News Flash:

Scandalul de la Asociatia AC5 continua

6 Octombrie 2000
544 Vizualizari | 0 Comentarii
•Desi avea program la asociatie, administratorul nu s-a prezentat la munca •Motivul invocat de casiere a fost ca joi este zi pentru sigilat apometre

La Asociatia de locatari AC5, din cartierul Metalurgie, situatia a ramas, deocamdata, neschimbata. Locatarii din blocul A6-7, care nu au apometre, au avut surpriza de a constata, atunci cand s-au uitat pe listele unde erau afisate sumele de platit la intretinere pe luna august, ca au de achitat cate 500.000 de lei de persoana. Din aceasta suma, 443.000 de lei o reprezinta numai apa rece, deoarece la aceasta asociatie, ca si la multe altele, lipseste cu desavarsire, de ceva timp, apa calda. Faptul ca intretinerea costa atat de mult ridica semne de intrebare, deoarece, pe luna precedenta, familiile care nu aveau apometre au platit sume de cel putin doua ori mai mici. Citirea contorului general arata ca pe luna iulie grupul de blocuri din care face parte si A6-7 a consumat 1.744 metri cubi de apa. Pe luna iulie, contorul indica un consum de 4.023 metri cubi, adica de aproape trei ori mai mare. Pe luna septembrie, apometrul general indica un consum de sub 1.900 metri cubi, cu mult mai mic decat in luna august. Ce s-a intamplat in luna august? De ce a fost atat de mare consumul? Daca a fost o defectiune, de ce nu s-a remediat la timp si de ce nu a fost sesizata Regia Autonoma de Apa-Canal Iasi? Chiar nu se putea face nimic pentru a intrerupe pierderea de apa si a se putea remedia defectiunea la timp? De ce sunt diferente atat de mari intre cei cu apometre si cei fara apometre? Standardul national, acceptat ca fiind maximum de consum pe luna, este de 7-8 metri cubi apa rece de persoana. La un calcul simplu, observam ca pentru 8 metri cubi de apa, la pretul actual din Iasi, o persoana plateste maximum 72.000 de lei. Trebuie ca toate pierderile sa fie suportate de locatari de fiecare data? Acestea sunt doar cateva dintre intrebarile pe care am vrut sa le adresam administratorului Asociatiei de locatari AC5, Lenuta Gradinaru. Aceasta a fost indisponibila, insa, deoarece, dupa cum am aflat de la o casiera amabila de la asociatie, joia este zi de sigilat apometre.
Unul dintre locatarii de la Asociatia AC5, Constantin Mardare, a declarat ca atunci cand a vazut cat trebuie sa plateasca a renuntat pentru a-si instala apometre. "Suma pe care trebuie sa o dau este mult prea mare. Noi suntem o familie cu trei persoane si trebuie sa platim 1.500.000 de lei. Toata vara am dat bani la asociatie, iar administratorul nu a afisat listele trei luni de zile. Din cate stiu, listele trebuie afisate lunar. Eu am tot dat, iar acum, in septembrie, cand s-au afisat listele cu sumele la intretinere, am crezut ca o sa am mai putin de platit. Cand colo m-am trezit cu o restanta de trei milioane de lei, pe care de-abia o s-o pot plati in cateva luni. Acum ma gandesc cum sa adun bani sa platesc restantele, pentru ca se apropie iarna si trebuie sa am bani pentru plata caldurii. Eu nu ma las. Fac o sesizare la RAJAC si chiar la Politia Economica, daca e nevoie", a declarat Constantin Mardare.
Totusi, fata de alti locatari, familia Mardare se poate considera norocoasa. In cadrul aceleiasi asociatii, la o scara unde doar un locatar nu si-a instalat apometru, descoperi ca lipsa micului aparat care masoara cantitatea de apa consumata poate fi fatala pentru buzunar. Pentru ca nu si-a instalat apometru, toate pierderile au fost puse pe factura respectivului om, care locuieste singur, avand de platit incredibila suma de 2.600.000 de lei.
Aceste situatii ar putea fi, totusi, evitate. "Este posibil ca pe undeva, la acea asociatie, sa fi fost o scurgere, remediata intre timp, dupa cum arata si consumul de pe luna septembrie. De asemenea, poate fi vorba si despre furt de apa sau de o defectiune la apometrul general. In acest caz, vinovat este administratorul. Trebuia sa fie facuta o sesizare la Regia Autonoma de Apa-Canal, iar echipele RAJAC s-ar fi deplasat imediat pentru a remedia defectiunea. Totodata, s-ar putea sa fie vorba si despre o raportare gresita din partea locatarilor cu apometre, care au tendinta de a scadea din valorile reale de consum. Oricum, daca va fi facuta o sesizare, noi vom vedea despre ce este vorba", a declarat Tudor Tudose, purtator de cuvant al RAJAC.
Vom reveni.
Marius OLARU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1697 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019830 (s)

loading...