News Flash:

Publicitatea va fi garantia unui produs

9 Decembrie 2006
2688 Vizualizari | 0 Comentarii
Marius Bodea
• Consumatorii vor avea mai multe drepturi dupa 1 ianuarie 2007 • Daca o firma face publicitate unui telefon mobil, iar in spotul publicitar sau pe afisul publicitar se precizeaza ca telefonul respectiv are camera foto de o anumita rezolutie, telefonul nu numai ca trebuie sa beneficieze de aceasta optiune, ci calitatea acesteia nu trebuie sa se diminueze cel putin doi ani de zile • De reparatia sau inlocuirea unui produs care s-a stricat se ocupa firma care a vandut consumatorului produsul respectiv, si nu firma care l-a produs • Vanzatorii pot primi o amenda intre 50 si 250 milioane lei (5 mii si 25 mii RON) daca vand un produs chiar daca stiu ca acesta nu functioneaza sau este deja defect


Consumatorii vor avea mai multe drepturi dupa 1 ianuarie 2007, deoarece legislatia romaneasca in domeniul Protectiei Consumatorilor nu numai ca a fost armonizata cu cea europeana, ci chiar este identica. Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, care va intra in vigoare de la inceputul lunii viitoare, este chiar legea europeana in domeniu. Una dintre cele mai importante modificari priveste garantia produselor data numai prin publicitatea facuta acestuia. Spre exemplu, daca o firma face publicitate unui telefon mobil, iar in spotul publicitar sau pe afisul publicitar se precizeaza ca telefonul respectiv are camera foto de o anumita rezolutie, telefonul nu numai ca trebuie sa beneficieze de aceasta optiune, ci calitatea acesteia nu trebuie sa se diminueze cel putin doi ani de zile. Pana acum, pentru orice garantie de care beneficia clientul trebuia sa aiba un certificat de garantie (document scris, semnat si stampilat), in caz contrar garantia nu era valabila. "Este foarte important acest aspect. Orice informatie dintr-un spot publicitar trebuie sa fie regasita la produs, altfel vanzatorul este cel care isi asuma riscurile in fata consumatorului. In Legea 449/2003 garantia este definita ca fiind «orice angajament asumat de vanzator sau producator fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, daca acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta»", a punctat Marius Bodea, director la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Iasi.

Vanzatorul este direct raspunzator

Daca actuala legislatie prevede ca raspunzator pentru defectarea unui produs in termen este prestatorul de servicii, noua legislatie spune ca vanzatorul va suporta consecintele unei eventuale nereguli aparute. Asta inseamna ca de reparatia sau inlocuirea unui produs care s-a stricat se ocupa firma care a vandut consumatorului produsul respectiv si nu firma care l-a produs. "Aceasta prevedere va responsabiliza mult mai mult vanzatorii. Daca pana acum exista un termen de zece zile in care consumatorului trebuia sa-i fie rezolvata problema, acum nu exista un termen bine definit, in lege este des intalnit termenul "rezonabil", adica ramane la latitudinea inspectorilor OJPC durata si modul de rezolvare a cazului, insa speram ca aceasta problema va fi reglementata de actul normativ care in prezent este in faza de proiect", a adaugat Marius Bodea.



Amenzi usturatoare

Noua legislatie pare a fi cu mult in avantajul consumatorilor, nu numai la nivelul drepturilor pe care acestia le au, ci si la nivelul amenzilor pe care agentii economici risca sa le primeasca daca se abat de la cadrul legislativ. Au aparut chiar si prevederi noi pentru care firmele pot fi amendate. Vanzatorii pot primi o amenda intre 50 si 250 milioane lei (5 mii si 25 mii RON) daca vand un produs de a carui conformitate nu sunt siguri, adica vand un produs chiar daca stiu ca acesta nu functioneaza sau este deja defect. Si vechile amenzi au fost majorate. Daca pana acum amenda minima pentru un certificat de garantie incomplet era de 500 mii lei (50 RON), minimul pentru aceasta abatere va fi din ianuarie de 10 milioane lei (o mie RON). Amenzile pentru neremedierea unei probleme constatate a fost dublata de la minimul de 5 milioane lei (500 RON) la 10 milioane lei (o mie RON).



amenzi usturatoare
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1963 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018967 (s)

loading...