News Flash:

Salariatii RATC pot prelua in gestiune tonetele de bilete

19 Martie 1999
992 Vizualizari | 0 Comentarii
Petru Girlea
•Restaurarea tramvaielor de epoca va deveni o a doua activitate de baza pentru RATC •Tramavaiele vor fi dotate cu un pantograf suplimentar care va fi folosit in cazul ruperii celui dintii

Managerul Regiei Autonome de Transport in Comun (RATC) Iasi, Petru Girlea
a definitivat programul de restructurare al unitatii care va fi supus aprobarii in prima sedinta de Consiliu municipal. Mentionam ca acesta este cel de al doilea program de restructurare al regiei dupa cel pus in aplicare in luna august a anului trecut. Documentul prevede o serie de masuri economice, financiare, manageriale si organizatorice care toate au acelasi scop: de a reduce cheltuielile RATC si de reducere a pierderilor uriase inregistrate in aceasta perioada.

Cea mai importanta masura este cea a concedierii unui numar de 433 persoane, dintre care 24 din cadrul personalului TESA, 228 de muncitori direct productivi si 180 de muncitori indirect productivi. Procentul de restructurare, 20% a fost aplicata fiecarei categorii de salariati in parte. Dupa disponibilizare, numarul salariatilor din regie va ajunge la 1.727 de persoane fata de 2.160 citi sint angajati in prezent la regie.

Precizam ca cei care vor parasi unitatea in urma acestei restructurari de personal vor beneficia de platile compensatorii prevazute de Ordonanta 9. Alte masuri mai vizeaza recalificarea mecanicilor si a electricienilor din regie ca vatmani sau soferi de autobuze, generalizarea sistemului in acord global, diversificarea serviciilor prestate de regie, obtinerea de licente de import-export pentru scaderea costurilor marfurilor aduse din strainatate.

De asemenea, conducerea RATC mai intentioneaza si marirea sectorului de restaurare al tramvaielor de epoca pentru care regia are deja in derulare un contract, care prevede resturarea a trei vagoane pentru un muzeu din Austria. In urmatoarele saptamini se va analiza posibilitatea tehnica si costurile financiare ale instalarii unui al doilea pantograf pe vagoanele de tramvai. O asemenea masura este justificata de faptul ca, una dintre cele mai des intilnite defectiuni ale acestui mijloc de tranasport este ruperea pantografului, dispozitivul care face legatura dintre vagon si reteaua cu alimentare cu curent electric. In acest mod, traseele de tramvai nu vor mai fi blocate cu zecile de minute pina la retragerea vagonului defect.

De asemenea se va renunta la restrictiile de viteza de pe tronsoanele de linie de tramvai reparate, iar timpul de stationare la capat de linie al conducatorilor de mijloace de transport va fi drastic redus. Ca o noutate, conducerea RATC intentioneaza sa ofere in gestiune salariatilor cinci tonete de vinzare a biletelor de tramvai. Chioscurile respective vor fi cele la care s-au inregistrat cele mai mici incasari de pina acum. Celelalte tonete de vinzare a biletelor, cu exceptia dispeceratelor, vor fi deschise simbata si duminica numai intre orele 10.00-18.00.

tesa
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2135 (s) | 33 queries | Mysql time :0.024782 (s)