News Flash:

Reintroducerea troleibuzelor in Iasi

27 Octombrie 2007
3694 Vizualizari | 5 Comentarii
Conducerea Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi a sustinut ca presedintele Asociatiei Transira, o organizatie non-guvernamentala (ONG) din Sibiu, a solicitat municipalitatii iesene sa renunte la intocmirea unui nou caiet de sarcini pentru achizitionarea a 50 de autobuze noi si sa foloseasca fondurile de care dispune Regia pentru a cumpara troleibuze noi, mult mai economice si mai ecologice.

"Am solicitat primarului sa faca o analiza corecta pentru a vedea ceea ce se intampla, care este modalitatea de transport, de ce se pierd atatia bani si de ce Regia a acumulat atatea datorii. La buget pierderile sunt mari, iar cheltuielile sunt suportate de populatie. De aceea, aceasta analiza este mai mult decat necesara pentru a se putea stopa aceste pierderi si pentru a redresa transportul public la nivel de municipiu Iasi", a declarat Silviu Sintea, presedintele Asociatiei Transira. Conducerea RATP Iasi a sustinut ca deocamdata nu poate renunta la intocmirea caietului de sarcini pentru achizitionarea a 50 de autobuze noi si nici nu poate folosi acesti bani pentru a cumpara troleibuze noi sau tramvaie. "Deocamdata nu putem renunta la intocmirea caietului de sarcini pentru cumpararea celor 50 de autobuze. Fondurile de care dispunem au un obiectiv foarte clar. In plus, autobuzele asigura un transport mai rapid al calatorilor si, avand in vedere aglomeratia din oras, am avea mari probleme cu aceste troleibuze, in conditiile in care acestea circula pe baza de curent electric si necesita conectarea la reteaua electrica", a declarat Mihai Adrian, purtatorul de cuvant al RATP Iasi. Silviu Sintea a sustinut ca in cursul saptamanii viitoare va sosi la Iasi si va incepe o campanie de strangere de semnaturi pentru a obliga municipalitatea ieseana sa investeasca intr-un transport ecologic.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Dan  | #21288
Cine mai sunt si astia? de cate ori au mers cu troleibuzul in Iasi? Sa vada cum sta blocat minute bune din cazua unui destept ce a parcat aiurea, sau cum la prima groapa ii sar betele alea de pe fir, sau ce se intampla cand se ia curentul, sau la prima ploaie mai mare cand in multe statii se fac balti imense... Desigur, pe hartie totul pare ok, iar tara este plina de ONGuri cu experti.
Autobuz cu Coarne  | #21289
Amintiti-va cum simiradul si omul sau de la RAT(E)C au facut praf transportul electric, cum au scos tramvaiul de la CUG pentru cativa metri de linie stricata si cum a fost inlocuit de autobuze 2nd hand si de dube. Amintiti-va cum a disparut troleibuzul 44, sicanat in permanenta de dube dubioase. Amintiti-va cum aceleasi dube afisau cu nesimtire trasee ale RATP pe care le dublau ilegal fara sa se ia nicio masura.
Poate in prezent, la ce retea electrica pastoreste firmulita aia ieftina numita E-Off, nu este momentul reintroducerii troleibuzelor, dar transportul electric este mai putin poluant, iar municipalitatea trebuie sa gandeasca intr-o perspectiva europeana, nu sovietica.
Dupa ce au luat autobuze sovietice la pretul Mercedesurilor bucurestene, acum e cazul sa se gandeasca macar la troleibuzele care vor circula in Iasi peste 3-4 ani si la tramvaiul spre CUG. Pe vremuri, cu duba se carau detinutii, nu calatorii.
anonim  | #21290
cei de la sibiu au priceput ca troleibuzele sunt `moarte`, asa ca vor sa le paseze altora.smecherii sa plece acasa.nu avem nevoie de troleibuze
horia  | #21291
Este adevarat ca regia are datorii importante,dar care s-au acumulat de vreo zece ani.Reintroducerea troleibuzelor este o idee buna,dar nu se va putea renunta niciodata la autobuze.
Este de neconceput ca o retea (pentru troleibuze) a fost lasata in paragina iar cei responsabili nu fac practic nimic (este vorba zeci de milioane de euro).
In ceea ce priveste pierderile pe care le inregistreaza RATP acestea pot fi stopate.dar vin si va intreb , cate planuri de redresare au facut cei de la RATP.
Va spun eu-nici unul.
Acestia practic se multumesc cu ce le pica,dar in schimb nu prea fac mare lucru.
Sa fie oare vorba de acea increngatura de neamuri care este la conducerea RATP
Sintea  | #21292
Aceleasi minciuni, arucate de catre purtatorul de cuvint al RATP, cum ca troleibuzele incurca circulatia. Salzburg, Zurich, Solingen, Arnhem, Roma, Bucuresti, Cluj, Timisoara... Aceste orase nu sint aglomerate? Cum de acolo troleibuzele nu incurca circulatia, numai la Iasi da?
Cred ca troleibuzele incurca socotelile unora!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2059 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020715 (s)

loading...