News Flash:

Presedintele Basescu s-a inchinat la moastele Sfintei Parascheva

16 Octombrie 2006
1403 Vizualizari | 1 Comentarii
• Traian Basescu a daruit unei fete din Bucuresti icoana Sfintei Parascheva pe care a primito de la IPS Daniel, dupa slujba care a avut loc la Catedrala Mitropolitana, pe 14 octombrie


Dupa slujba de la Catedrala Mitropolitana, presedintele Traian Basescu s-a inchinat la moastele Sfintei Parascheva si la cele ale Sfantului Nectarie. In momentul in care presedintele Traian Basescu s-a inchinat la sfintele moaste, fotoreporterii si cameramanii s-au napustit pe catafalc. Deoarece locul s-a aglomerat, o femeie care statuse la coada aproape doua zile nu s-a mai putut inchina si, de aceea, a intervenit presedintele. "Nu se poate, fotografii fac legea. Lasati femeia sa se inchine", a spus catre jurnalisti, presedintele Basescu. Dupa aceea, spre disperarea ofiterilor de paza, a vrut sa iasa din curtea Mitropoliei, unde erau adunati cateva mii de pelerini. Presedintele Traian Basescu s-a imbratisat si a dat mana cu foarte multi oameni. Inainte de iesirea din curtea Mitropoliei, Traian Basescu a vazut o fata careia i-a dat icoana Sfintei Parascheva pe care a primit-o de la IPS Daniel, Mitropolitul Moldovei si al Bucovinei. Fata care a primit icoana se numeste Roxana Maria Privantu si este eleva in clasa a VI-a la o scoala din Bucuresti. "Cred ca esti credincioasa si de aceea iti daruiesc aceasta icoana", i-a spus Basescu. Roxana Maria Privantu a spus ca nu s-a decis ce sa faca cu icoana, adica s-ar putea s-o pastreze sau sa o daruiasca unei manastiri. Apoi, presedintele s-a urcat in masina si a plecat spre Aeroport. Inainte de a se urca in masina, presedintele a spus jurnalistilor ca nu poate ramane la receptia organizata de primarie la Palatul Roznovanu, deoarece este asteptat la Bucuresti. Initial se stabilise ca presedintele va merge si la cantina Liceului Economic nr. 2, unde se imparteau sarmale pentru pelerini, dar si la receptia organizata de municipalitate. Seful statului a declarat ca s-a rugat la moastele Sf. Parascheva pentru sanatatea tuturor romanilor. Reamintim ca Traian Basescu a venit la Iasi vineri seara, desi vizita sa fusese anuntata pentru sambata, 14 octombrie. Majoritatea sefilor de institutii din Iasi a fost luata prin surprindere de venirea lui Traian Basescu in ziua de vineri, 13 octombrie.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

salut  | #1223
Problema moastelor in Romania

De la Revolutia din decembrie 1989 incoace, in Romania se manifesta un fenomen unic in lume: tara importa moaste. Este paradoxal ca activitatea este complet necenzurata. Cu alte cuvinte nu se stie public cu certitudine cine sunt acei oameni mumificati. Tabuul religios impiedica cercetari obiective asupra persoanelor mumificate declarate sfinte. Marturia celor care aduc astfel de corpuri, sau bucati din ele, in Romania este indeajuns ca justificare in sistemul de legi.

Ne intrebam pe buna dreptate de ce, cei care renunta la moaste in favoarea asezamintelor religioase ortodoxe din Romania, fac aceasta? La ce pret monetar sunt procurate aceste achizitii? Tranzactiile raman secrete, credinciosul crestin ortodox neavand acces decat la pupatul moastelor. In prezent in Romania s-au acumulat sute de moaste, revista Lumea credintei, anunta cu mandrie ca iar au sosit moaste de pe undeva din lume, vestea dorind sa fie o bucurie pentru crestinul ortodox.

De ce renunta altii la moaste in favoarea romanilor ortodocsi? Este o intrebare care surprinde pe oricine nu numai pe credinciosul crestin ortodox. Oare acei oameni nu mai au nevoie de puterea sfanta a moastelor? Sau au constat ca nu sunt deloc sfinte? Sau poate ca la un pret bun pot renunta, astfel ca moastele intra si ele in circuitul comercial ca orice bun de consum (sigur ca aici nu este vorba de a le consuma, ci de a servi ca produse care il aduc pe cel care le pupa mai aproape de mantuire).

Aceste nedumeriri nasc cateva ipoteze plauzibile:
1. Dandu-si seama ca bate un nou vant al ratiunii, proprietarii moastelor vor sa scape de ele realizand grotescul si sminteala venerarii unor cadavre. I-au gasit pe romanii ortodocsi singurii care sa le accepte.
2. Proprietarii moastelor vor dobandi beneficii banesti care ii satisfac, astfel ca renunta la moaste din dorinta de profit.
3. Proprietarii moastelor stiu ca mai devreme sau mai tarziu pot fi implicati juridic privind provenienta moastelor. Analizele forensice pot dovedi falsul corpului mumificat. Mai mult, expertii pot descoperi ca acel corp de "sfant" de fapt a apartinut unui om ucis undeva, neavand astfel nimic din sfintenia ce i se atribuie, ci fiind un rezultat al crimei cuiva.
4. Moastele sunt folosite pentru a transporta droguri, scapand de controlul vamal deoarece trec drept obiecte de cult.
5. Criminalii vor sa scape de acele cadavre care pot fi dovada ca au comis crime. Romania, ca tara predominant ortodoxa, prin regimul de cult al moastelor, reprezinta protectia cea mai sigura ca acele crime sa nu fie descoperite.

Ratiunea ne indemna sa credem ca motivatia altruista de a renunta la moaste sfinte nu poate exista atita timp cat proprietarii lor mai cred in puterile moastelor. Moastele sunt nepretuite pentru cel care crede in beneficiile lor de a-l apropia pe om de viata vesnica promisa de Iisus. In plus, prin venerarea lor, moastele sunt o sursa sigura de venituri incasate de la cei care le pupa. Nu ramane decat sa credem ca beneficiile de a renunta la moaste, spre a le exporta Romaniei, intrec pe cele de a le pastra.

Vremea nu este departe cand statul roman va lua masuri ca moastele asezamintelor ortodoxe sa fie cercetate forensic si astfel sa se afle vechimea acelor cadavre mumificate si poate chiar identitatea acelor oameni morti. Mitul inviolabilitatii moastelor se va spulbera odata cu primele cercetari in aceasta directie. Romania a ajuns in prezent un dumping, locul unde se aduc mumiile "sfinte" ca bataie de joc facuta acestui popor credul in "pastorii" lor ortodocsi. Romanilor ortodocsi li se ofera cu nerusinare grotescul si sminteala venerarii moastelor, a cadavrele mumificate ale unor oameni spre "mantuirea" sufletelor lor. Nu poate fi un exemplu mai relevant de descompunere religioasa a unui crez care se hraneste spiritual din morbidul moastelor.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1855 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018115 (s)

loading...