News Flash:

Romania, afectata de un proiect rusinos

22 Mai 2009
876 Vizualizari | 0 Comentarii
Radu Berceanu
• "Atunci cand a venit domnul Jacques Barrot si s-a aratat nemultumit de nivelul de pregatire in domeniul drumurilor de a atrage bani europeni, domnul Orban (Ludovic-n.r.) l-a amenintat ca o sa il parasca la fratele dumnealui, ca e comisar european, ceea ce mi se pare ceva de domeniul penibilului si, din acest motiv, nu s-a facut aproape nimic. De asta avem oricum o imagine foarte proasta si acum incercam sa indreptam", a declarat Radu Berceanu


Radu Berceanu a declarat, ieri, ca imaginea Romaniei la Bruxelles a fost afectata dupa ce, de la directia pentru Relatii Financiare Externe din minister, a fost trimis un studiu de fezabilitate prin care se solicitau 22 milioane Euro pentru reabilitarea unor linii si transformatoare inexistente. Berceanu a sustinut ca acest lucru s-a facut in perioada in care ministru al Transporturilor era Ludovic Orban, transmite corespondentul NewsIn. "Amanunte trebuie sa il intrebati pe domnul Orban, pentru ca pe vremea sa s-au intamplat aceste lucruri. Eu, de cand am venit, am luat masurile necesare. Eu am discutat cu cei de la Italferr, cei din departamentul care lucreaza la acest proiect s-au intalnit de mai multe ori. Ultima intalnire cred ca a fost acum vreo zece zile, la care a participat si directorul de la UE care se ocupa in mod direct de Romania. Am incercat sa vedem cum putem sa deblocam cat mai rapid aceasta situatie pentru ca, dupa mine, ceea ce ma intereseaza cel mai mult este ca intarziem aceste lucrari si mai ales ca putem sa pierdem sa accesam anumiti bani europeni, un lucru ce ar fi foarte trist. In primul rand este vina celor de la Italferr care, ca si foarte multi altii, incepand de la consultanti si constructori care vin de prin strainatate, au impresia ca aici este mai usor sa faci niste lucrari mai putin bine si sa ia foarte multi bani. Cred ca toti trebuie sa inteleaga ca, si daca a fost asa ceva, s-a terminat. Bineinteles ca exista si o mare parte de vina a celor din companie si din minister care n-au urmarit ca aceste lucruri sa nu se intample si chiar daca au urmarit, nu au fost foarte atenti. Aceasta greseala a fost facuta din combinarea mai multor tipuri de indolenta. A firmelor, care cred ca daca lucrezi in Germania, Italia trebuie sa fii foarte atent, dar daca lucrezi in Romania nu conteaza, si a celor din companie, care, de asemenea, nu sunt foarte convinsi ca locul lor de munca sau salariul e in vreo stransa legatura si cu calitatea sau viteza cu care se fac anumite lucrari", a precizat Radu Berceanu, aflat in comuna doljeana Calarasi, unde a participat la manifestarile prilejuite de zilele localitatii.

Imagine afectata

Ministrul Transporturilor a mai subliniat faptul ca, dupa acest scandal, imaginea Romaniei va fi mai mult afectata decat este in prezent. "Imaginea Romaniei din punct de vedere al Ministerului Transporturilor este oricum foarte proasta, pentru ca domnul Orban nu se ducea la comisiile ministerelor transporturilor si trimitea cate un secretar de stat in locul lui. Pentru ca atunci cand a venit domnul Jacques Barrot si s-a aratat nemultumit de nivelul de pregatire in domeniul drumurilor de a atrage bani europeni, domnul Orban l-a amenintat ca o sa il parasca la fratele dumnealui, ca e comisar european, ceea ce mi se pare ceva de domeniul penibilului si, din acest motiv, nu s-a facut aproape nimic. De asta avem oricum o imagine foarte proasta si acum incercam sa indreptam", a declarat Radu Berceanu.
Conform documentului trimis de la Bucuresti la Bruxelles, compania italiana Italferr trebuia sa primeasca 22 milioane Euro pentru modernizarea unei linii ferate, respectiv pentru reabilitarea liniilor de contact si a unor transformatoare. Este vorba despre tronsonul Craiova-Calafat, ce presupunea inlocuirea liniei de contact care asigura alimentarea cu energie electrica a locomotivelor, dar si a transformatoarelor pentru 27.000 V. Insa, pe acest traseu nu a existat niciodata instalatie electrica, toate trenurile fiind tractate de locomotive diesel. Studiul de fezabilitate a fost respins, insa, de oficialii Comisiei Europene, care au sesizat neregula.



imagine afectata
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1692 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019959 (s)

loading...