News Flash:

Romanii nu vor avea parte doar de impozit pe venitul global

28 Decembrie 1999
1178 Vizualizari | 0 Comentarii
•Incepand cu anul 2000 fiecare client va trebui sa solicite bonuri fiscale •Agentii economici vor fi obligati sa se doteze cu aparate de marcat electronice •In cazul in care nu respecta prevederile legii privind arhivarea si pastrarea datelor pe o perioada de 10 ani, acestia risca amenzi de pana la 100 milioane de lei

Alaturi de trecerea la un nou sistem de impozitare pe venitul global, anul 2000 va mai aduce o noutate, in ceea ce priveste obligativitatea agentilor economici care efectueaza livrari de bunuri sau prestari servicii direct catre populatie de a folosi aparate de marcat electronice fiscale (AMEF). Aceasta schimbare are la baza trei acte normative: Ordonanta de Urgenta (OU) nr.28/1999, OU nr.128/1999 si Hotararea Guvernului nr.477/1999 si are ca arie de aplicabilitate societatile comerciale care in anul 1998 au realizat venituri totale de peste 500 milioane de lei. Totodata, aceasta hotarare se aplica si agentilor economici infiintati dupa 1 ianuarie 1999, incepand cu prima zi a lunii urmatoare depasirii plafonului de 100 de milioane de lei venituri totale, dar nu inainte de 1 ianuarie 2000. In ceea ce priveste firmele care au realizat venituri totale in 1998 intre 100 si 500 milioane de lei, obligativitatea introducerii aparatelor de marcat electronice fiscale va intra in vigoare dupa 1 aprilie 2000, fiind exceptate de la obligatia utilizarii unor asemenea case de marcat firmele care realizeaza venituri totale de pana la 100 milioane de lei pe an. In cadrul acestei ultime categorii intra comertul si prestarile de servicii cu caracter ambulant, desfasurat in zone publice ori la domiciliul clientului, pe baza de autorizatie, vanzarile prin automate comerciale sau vanzarea de paine si produse de panificatie, in magazine sau raioane specializate sau vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati. Exceptie mai fac serviciile de alimentatie publica, efectuate in mijloacele de transport, transportul de persoane pe baza de bilete sau de abonamente, precum si activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa, cum ar fi bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, etc.
O data cu intrarea in vigoare a acestei hotarari, agentii economici vor avea obligativitatea emiterii si predarii bonurilor fiscale la livrarea bunurilor sau la prestarea serviciilor catre clienti. Acestia, la randul lor, au obligatia sa solicite si sa pastreze aceste bonuri fiscale pana la iesirea din unitatea de livrare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, in vederea prezentarii lor la un eventual control. Aceste controale vor interveni ca urmare a schimbarii sistemului de impozitare, contribuabilii urmand a prezenta bonurile fiscale in vederea justificarii unor cheltuieli mai mult sau mai putin importante.
Aparatele de marcat electronice fiscale nu pot fi achizitionate de catre agentii economici decat de la distribuitorii autorizati, prin avizul Comisiei de avizare a distributiei si utilizarii aparatelor de marcat electronice fiscale (CADUAMEF). Fiecare astfel de aparat achizitionat de catre agentii economicii va fi inregistrat la Directia Generala a Finantelor Publice si a Controlului Financiar de Stat (DGFPCFS), la Registrul de evidenta a AMEF. Interesant este faptul ca agentii economici sunt obligati sa pastreze arhiva, formata din rolele-jurnal care se emit concomitent cu bonurile fiscale, timp de doi ani de la data incheierii exercitiului financiar, in vreme ce registrul special si rapoartele fiscale de inchidere zilnica trebuie arhivate si pastrate pe o perioada de zece ani. In cazul in care memoria fiscala a AMEF este epuizata, arhiva va fi preluata de organul de control financiar (DGFPCFS), care se asigura tot pentru o perioada de zece ani. Trebuie precizat faptul ca amenzile de care agentii economici sunt pasibili in cazul nerespectarii acestor prevederi pot fi cuprinse intre un milion de lei (pentru nepredarea bonului fiscal clientului de catre operatorul AMEF) si 50 - 100 milioane de lei (in cazul nerespectarii obligatiei de a preda spre pastrare si arhivare memoria fiscala catre DGFPCFS).
Pana in prezent, au primit avizul favorabil din partea Ministerului de Finante, in vederea distributiei caselor de marcat electronice fiscale, un numar de sase firme, cele mai multe cu sediul in Bucuresti. In Iasi, agentii economici isi vor putea procura astfel de aparate de marcat de la SC Elcoserv SRL, SC Inita SRL, SC IIRUC SRL, SC Mora Electronics SRL, SC Rel Service SRL, SC Onomar SRL si SC Ferax SRL, cu mentiunea ca aceste firme asigura, pe langa distributie, si service.
Mihai ANDREI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1708 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016943 (s)

loading...