News Flash:

Scandal cu taximetristi in fata Palatului Culturii

13 Iulie 2007
1327 Vizualizari | 1 Comentarii
Scandal cu taximetristi in fata Palatului Culturii
• Patronul firmei de taximetrie Euroliv SRL Iasi este acuzat de o parte dintre angajati ca nu a platit obligatiile financiare catre bugetul de stat • Ajunsi la discutii cu acesta, doar un angajat a avut curajul sa ii spuna patronului problemele pe care le intampina • Angajatii s-au adunat ieri seara in fata Palatului Culturii si au cerut explicatii de la patronul SC Euroliv SRL


Liviu Timofte, patronul firmei de taxi Euroliv SRL, este acuzat ca nu a platit obligatiile financiare catre bugetul de stat. Acesta s-a intalnit cu angajatii in fata Palatului Culturii, sustinand ca a platit aceste sume. Angajatul care a intampinat aceasta problema a sustinut de fata cu patronul ca mai sunt colegi in aceeasi situatie, dar ca nu vor sa vorbeasca de teama de a nu fi dati afara. Acuzele la adresa patronului sunt legate si de faptul ca incearca sa cumpere masinile angajatilor, sub pretextul ca altfel vor pierde licentele. "Problemele cu cartile de munca sunt foarte mari. Sunt colegi aici de fata care nu vor sa recunoasca de teama sa nu ii dati afara. Pe februarie nu apare la mine nimic platit. Nu poate sa fie o greseala la toata lumea", a sustinut ieri seara unul dintre taximetristii de la Euroliv SRL. Patronul a sustinut ca angajatul minte si ca are contributiile platite la zi, la fel ca si restul salariatilor. Acesta a mai sustinut ca nu doreste sa ia masinile soferilor si ca vinderea este pur si simplu o optiune personala. "Eu am 52 de autorizatii pe firma Euroliv si sunt obligat sa cumpar 52 de masini sau sa am 52 de masini ca sa nu pierd autorizatiile. Este o optiune personala pentru voi. Nu va forteaza nimeni si nu va obliga nimeni sa imi vindeti mie masinile", a afirmat ieri Liviu Timofte. Patronul Timofte pune incercarea de a prelua masinile angajatilor pe prevederile noii legi a taximetriei, modificata, ale carei norme sunt asteptate in aceasta luna.

Legea

Conform acestei legi, accesul operatorilor taxi si al taximetristilor independenti la activitatea de taximetrie se va face incepand cu 1 ianuarie 2008 doar prin atribuirea, prin licitatie, a unui contract de gestiune delegata. Primaria va putea astfel sa-si faca societati comerciale proprii carora contractele de gestiune si implicit accesul la activitatea de taximetrie le vor fi atribuite direct, ori delegat, fara licitatie. Durata delegarii gestiunii serviciului de transport public local in regim de taxi obtinut prin licitatie este de numai de 5 ani, dupa care taximetristii sunt nevoiti sa participe la o alta licitatie. Autorizatiile existente, chiar daca in mod legal sunt valabile pana in 2010, au durata redusa abuziv pana la data de 30 decembrie 2007. Incepand cu 1 ianuarie 2008, operatorii taxi, soferii angajati si taximetristii independenti vor ramane fara locuri de munca. Un alt fapt contestat de taximetristi este faptul ca legea propusa de taximetristi este inca in dezbateri, in timp ce legea propusa de anumiti deputati a fost deja publicata in Monitorul Oficial. Chiar daca legea a fost contestata, aceasta va intra in vigoare cu unele amendamente si ar putea lasa taximetristii care nu pot sa liciteze fara un loc de munca.



legea
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Nicu  | #15593
Este cel putin straniu cum de institutiile care se ocupa de controlul activitatii de taximetrie nu se sesizeaza in legatura cu evidentele ilegalitati legate de acest domeniu:
-munca la negru si cu personal necalificat;
-neplata datoriilor catre bugetul de stat;
-starea tehnica jalnica a unor taximetre;
-taxiuri pirat;
-atitudinea mitocaneasca a taximetristilor pe strazi;
-nerespectarea regulilor de circulatie de catre taximetristi (aici se iau la intrecere chiar cu politistii);
-stationarea in locuri nepermise
etc.
Ma mir ca nici presa locala nu ia atitudine transanta, sa faca o investigatie serioasa si profunda a acestui fenomen.
Dupa moartea Vandei Condurache a fost doar o saptamina de vinzoleala, dupa care totul a revenit la "normal". La acea vreme, citeam intr-o publicatie locala despre "concluziile" socante unui inspector de la ITM carte spunea ca daca intr-un loc unde inainte stationau 50 de taximetre, atunci nu se gaseau decit trei, dar aceasta nu insemna un inalt grad de piratare.
Concluzie: Toate institutiile implicate in controlul activitatii de taximetrie si care se fac ca nu vad ce se intimpla pe strazile Iasului sunt interesate intr-un fel sau altul in aceasta cooperativa.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1913 (s) | 22 queries | Mysql time :0.031255 (s)

loading...