News Flash:

RATC - fabrica de accidente

11 Iunie 1999
666 Vizualizari | 0 Comentarii
•Petru Girlea mizeaza pe cartea erorii umane •El va inaspri examenele psihologice la care sint supusi conducatorii de vehicole RATC •Ieri, in alte patru accidente au fost implicate mijloacele de transport ale regiei

Ieri, au fost inregistrate nu mai putin de patru evenimente in care au fost implicate mijloacele de transport ale regiei. Reprezentantii unitatii sustin ca nici unul din aceste evenimente - petrecute in Podu Ros, Podu de Piatra, Socola si Piata Unirii - nu a fost generat de reprezentantii regiei ci de ceilalti participanti la trafic Acestea se inscriu in "seria neagra" a RATC, care are, printre alte accidente, pe cel din luna mai - in care doua tramvaie s-au ciocnit.

Prelungirea termenului la care urmeaza sa fie date publicitatii concluziile comisiei de ancheta referitoare la accidentul de tramvai petrecut la Autogara ofera prilej de numeroase speculatii. Directorul general al regiei, Petru Girlea, are in privinta tragicului accident aceasi parere ca si adjunctul sau: in cazul respectiv ar fi fost vorba de o eroare umana. "Tramvaiul de acest tip circula din 1972 si mi s-a spus ca este pentru prima data cind se inregistreaza un caz similar. Din ceea ce spun specialistii rezulta ca proiectantul a avut in vedere toate situatiile posibile si au fost luate masuri pentru siguranta calatorilor", a precizat Petru Girlea. In urma acestui rationament prin excludere - in care ipoteza unei defectiuni tehnice a fost respinsa, directorul general al regiei a declarat ca vinovat ar fi fost vatmanul. Departe de a fi o lamurire, aceasta explicatie adinceste si mai mult misterul tramvaiului "ramas fara frine" pentru ca managerul nu poate crea un model de comportament al conducatorului respectiv de vehicol. "Exista un sistem de siguranta care frineaza vagonul atunci cind acesta coboara o panta iar vatmanul a lesinat, a suferit un atac de cord sau orice alt accident care il face indisponibil. In aceste conditii nu stiu daca va putea cineva sa descrie cele citeva clipe aterioare impactului", a precizat Girlea. Astfel, daca vagonul nu ar fi avut cum sa "greseasca" si vatmanul, chiar indisponibil, a fost "controlat" de sistemele de siguranta, mai ramine doar ipoteza unei actiuni deliberate. Aceasta posibilitate este absurda si este respinsa chiar de directorul general al RATC. De asemenea, ipoteza ca regia sa isi acopere greselile prin invinovatirea gratuita a conducatorului vehicolului nu se sustine atita timp cit ancheta esta facuta de o comisie din care fac parte si persoane de la Regionala CF Iasi si de la Universitatea Tehnica.
Chiar daca concluziile se lasa asteptate, accidentul de saptamina trecuta nu a ramas fara urmari. Petru Girlea a declarat ca va extinde examinarile psihologice ale conducatorilor de vehicole, mergindu-se chiar pina la intocmirea unor fise comportamentale care sa descrie modul in care reactioneaza fiecare persoana in situatiile in care este pus in trafic. Pina atunci, "zilele negre" ale RATC continua sa se adune..
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2275 (s) | 33 queries | Mysql time :0.025092 (s)