News Flash:

Produsele traditionale vor fi promovate in supermarketuri

21 Martie 2008
941 Vizualizari | 0 Comentarii
Neculai Olariu directorul executiv adjunct al DADR Iasi
• Prin intermediul unui proiect finantat de Uniunea Europeana, micii producatori agricoli isi vor putea promova produsele traditionale in supermarketurile din tara si din strainatate


Producatorii agricoli vor putea promova produse traditionale, precum muraturile, zacusca si dulceata, in marile magazine din tara, dar si din strainatate. Initiativa de sprijinire a micilor producatori vine din partea Fundatiei Universitare pentru Sprijinirea Producatorilor Agricoli "Haralamb Vasiliu", care va implementa proiectul Produsele Alimentare Traditionale - Oportunitate de dezvoltare transfrontaliera. Valoarea proiectului este de 76 mii Euro si este finantat de Uniunea Europeana prin Programul de Vecinatate Romania- Republica Moldova 2004-2006.

"Proiectul va fi realizat in parteneriat cu Universitatea ieseana de Stiinte Agricole si Medicina Veterinara, Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR), Oficiile Judetene pentru Consultanta Agricola Vaslui si Iasi, Fundatia pentru Dezvoltare Economica si Integrare Europeana (FEDEI), Centrul pentru Initiativa Privata Ungheni si Asociatia Europa Visage din Republica Moldova", a declarat prof. Teodor Robu, coordonatorul proiectului. Scopul proiectului este cresterea gradului de valorificare economica a produselor alimentare traditionale, ca elemente de dezvoltare economica durabila a regiunii transfrontaliere Romania- Republica Moldova, prin dezvoltarea unei retele de consultanta pentru produsele traditionale din fructe si legume. Proiectul va fi implementat pe parcursul a 12 luni si va viza activitati de cercetare, identificare si selectare a produselor traditionale. De asemenea, va fi constituita o retea de consilieri care vor realiza o serie de sesiuni de informare a micilor fermieri. Acestia vor fi informati despre procedura inregistrarii produselor traditionale si posibilitatea deschiderii unei mici afaceri. "Micii producatori trebuie sa se asocieze pentru a putea intra pe piata cu propriile produse. Daca au destula marfa se vor putea crea raioane specializate in supermarketuri sau isi vor putea deschide propriile centre de desfacere. In zona Moldovei avem produse, dar fara identitate. Pana si in strainatate se cauta muraturile sau zacusca", a precizat Neculai Olariu, directorul executiv adjunct al DADR Iasi.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2025 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019358 (s)

loading...