News Flash:

Regionala CFR Infrastructura a ramas fara locomotive

10 Mai 2006
740 Vizualizari | 0 Comentarii
•Reprezentantii SNCFR au declarat ca, in aceste conditii, vor apela la Regionala Marfa, de unde vor inchiria locomotivele de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatea

Din cauza restantelor la bugetul de stat, Regionala Infrastructura a CFR a ramas fara locomotive, acestea fiind sechestrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si duse la Bucuresti. Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR) Regionala Iasi, in speta Regionalele CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura au beneficiat de amanarea pana la data de 31 decembrie 2006 a datoriilor catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGJP) Iasi. Acest lucru a fost facut in scopul scutirii la plata a obligatiunilor fiscale in numar de 1.330 de miliarde lei (133 miliarde RON). Conditia a fost ca aceste unitati sa achite lunar obligatiile fiscale curente. Regionala Iasi a fost prinsa in aceeasi reglementare legislativa ca si SC CET Iasi SA, dar care nu are datorii la bugetul consolidat al statului. Conditia de baza, aceea a platii lunare a datoriilor curente, a fost incalcata de Regionala CFR, motiv pentru care Agentia Nationala de Administrare Fiscala a decis blocarea initiala a conturilor si apoi punerea sub sechestru a bunurilor aflate in patrimoniul SNCFR, Regionala Infrastructura Iasi.

Doua locomotive functionale

Ca urmare, Regionala Infrastructura Iasi a mai ramas cu doar doua locomotive pe care le poate folosi, din care una se afla pusa sub sechestru, dar nu au sosit hartiile oficiale care sa interzica folosirea ei. Conform reprezentantilor SNCFR, sechestrul asupra vagoanelor si locomotivelor a fost pus in doua etape. Astfel, prima data, ANAF a pus sechestru pe 13 locomotive si 4 vagoane de calatori, iar a doua oara pe alte 9 locomotive si trei pluguri de zapada. Interesant este faptul ca, din cele 22 de locomotive sechestrate, numai 6 sunt functionale. "Sechestrul s-a desfasurat in doua etape. Prima data au fost puse sub sechestru 13 locomotive si patru vagoane, iar a doua oara, noua locomotive si trei pluguri de zapada. Din locomotivele luate prima data, numai cinci erau in stare de functionare, iar din cele puse sub sechestru in a doua etapa, numai una mai era functionala", a declarat Marcel Nica, sef Serviciu Material Rulant. Practic, in acest moment, Regionala Infrastructura Iasi a ramas cu doar doua locomotive pe care le mai poate folosi, dintre care una urmeaza sa intre sub sechestru, iar cea de-a doua necesita o reparatie capitala.

Inchiriere de locomotive

Reprezentantii SNCFR au declarat ca, in aceste conditii, vor apela la Regionala Marfa, de unde vor inchiria locomotivele de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatea. "In conditiile in care am ramas fara locomotive, nu avem alta solutie decat sa inchiriem de la Regionala Marfa. Ca sa ne putem desfasura activitatea, avem nevoi de minim trei - patru locomotive pentru transport si asigurarea santierelor de lucrari", a mai precizat Marcel Nica. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a vandut firmei Unicom Tranzit, la un pret de 507 miliarde lei (50,7 milioane RON), circa 15 milioane de Euro, locomotive si vagoane apartinand SNCFR. ANAF a scos la vanzare 77 de locomotive si 98 de vagoane apartinand SNCFR pentru recuperarea partiala a datoriilor catre stat inregistrate de companie, care se ridica la 2.325 miliarde lei (232,5 milioane RON), din care peste 1.770 miliarde lei (177 milioane RON) reprezinta restantele catre bugetul de stat. Potrivit ANAF, locomotivele si vagoanele mentionate au fost evaluate de un expert autorizat la aproximativ 200 miliarde lei (20 de milioane RON).
Cristian ALBU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1371 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020216 (s)

loading...