News Flash:

Regiile de transport in comun doresc sa iasa de sub dictatura Ministerului de Finante

18 Mai 1999
743 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un proiect de lege prevede ca tarifele pentru calatoria pe mijloacele de transport in comun sa fie stabilite la nivel local •Daca proiectul va fi adoptat in aceasta forma, la Iasi calatoria se va scumpi cu 15%

La sfirsitul saptaminii trecute, intre 14 si 16 mai a avut loc la Brasov al treilea congres al Uniunii Republicane a Transportatorilor Publici din Romania (URTP). La acest congres, directorul Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) Iasi, Petru Girlea, a fost ales pe una din cele patru functii de vicepresedinte ale URTP. In cadrul lucrarilor de la Brasov transportatorii publici au dezbatut si un proiect de lege privitor la organizarea activitatii in acest domeniu. Cea mai importanta prevedere a proiectului prevede ca stabilirea tarifelor sa nu mai fie supravegheata de catre Ministerul de Finante, prin Oficiul Concurentei, asa cum se face acum, ci de catre Consiliile locale in subordinea carora se afla regiile de transport in comun. "Logica acestei solicitari sta in faptul ca, de la inceputul acestui an, Ministerul de Finante nu mai detine nici o pirghie in privinta tarifelor sau a cheltuielilor de transport in comun. Subventionarea acestei activitati a fost remisa comunitatilor locale care ar trebui sa isi gestioneze fondurile pe care le are la dispozitie si in functie de care sa stabileasca si tarifele practicate", a mentionat Petru Girlea. Mentionam ca in momentul de fata cheltuielile de transport in comun sint mai mari decit veniturile obtinute din vinzarea biletelor si a abonamentelor. Daca un consiliu municipal sau local nu dispune de fonduri pentru acoprerirea acestei diferente, solutia logica pentru evitarea inregistrarii de pierderi ar fi marirea pretului biletelor. In prezent acest lucru nu este posibil pentru ca Ministerul de Finante controleaza tarifele in sensul doar al indexarii lor in raport cu inflatia tinind cont de o baza de calcul stabilita din perioada in care transportul in comun era subventionat de la bugetul de stat. Spre exemplu, la Iasi, un tarif real al calatoriei ar fi de circa 1.700 lei fata de 1.500 cit este in prezent.
O alta noutate introdusa de proiectul de lege respectiv prevede reglementarea activitati de transport in comun a firmelor particulare. Petru Girlea a declarat ca o buna parte din aceste precizari sint inspirate din experienta de la Iasi, unde firmele de maxi-taxi au fost obligate prin hotatrire de Consiliu local la propunerea RATC sa obtina licenta de transport si sa participe la licitatie pentru alocarea de trasee de calatorie. "Se vor face demersuri serioase din partea URTP pentru a promova acest proiect de lege care odata adoptat ar rezolva mare parte din problemele acestui sector de activitate", a conchis directorul RATC.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2553 (s) | 33 queries | Mysql time :0.025235 (s)