News Flash:

Romanii, nemultumiti de inselatoriile cu care se confrunta la cumparaturi

23 Iunie 2009
660 Vizualizari | 0 Comentarii
Afisat la 20:00

Un studiu premergator campaniei "Cunoaste-ti drepturile de consumator. Ia atitudine", releva faptul ca mai mult de jumatate dintre romani declara ca au platit cel putin o data pentru un bun defect sau un serviciu care s-a dovedit a fi de slaba calitate. Totodata, 47% dintre acestia au intampinat greutati incercand sa isi recupereze prejudiciul.

Proiectul campaniei este elaborat de o echipa de specialisti straini in colaborare cu experti romani si are rolul de a promova si informa consumatorii cu privire la drepturile lor, mai ales ca doar 8 procente dintre acestia spun ca stau foarte bine la acest capitol. Campania este lansata de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.

Cand vine vorba de cumparaturi, romanii se tem cel mai mult pentru siguranta produselor (75%), de clauzele inselatoare (67%) si de serviciile de credit - imprumut (51%), iar cel mai putin de serviciile turistice (28%). Romanii afirma ca daca au fost inselati nu au stiut la cine sa apeleze pentru ajutor sau consultanta si ca le-a fost destul de greu sa afle informatii in acest sens. Cei mai informati s-au dovedit a fi tinerii cu studii superioare si varsta sub 25 ani, insa tot ei au fost cei mai pacaliti de comercianti, dar si cei care au depus cele mai multe reclamatii.

Datele studiului au fost interpretate de expertii straini care au ajuns la concluzia ca romanii sunt printre cei mai putini informati si activi europeni in domeniul protectiei consumatorilor.

Sursa: PresaOnline


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3261 (s) | 22 queries | Mysql time :0.149306 (s)

loading...