News Flash:

Puncte slabe

24 Octombrie 2005
1217 Vizualizari | 0 Comentarii
In fiecare unitate de invatamant din judetul Iasi au avut loc sedintele de analiza a activitatii de anul trecut si de stabilire a prioritatilor pentru anul scolar in curs. Din discutiile cu unii directori si cu multi profesori membri ai consiliilor de administratie ale unor scoli atat din municipiu, cat si din comune am retinut, ca intr-o analiza SWOT, punctele tari, slabe, oportunitatile si amenintarile pentru invatamantul preuniversitar. Ma voi referi azi doar la punctele slabe. Unele intruniri de analiza au fost formale, cu structura rigida, insuficient pregatite, generatoare chiar de confuzie si frustrare. Discutiile au fost pe alocuri irelevante, purtate de cativa oameni in timp ce majoritatea manifesta indiferenta si plictiseala. Sunt si cazuri de vot formal, desi decizia luata este acceptata doar de o parte restransa a colectivului didactic. Slaba motivare a cadrelor didactice, in special suplinitoare din mediul rural, este principalul generator de lipsa a calitatii mult dorite in educatie. Posibilitatile materiale limitate de achizitionare de reviste si carte de specialitate creeaza, de asemenea, un disconfort accentuat si o stare de apatie si blazare. Un alt punct slab in ceea ce priveste personalul este si persistenta formalismului in rezolvarea multor responsabilitati. Din punctul de vedere al echipelor manageriale, insuficienta delegare a responsabilitatilor, suprasolicitarea unor membri ai echipei, slabele initiative si de ce nu, competenta scazuta, sunt punctele slabe majoritar afirmate. Nici curriculumul nu este ferit de lipsuri precum insuficienta reprezentare a optiunilor elevilor in segmentul optional si slaba sustinere materiala a unor activitati in cadrul disciplinelor optionale. Lipsa de interes a unor cadre didactice pentru parcurgerea unor stagii de formare sau insuficienta diseminare a informatiei si insuficienta folosire a achizitiilor si competentelor dobandite prin parcurgerea stagiilor sunt tot atatea minusuri la standarde. Din punctul de vedere al managementului invatarii remarc numarul mic de cadre didactice capabile sa utilizeze tehnica de calcul, precum si inconsecventa in aplicarea strategiilor didactice propuse prin proiectare. Din fericire, punctele tari si oportunitatile sunt mai numeroase. Despre ele, lunea viitoare.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1305 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019108 (s)

loading...