News Flash:

Sase metode pentru schimbarea starii de spirit

8 Iunie 2010
1446 Vizualizari | 0 Comentarii
Atunci cand durerea este emotionala, oamenii tind sa amane cu anii cautarea ajutorului specializat sau chiar sa nu il ceara niciodata. Cazurile netratate de anxietate pot duce la depresie si invers, combinatia fiind destul de periculoasa. Daca suferi in tacere si inca nu te-ai hotarat sa mergi la medic, ar trebui sa incepi macar cu cateva schimbari in viata ta, propuse de health.yahoo.com. Schimbarea starii de spirit este primul pas catre vindecare.

Indulceste-ti tristetea
Cu totii stim pe cineva care face exercitii zilnice pentru mentinerea sanatatii. Ei bine, se pare ca ele chiar functioneaza. Cercetatorii au demonstrat ca aceste exercitii sunt la fel de eficiente precum unele antidepresive. Efectul de bine este dat de catre dopamina eliberata in creier. Nu e nevoie sa te antrenezi pentru maraton. Cele 30 de minute de miscare zilnica sunt de ajuns pentru a te inveseli. Daca alergarea in aer liber nu te incanta, cursurile de yoga sunt la fel de bune. In timpul acestora, la nivelul creierului este produs acidul gama aminobutiric, acesta inducand starea de relaxare sau chiar de somnolenta.

Alege mancarea buna
Felurile de mancare ce contin peste, bogate in acizi grasi Omega 3, influenteaza starea de spirit. Asa ca alege un peste oceanic. Pentru o portie de B6, vitamina ce scade riscul depresiei, alege o portie de cartofi noi copti pe o parte. Iar alimentele bogate in acid folic, precum spanacul, fasolea si portocalele, ajuta din plin la producerea serotoninei, substanta care alunga tristetea.

Viseaza frumos
Nu e vorba de somnul de frumusete, ci de somnul “de fericire”. Sa dormi neintoarsa macar 7 sau 8 ore este cel mai bun lucru pe care il poti face pentru sanatatea ta psihica. Oamenii care sufera de insomnie au un risc de 5 ori mai crescut sa dezvolte depresie comparativ cu cei odihniti, arata un studiu facut de University of North Texas. Pentru a usura somnul, evita emisiunile tarzii in noapte si navigarea pe internet inainte de culcare. Scrie-ti grijile pe un carnetel ca sa te poti intinde cu mintea clara si incearca sa faci niste exercitii fizice linistitoare inainte.

Ofera-ti momente de liniste
Ia in considerare ca meditatia frecventa este la fel de eficienta precum medicina in reducerea depresiei, spun specialistii. Incearca sa stai macar 10 minute dimineata si sa respiri adanc. Pentru femeile active, exista si “meditatia in mers”. Incearca un mers rapid sau o alergare usoara, fara casti in urechi. Urmareste cu privirea asfaltul din fata ta si incearca sa-ti golesti mintea.

Lumineaza-te
Mai mult de jumatate dintre oamenii suferind de depresie care au fost expusi la o lumina puternica timp de o ora inainte de a pleca dimineata, timp de 5 saptamani, au demonstrat o ameliorare a simptomelor. Aprinde o lumina in timp ce citesti ziarul de dimineata sau iti verifici email-ul. Incearca sa petreci mai mult timp in aer liber, sa citesti o carte pe o banca in parc in pauza ta de pranz. Daca nu ai cum sa te eliberezi de birou, macar muta-te la un birou langa fereastra.

Telefoneaza-i unei prietene
Nu este surprinzator ca oamenii singuri sunt mai predispusi la depresie. Pentru a se simti fericit, un om are nevoie sa lege prietenii stranse cu macar trei alte persoane. Intalneste-te cu prietenele la sala, iesiti la film sau aranjati cate o noapte in oras din cand in cand. Cu putin ajutor din partea fetelor, starea ta de spirit se va pastra pozitiva. (sursa: smartWoman.ro)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1351 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019266 (s)

loading...