News Flash:

Prea multe fructe strica

11 Martie 2010
1495 Vizualizari | 0 Comentarii
Pentru ca le consideram sanatoase, facem tot posibilul sa consumam cat mai multe fructe. Dar uitam ca gustul lor dulce provine din continutul de zahar, care deterioreaza dintii si sanatatea, în general.
Interesul pentru alimentatia corecta se traduce prin consum sporit de fructe si legume, dar mai ales fructe, care sunt mai placute la gust, putand înlocui dulciurile, anunta Daily Mail, citat de unica.ro. Nu spune nimeni ca fructele nu sunt sanatoase, doar sunt pline de vitamine, fibre si antioxidanti. Problema este ca noi tindem sa exageram. Daca ai o greutate normala asta n-ar fi o problema. Decat sa mananci dulciuri rafinate mai bine abuzezi de fructe. Insa daca esti supraponderala, suferi de diabet sau ai un colesterol mare, prea multe fructe nu-ti fac bine. Asa se explica de ce nu slabesti deloc, sau chiar te îngrasi, desi tu mananci sanatos.
Avem tendinta sa uitam ca fructele, ca orice alt aliment, contin calorii. Iar aceste calorii îti pot aduce tot atatea kilograme ca si cele din ciocolata de exemplu. Nutritionistii spun ca cei care mananca multe fructe sunt în special aceia care vor sa slabeasca si nu înteleg de ce mananca sanatos si, totusi, nu reusesc sa scape de kilograme. Atunci cand mananci ceva dulce zaharul declanseaza productia de insulina, care îi spune creierului ca ai mancat destul. Zaharul din fructe, numit fructoza, nu declanseaza o crestere brusca a nivelului de glicemie, motiv pentru care creierul nu primeste semnalul ca te-ai saturat. Asa se face ca poti manca o cantitate mare de fructe pana cand îti dai seama ca, de fapt, esti satula.
Potrivit unica.ro, prea multa fructoza nu înseamna doar kilograme în plus, ci si un nivel mare al trigliceridelor. De aceea, cei care au colesterolul mare ar trebui sa consume fructe cu moderatie. La fel si diabeticii. Nu mai are rost sa spunem ca dintii sunt supusi aceluiasi atac ca atunci cand mananci dulciuri. Dintii sunt mai vulnerabili în fata citricelor, care sunt nu numai dulci, ci si acide. Periculoase sunt si fructele uscate, care sunt si dulci, si lipicioase. Bucati mici se lipesc de dinti si raman acolo mult timp dupa ce ai terminat de mancat. Stafidele, smochinele si prunele uscate sunt la fel de periculoase pentru dinti ca si caramelele.
Din pacate, nu spune nimeni care este doza maxima admisa de fructe. Daca stim cata sare avem voie sa mancam fara a ne afecta sanatatea, pentru fructe nu s-a stabilit o doza la care ar trebui sa ne limitam. Totusi, cercetatorii americani au descoperit ca persoanele care mananca peste 74 grame de fructoza pe zi au un risc mai mare cu aproape 90% de a face hipertensiune arteriala. Vestea buna este ca 74 grame de fructoza înseamna cam 10 mere sau 30 de portocale. Oricum, obezii si cardiacii nu ar trebui sa depaseasca o portie de fructe pe zi. Vitaminele si antioxidantii necesari se pot obtine si din legume care, desi nu au un gust atat de bun, sunt mai sarace în calorii si zahar.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1763 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018796 (s)

loading...