News Flash:

Raportul gropilor din drumurile SAPARD a ajuns la minister

3 Noiembrie 2005
1145 Vizualizari | 0 Comentarii
•In perioada urmatoare, raportul va fi analizat, dupa care vor fi dispuse masurile necesare •In urma inspectiei au fost constatate mai multe nereguli la mai multe drumuri realizate prin programul SAPARD •Drumul de la Vladeni este un adevarat dezastru

Raportul intocmit de Directia pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala Iasi cu privire la calitatea drumurilor construite prin programul european SAPARD a ajuns pe masa ministrului secretar de stat din cadrul Ministerului Agriculturii, Danut Apetrei. Constatarile din raport vor fi analizate in perioada urmatoare in cadrul ministerului, urmand ca in perioada urmatoare sa dispuna ce masuri vor fi luate. "Am dat raportul ministrului, insa ni s-a transmis ca va lua masuri abia dupa ce va centraliza toate raporturile din tara. Asta va fi in cateva saptamani, dupa aceea vom vedea ce ordine vor fi date", a precizat ieri Liviu Bulgaru, director adjunct al Directiei pentru agricultura si Dezvoltare Rurala (DADR) Iasi, sef al Serviciului Dezvoltare Rurala - SAPARD.

Milioane de Euro pe gropi

Raportul prezentat nu este deloc roz, foarte multe dintre drumurile care au fost receptionate fiind intr-o stare jalnica, desi au fost cheltuite milioane de Euro. In urma controlului, au fost descoperite mai multe drumuri cu probleme, desi de la inaugurarea unora a trecut mai putin de un an. Unul dintre cele mai grav afectate drumuri este cel de la Vladeni, deoarece are cea mai mare parte din asfalt macinata. Daca la celelalte drumuri au fost numarate gropile si au fost trecute in raport, inspectorii de la SAPARD nu au putut face acelasi lucru si la Vladeni. Astfel, la nici un an de la inaugurare, drumul arata ca in urma unui bombardament, stratul de asfalt fiind faramitat, iar gropile prezente peste tot. Probleme au fost intalnite si la drumul de la Belcesti, precum si la cele de la Popricani, Erbiceni si Dolhesti, insa intr-o proportie mai mica decat cel de la Vladeni. O problema intalnita de inspectori la majoritatea drumurilor receptionate a fost aceea a pamantului depozitat pe marginea santurilor. Dupa ce au fost facute santurile, aproape in nici un caz nu a fost transportat pamantul in alta parte, ci lasat pe marginea drumului. Astfel, ploile au facut ca pamantul sa ajunga inapoi in santuri, infundandu-le. De asemenea, in ce priveste santurilor de pe margini, in numeroase cazuri, dalele nu au fost amplasate cum trebuie, lasand apa sa se infiltreze si sa macine pamantul de sub asfalt. Nici in cazul unor podete nu au fost respectate toate normele, existand pericolul ca in cazul unor viituri podul sa fie luat cu totul. Aproape in toate cazurile nu au fost executate drumurile vicinale, adica acele drumuri care pornesc din drumul asfaltat. Pe o portiune de 50 de metri, si aceste drumuri de tara ar fi trebuit asfaltate.
Silviu DASCALU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1665 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018382 (s)

loading...