News Flash:

Schimbari in conducerea scolilor

4 Iulie 2009
1206 Vizualizari | 0 Comentarii
Afisat: 13.05

Scoala cu personalitate juridica va fi condusa de Consiliul de administratie, cu rol decizional si de director, cu rol executiv, potrivit unui proiect al Ministerului Educatiei privind exercitarea competentelor in descentralizarea invatamantului preuniversitar.
Consiliul de administratie al scolii va fi format dintr-un numar impar de membri si va avea in componenta 50 la suta cadre didactice si 50 la suta reprezentanti ai autoritatilor publice si ai parintilor, potrivit proiectului de lege privind exercitarea competentelor in descentralizarea invatamantului preuniversitar de stat supus dezbaterii publice pe site-ul Ministerului Educatiei, Cercetarii si Inovarii.
Directorul scolii va face parte din Consiliul de administratie. Postul de director va fi ocupat prin concurs organizat de Consiliul de administratie, cu expertiza inspectoratelor scolare.
Proiectul de lege prevede ca inspectoratul scolar numeste directorul unitatii de invatamant, cu avizul primarului, respectiv cu avizul consiliului judetean pentru unitatile din invatamantul special.
Totodata, proiectul de act normativ stabileste si reglementeaza competentele partajate intre autoritatile administratiei publice locale, judetene si centrale, inspectoratele scolare si unitatile de invatamant privind organizarea si functionarea invatamantului preuniversitar de stat.
Competentele partajate vizeaza reteaua scolara si fluxurile de elevi, resursele curriculare, resursele de timp, resursele informationale, materiale, financiare, umane - exclusiv elevi, dezvoltarea strategica a sistemului national de invatamant si management educational.
Actiunile de infiintare, desfiintare si reorganizare a unitatilor de invatamant prescolar, primar si gimnazial se fac la propunerea consiliului locali Inspectoratul scolar da avizul conform pe propunerea consiliului local, in baza unei evaluari privind asigurarea calitatii conform standardelor nationale, potrivit proiectului.
Consiliul local va achita integral, din bugetul local, costurile necesare realizarii actiunii, inclusiv costul evaluarii. In cazul, liceelor, scolilor postliceale si profesionale, propunerea privind infiintarea acestor tipuri de unitati poate veni si din partea consiliilor judetene.
Unitatea de invatamant va propune planul de scolarizare, iar consiliul local va aproba proiectele planurilor de scolarizare pentru toate unitatile de invatamant din aria geografica proprie.
Totodata, inspectoratul scolar si, implicit, Ministrul Educatiei consolideaza, evalueaza si, dupa caz, corecteaza, obligatoriu in colaborare cu consiliile locale si unitatile de invatamant, cifrele de scolarizare.
Structura anului scolar si durata orelor de curs vor fi stabilite anual de Ministerul Educatiei, Cercetarii si Inovarii.
Unitatea de invatamant poate propune argumentat modificari ale structurii anului scolar, in functie de conditiile locale sau pentru situatii speciale, in conditiile legii.
Consiliul local va aproba solicitarile unitatilor de invatamant, in limita fondurilor disponibile si in conditiile legii, dar si finantarea dezvoltarii si modernizarii infrastructurii pentru informare si comunicare electronica, potrivit proiectului de lege.
De asemenea, consiliul local va finanta si cofinanta, de la bugetul local, direct sau prin unitatile de invatamant de stat, amenajari, dotari initiale, modernizari si actualizari pentru activitatea de documentare si informare. Sursa: Mediafax.ro
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3492 (s) | 24 queries | Mysql time :0.184395 (s)

loading...