News Flash:

RATEC face victime in randul populatiei

29 Martie 2004
1151 Vizualizari | 0 Comentarii
Tramvaiele ucigase

•Utilajele Regiei Autonome de Transport Electric in Comun incep sa faca victime in randul populatiei •O femeie a fost pur si simplu tarata de un tramvai in statia Padurii •Cu numai o zi inainte, un angajat al Regiei a facut infarct in timp ce lucra la decopertarea sinei de tramvai in zona Doi Baieti

Mentinerea directorului Neculai Abalasei a devenit periculoasa pentru siguranta iesenilor, in conditiile in care accidentele mijloacelor de transport electric in comun provoaca victime. Mai mult decat atat, asemenea incidente vor avea, in mod cert, repercusiuni asupra PSD, partidul din care fac parte nu numai Abalasei, ci si cei care conduc administratia municipala din Iasi. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi au continuat investigatiile la unitatea de transport local si au descoperit alte nereguli, care demonstreaza ca bataia de joc pe banii publici ai municipalitatii iesene nu are nici un fel de margini, si nici limite de bun simt. Mult laudatele tramvaie second hand provoaca accidente cu victime in oras si Abalasei isi trimite oamenii sa-i calculeze pensia. Nu mai e mult si directorul RATEC va deveni un respectabil pensionar, linistit, plimbandu-se cu autoturismul personal, fara nici o raspundere pentru dezastrul pe care il lasa in urma. Dupa ce in editiile anterioare a fost prezentat modul scandalos in care se desfasoara activitatea la RATEC, revenim astazi cu informatii despre cum sunt cheltuite fondurile Regiei, fara discernamant.

Tramvaiele Regiei Autonome de Transport Electric in Comun reincep sa faca victime in randul populatiei. Acest lucru se petrece din cauza faptului ca Neculai Abalasei aproba, prin oamenii sai, circulatia unor tramvaie nesigure din punct de vedere al sigurantei circulatiei in oras. In conditiile in care asemenea incidente incep sa apara, iar Abalasei nu ia masuri pentru stoparea lor, se poate spune ca utilajele RATEC reprezinta un adevarat pericol pentru viata iesenilor. Astfel, in dimineata zileri de sambata, la ora 8 si 30 de minute, un tramvai a tarat pur si simplu o femeie pe o distanta de circa 100 de metri, provocandu-i grave leziuni in zona capului. Victima, o femeie in varsta de 35 de ani, a fost transportata de urgenta la Spitalul de Neurochirurgie, unde a fost supusa unei interventii chirurgicale. "Spre seara, victima era in afara oricarui pericol", a declarat Dan Vasiliu, dispecerul de serviciu din cadrul RATEC. Conform datelor detinute in prezent, rezulta ca motivul acestui accident a fost starea tehnica a tramvaiului, care provine din Elvetia. Astfel, este posibil ca din cauza sistemului propriu de franare, diferit de cel existent pe plan national, acest tramvai sa nu poata face fata pantelor din municipiul Iasi. In aceste conditii, sambata dimineata franele tramvaiului elevetian nu au mai rezistat, motiv pentru care 40 de tone de fier, second hand, au luat-o la vale. Orice obstacol pe strada ar fi fost pur si simplu pulverizat de enorma masa de metal care cobora la vale fara frane.

Tarata de tramvai

Conform declaratiilor dispecerului de serviciu, vatmanul Vasile Sandulache conducea in dimineata zilei de 27 martie utilajul cu numarul 152 dinspre Ateneu spre statia Padurii. La un moment dat, inainte de a ajunge in statie, in timp ce cobora panta, franele tramvaiului s-au blocat. Vatmanul a pierdut controlul utilajului si, in incercarea de a-l opri, a acrosat o femeie. In urma impactului, femeia a fost pur si simplu tarata pe o distanta de 100 de metri. "Angajatul a declarat ca femeia a sarit pur si simplu in fata tramvaiului, iar el nu a mai putut controla viteza. A franat cat a putut de mult, dar din cauza distantei mici de pe traseu, corpul femeii a ricosat pur si simplu pe partea laterala a utilajului, ceea ce a determinat agatarea corpului. Femeia a fost tarata pe o distanta mica, in perioada cat vatmanul a facut manevra de oprire a utilajului", a declarat Dan Vasiliu. Acesta a mai declarat ca ancheta Politiei nu a fost inca finalizata, iar in aceasta perioada lui Vasile Sandulache i-a fost suspendat permisul de conducere.

Purtatorul de cuvant

Contactat telefonic ieri, Mihai Adrian, seful serviciului Management, salarizare personal si purtator de cuvant al RATEC, nu a putut oferi nici un fel de informatie, declarand ca nu stie nimic de acest accident. De fapt, activitatea acestuia a fost completata recent cu o noua dispozitie a directorului Abalasei: aceea de a calcula cuantumul pensiei pe care directorul RATEC ar urma sa o incaseze in viitorul apropiat, intentia de pensionare a acestuia fiind de notorietate printre apropiatii sai. Practic, Mihai Adrian este cel care a facilitat angajarea pe functia de psiholog a nurorii directorului Abalasei, Simona Rusu, desi aceasta are o diploma de psihopedagogie. Din datele detinute in prezent, acest psiholog nu a fost autorizat de Ministerul Transporturilor sa desfasoare activitatea de la RATEC Iasi. In aceste conditii, pentru vatmanii ieseni situatia a devenit deosebit de grava: confruntati cu mijloace de transport care nu corespund tuturor normelor interne de siguranta, cu dispeceri care nu pot interzice iesirea la strada a acestor tramvaie, vatmanii lucreaza intr-un stres permanent. Mai mult decat atat, nici conditiile de lucru nu sunt cele mai sanatoase, in conditiile in care normele ergonomice nu sunt respectate cu strictete.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1981 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019481 (s)

loading...