News Flash:

Primarul este decis sa faca ordine in transportul local in comun

5 Februarie 2004
1039 Vizualizari | 0 Comentarii
•Pierderile inregistrate de SC Autobuzul SA in urma incheierii contractului pentru inchirierea microbuzelor de la SC Bursa Moldovei SA vor fi imputate celor vinovati, inclusiv directorului Giubernea

Municipalitatea pregateste o noua revolutie in transportul local. Din cauza pierderilor financiare inregistrate de SC Autobuzul SA in perioada in care aceasta societate a fost condusa de directorul Mihai Giubernea, conducerea Primariei iesene si Consiliul Local ar putea decide desfiintarea SC Autobuzul SA. Exista informatii conform carora firma condusa de Giubernea a inregistrat pierderi financiare foarte mari datorita contractului dezavantajos incheiat cu SC Bursa Moldovei SA. "Daca sunt pierderi si pot fi recuperate, le vom imputa celor vinovati, inclusiv directorului Giubernea, daca este cazul. In functie de ceea ce spune raportul de audit vom sesiza si organele de ancheta", a declarat ieri primarul Gheorghe Nichita.
Lipsa de organizare in domeniul transportului iesean si, in special, in cadrul activitatii desfasurate de SC Autobuzul SA a dus la situatia actuala, in care iesenii nu beneficiaza de servicii de calitate in acest sector. SC Autobuzul SA a cautat intotdeauna sa circule pe traseele cele mai rentabile, ceea ce a dus la conflicte acute intre aceasta firma si operatorii de maxi-taxi, si fara sa tina cont de nevoile cetateanului. Mai mult, aceasta societate comerciala a inceput sa presteze transport in comun si pe trasee din afara orasului, pentru ca astfel se puteau castiga foarte multi bani cu efort mic. Abia zilele trecute, reprezentantii Autoritatii Rutiere Romane, filiala Iasi, au interzis SC Autobuzul SA sa efectueze transport in comun spre Ciurea si spre Metro. Primarul Gheorghe Nichita si-a dat seama ca aceasta situatie nu poate continua la nesfarsit. Acesta are de gand sa reorganizeze din temelii transportul local. Municipalitatea a intocmit un program cu mai multe variante in acest sens. Intr-o prima varianta, s-a luat in calcul posibilitatea de a fuziona SC Autobuzul SA cu Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC). Procedurile privind realizarea fuziunii dureaza foarte mult, astfel incat aceasta varianta nu este una optima deocamdata. "Pe de alta parte, am putea dezvolta sectorul de autobuze in cadrul RATEC, iar SC Autobuzul SA trebuie sa se descurce singura", a mai declarat Nichita.
Daca se va aplica aceasta varianta, SC Autobuzul SA nu va mai beneficia de protectia municipalitatii. Firma va participa la licitatia pentru adjudecarea traseelor impreuna cu operatorii de maxi-taxi. Ulterior, SC Autobuzul SA va plati redeventa pentru traseele de transport in comun. "Terminam povestea. Sa participe la licitatie", a punctat seful municipalitatii.
O astfel de decizie, fara un management financiar eficace, ar putea duce la disparitia SC Autobuzul SA. Asta deoarece, pe langa banii pe care trebuie sa-i achite catre SC Bursa Moldovei SA, va avea de achitat si redevente de sute de milioane lei pentru traseele inchiriate de la Primarie.
Constantin MAZILU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1709 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020176 (s)

loading...