News Flash:

Saloanele de infrumusetare incep sa-si piarda clientela

14 Iunie 2001
749 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un tuns si un coafat la o unitate modesta costa cat un kilogram de carne

Clientela saloanelor de infrumusetare a scazut simtitor in ultimii ani. Daca inainte de evenimentele din 1989 personalul specializat din aceste saloane nu reusea sa mai faca fata tuturor solicitarilor, in ultimii ani, numarul persoanelor care doresc sa se coafeze sau sa-si faca tratamente cosmetice este din ce in ce mai mic. Aceasta scadere a solicitarilor serviciilor oferite in saloanele de infrumusetare are la baza doua motive. In primul rand, solicitarile s-au diminuat din cauza accesului liber la produsele profesionale. In aceste conditii, majoritatea femeilor prefera sa se vopseaza sau sa se epileze acasa decat sa apeleze la un specialist, economisind astfel banii pentru manopera. Cel de al doilea motiv il constituie preturile practicate in saloanele de infrumusetare. Intr-o unitate modesta, de cartier, un tuns si un coafat costa cat un kilogram de carne, in timp ce intr-una de lux preturile se dubleaza.
In ultimii zece ani, piata serviciilor de cosmetica-coafura era dominata de cele aproximativ 30.000 de unitati Igiena din toata tara, aflate in evidenta sistemului cooperatiei mestesugaresti. La acestea se adaugau si cateva mici frizerii particulare, detinute, de regula, de persoane in varsta. Aparitia sectorului privat, care in 1997 insemna 27.220 de unitati in tara, respectiv 31% din totalul celor existente, a marcat noi tendinte atat in randul clientilor cat si a personalului din sistem. Majoritatea unitatilor particulare au aparut in anii 1992-1993, moment in care situatia economica era ceva mai buna decat acum, motiv pentru care intreprizatorii particulari priveau viitorul afacerii lor prin lentile roz. Desi, pe parcursul anilor, economia a devenit din ce in ce mai slaba, in prezent au luat fiinta asa-zisele saloane de infrumusetare, la distanta de cel mult cinci blocuri intr-un cartier. "In aceste conditii, pentru a putea supravietui, patronii isi fura practic lucratorii unii altora, tentandu-i cu salarii mai mari. Este evident ca promisiunile nu se tin, motiv pentru care acest sector se confrunta cu un interminabil fenomen de migrare a personalului. Eu am deschis afacerea imediat dupa Revolutie, iar inainte, pe timpul lui Ceausescu, am lucrat in acelasi domeniu de activitate. Pentru mine este foarte usor sa vad cat de mult s-a schimbat situatia, in rau, in cursul acestor ani", a afirmat Vasile Selarie, proprietarul salonului de infrumusetare Saxx.

Unitatile cooperativei Igiena concureaza cu saloanele private

In ceea ce priveste unitatile din cadrul cooperativei Igiena, acestea au incercat sa-si imbunatateasca, in ultimii ani, calitatea serviciilor oferite, precum si ambientul pentru a putea concura cu mai nou aparutele saloane din acest domeniu de activitate. "In 1994, Igiena a devenit societate pe actiuni. Un an mai tarziu, constatand afluenta de saloane private, am incercat sa le modernizam si pe ale noastre pentru a ne putea adapta astfel sectorului privat. Am bagat sute de milioane de lei in unitatile care aveau clientela si erau bine plasate inca de pe timpul lui Ceausescu. Cele care nici atunci nu reuseau sa faca bani, probabil vor disparea cu timpul. De altfel, noi nu am mers niciodata pe o publicitate agresiva. Am considerat ca daca o clienta va fi multumita de serviciile noastre, va veni si alta data, iar atunci isi va aduce si rudele si prietenele. Mai grav este ca odata cu venirea verii, activitatea se va diminua simtitor, deoarece acest sector de activitate este mai mult sezonier", a afirmat Angela Tiron, presedinta Igiena Socom Iasi.
De altfel, un studiu realizat recent de catre Mercury Marketing and Research Consultants pe un esantion de 1.551 de persoane rezulta ca 32% dintre acestea nu au fost niciodata la o unitate de cosmetica in ultimele sase luni; persoanele tinere intre 15-29 de ani au tendinta sa frecventeze mai des aceste unitati decat cele apartinand celorlalte categorii de varsta. Principalele servicii la care apeleaza femeile sunt coafat, vopsit, epilat, manichiura, pedichiura, pensat, tratament al fetei, iar barbatii vin pentru tuns, ras, manichiura, pedichiura. In conditiile in care vechile saloane de cosmetica-coafura sunt frecvent in lipsa de solicitari, atunci este lesne de inteles sa noile saloane dotate cu sauna si aparatura sofisticata au toate sansele sa devina muzee.
Cornelia LAZARESCU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1509 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018294 (s)

loading...