News Flash:

RATC risca sa fie eliminat prin concurenta neloiala a firmelor de maxi-taxi

27 Octombrie 2000
838 Vizualizari | 0 Comentarii
Intarzierea reglementarii de catre municipalitate a activitatii de maxi-taxi ar putea bloca functionarea Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) Iasi si in final ar conduce la transformarea orasului intr-un furnicar de vehicule neperformante. Lunar, RATC preia un flux cuprins intre 7- 8,1 milioane de calatori. Din acest cumul rezulta un flux orar cifrat la 29.000 calatori/ora, acestia fiind preluati de cele 170-180 de mijloace de transport in comun care circula in mod curent in oras. Incarcarea medie a unui mijloc de transport al RATC este de aproximativ 80 de persoane. In cazul in care regia de transport local si-ar inceta activitatea, prin blocajul financiar in care a fost dirijata de catre Consiliul Local, pentru preluarea calatorilor ar fi necesar un numar de 10 ori mai mare de maxi-taxi, respectiv intre 1.700-1.900 autovehicule. In calcul a fost luata o medie de opt calatori care ar reprezenta capacitatea de transport a unui maxi-taxi. In aceasta situatie, dealul Copoului, zona bine acoperita de catre RATC, s-ar transforma intr-un furnicar de maxi-taxi. Intr-o ora, in Copou circula 38 de unitati ale RATC. Numarul echivalent de maxi-taxi care ar prelua acelasi flux de calatori ar fi de 380. La intersectia din Piata Mihai Eminescu s-ar inregistra un flux orar de 760 de vehicule, care ar determina grave disfunctii in circulatie. Un alt punct intens circulat din oras este Tg. Cucu. Intr-o ora, zona este traversata de nu mai putin de 76 de unitati ale RATC. Este lesne de imaginat ce dificultati ar marca traficul rutier in zona daca cele 76 de vehiculele RATC ar fi inlocuite cu echivalentul lor de 760 de maxi-taxi. Blocarea traficului rutier ar fi doar una din probleme. Mai intervin cele legate de nivelul de zgomot sau de poluare atmosferica. Pe de alta parte, se mai poate ridica problema subventionarii transportului in comun, chiar in contextul in care acesta s-ar desfasura numai cu maxi-taxi. Luand in calcul ca tarifele practicate de maxi-taxi sunt cu 40% mai mari decat cele de la RATC, se poate deduce ca municipalitatea ar trebui sa faca un nou efort financiar pentru a sustine transportul local cu vehicule de zece ori mai putin performante decat cele actuale. (S.A.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1688 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019612 (s)

loading...