News Flash:

Profituri uluitoare obtinute prin inselarea cumparatorilor

2 Februarie 2008
2769 Vizualizari | 4 Comentarii
Dana Hanghicel inspector OJPC Iasi
• Desi, in general, soldarile - vanzarea stocurilor de marfa la pret redus, nu sunt aducatoare de profit direct, multi comercianti prefera sa-si asigure profituri viitoare considerabile printr-o practica la limita legii • Foarte putini agenti economici respecta intr-adevar regulile privind stocul de produse care urmeaza a fi soldate • Comerciantii ajung sa obtina profituri duble de pe urma unor campanii mascate de reduceri

In aceasta perioada, toti comerciantii se intrec in oferte cat mai atractive pentru a-si vinde produsele de iarna. Promotii de genul "2+1 gratis", "Totul la jumatate de pret" sunt lipite pe toate geamurile magazinelor din oras si fac cu ochiul iesenilor care nu si-au permis sa-si cumpere produsele la care au tanjit pana acum. Foarte putini stiu insa ca multe dintre ofertele agentilor economici nu sunt decat alte metode de a vinde aceeasi marfa la aceleasi preturi, daca nu chiar mai mari decat cele stabilite inainte de perioada reducerilor. Printr-o simpla modificare a etichetei produsului, comerciantul necinstit isi umple buzunarele pe spinarea clientului dornic de chilipiruri. Desi, in general, soldarile nu sunt aducatoare de profit direct, multi comercianti prefera sa-si asigure profituri viitoare considerabile printr-o practica la limita legii. Foarte putini agenti economici respecta intr-adevar regulile privind stocul de produse care urmeaza a fi soldate.

Conform legii, stocul de produse propus pentru soldare trebuie sa fie constituit in prealabil in structura de vanzare respectiva, in spatiile de vanzare si depozitele structurii de vanzare, precum si, daca este cazul, intr-unul sau mai multe depozite ale comerciantului, cu minimum 15 zile inainte de data de debut a vanzarii de soldare. Ceea ce inseamna ca un produs care a existat intr-un anumit magazin va putea fi inclus in solduri doar la un pret mai mic decat cel expus inainte de perioada soldarii. Unii comercianti nu au fost multumiti de aceasta decizie si, pentru a nu pierde prea mult de pe urma soldarilor, au gasit solutii inedite pentru a scoate un profit considerabil. Reprezentantii unor magazine din centrul orasului au preferat sa mai creasca putin pretul afisat initial pe eticheta pentru ca pretul redus sa reprezinte apoi 80 la suta din pretul initial, daca nu chiar costul initial al produsului. "Am intrat intr-un magazin de unde am vrut sa-mi iau o pereche de ghete pentru ca afisau reduceri de 50 la suta din pret. Cand m-am uitat la eticheta, am vazut insa ca au ridicat cu mult pretul initial al papucilor, iar pretul afisat la reducere era exact pretul pe care eu il vazusem cu doua saptamani inainte. Stiu ce preturi au produsele din acel magazin pentru ca am mai intrat acolo si m-am uitat chiar la acea pereche de ghete", a afirmat Luciana Mandru, o cumparatoare dezamagita de reclamele false ale marilor reduceri de preturi. Profitul pe care il obtine un astfel de comerciant este aproape dublu fata de profitul pe care l-ar fi obtinut daca ar fi aplicat un procent de reducere la pretul initial al produselor. Totusi, potrivit legii, prin soldari, comerciantul nu trebuie sa urmareasca sa obtina profit, ci sa-si epuizeze stocul de marfa sezoniera pentru a face rost de banii necesari cumpararii marfurilor pentru sezonul urmator.

Protectia Consumatorului, neinteresata de practicile incorecte ale comerciantilor


Reprezentantii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi, cei care ar trebui sa controleze activitatea, respectiv practicile comerciale incorecte ale agentilor economici, nu fac decat sa verifice daca operatorii au facut notificare catre primarie pentru obtinerea avizului de a vinde in perioada de reduceri sau daca anunturile de reducere de pret sunt afisate conform cu prevederile legale. "Noi am facut controale la magazinele cu reduceri, iar la unele dintre ele am gasit nereguli. Verificam daca au avizul de la primarie si daca preturile sunt afisate corect", a declarat Dana Hanghicel, inspector OJPC Iasi. In tot acest timp, agentii economici isi fac de cap si, in loc sa vanda produsele la reducere, ajung sa le vanda la acelasi pret ca inainte de perioada soldurilor. La Bucuresti, insa, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului (ANPC) a inceput o adevarata campanie impotriva practicilor comerciale incorecte. Reprezentantii ANPC au prezentat si explicat prevederile Legii 363 din 2007, care vizeaza combaterea practicilor comerciale incorecte, prin care consumatorul este influentat sa cumpere un produs pe care nu l-ar fi ales daca ar fi fost in cunostinta de cauza. Seful Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorului (IRPC) Iasi, Valerian Salavastru, nu este atat de interesat de campaniile reducerilor mascate sau de zecile de comercianti care obtin profituri considerabile la limita legii, de vreme ce nu poate oferi detalii in aceasta privinta. Precizam ca toate incercarile reporterilor ZIUA de Iasi de a-l contacta pe seful IRPC nu au primit nici un raspuns din partea acestuia.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

lili  | #29090
Din nefericire aceeasi practica se aplica si in Occident, deci nu putem chiar sa punem la zid comerciantii romani. Ideea nu vine de la ei .

La urma urmei ei incearca sa-si vinda marfa. Consumtatorul trebuie sa fie alert si sa decida daca oferta e adevarata sau "umflata".

Asta sa nu se inteleaga ca sint de acord cu practica asta la nivel global.
doru  | #29091
Nu stiu unde anume a vazut Lili in Occident ca se intampla la fel !!! Eu unul nu am vazut!!! Poate doar Italia sau Spania, dar in magazinele care se respecta din estul Europei sunt intr-adevar reduceri care ajung la 70% si chiar este real nu doar scris! Dar din moment ce in Romania toti incearca sa fure, incepand cu guvernul, cu politia, cu toate autoritatile care fura de la comercianti probabil gasesc de cuviinta sa recupereze prejudiciul de la noi, de la oamenii de rand. Din pacate ne-am nascut in Romania si trebuie sa ne ducem "crucea" pana la capat.
Anonim  | #29092
ce fata de second hand---50%off din pret
A.Rel  | #29093
ca este perioada "promotii"de reduceri o vedem cu totii ,dar ma intreb - or fi reduceri reale sau ..... auzeam ca inainte de reduceri are loc o reevaluare "adhoc"
astfel ca pretul sa fie egal cu pretul vechi ....deci atentie cumparatorilor la ce pret este eticheta ,,are 2 preturi si in special ce zic finantisi si OPC[care]?1
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1991 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021137 (s)

loading...