamaia, la Hotelul Central, in perioada 1 iulie-24 august, o singura zi de cazare costa 154.000 lei de persoana, dupa aceasta data preturile scazind pina la 95.000 lei pe zi. La Hotel Pescarus (o stea), intre 11 iulie si 20 august doritorii vor trebui sa plateasca 133.700 lei pe zi, de persoana, iar dupa aceasta data, 91.500 lei.
Mihai ANDREI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2093 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017569 (s)