News Flash:

Scolile de soferi se scalda in bani

12 Octombrie 2007
5761 Vizualizari | 1 Comentarii
• Reprezentantii scolilor de soferi au declarat ca, in acest an, a crescut numarul de solicitari pentru efectuarea cursurilor practice si teoretice de soferie • La fel de mult a crescut si profitul firmelor in domeniu, luand in considerare mai ales faptul ca putini promoveaza examenul din prima incercare si se vad nevoiti sa urmeze noi cursuri pana vor reusi sa obtina permisul de conducere


Reprezentantii scolilor de soferi au declarat ca in acest an a crescut numarul de solicitari pentru efectuarea cursurilor practice si teoretice de soferie si la fel de mult a crescut si profitul firmelor in domeniu, luand in considerare mai ales faptul ca putini promoveaza examenul din prima incercare si se vad nevoiti sa urmeze noi cursuri pana vor reusi sa obtina permisul de conducere. La un calcul simplu, la aproximativ 20 de scoli de soferi existente in prezent in Iasi si la un minimum de 200 de clienti pentru fiecare, suma obtinuta de acestea este de peste un miliard lei (100.000 RON). Mai mult, la aceasta suma se adauga cursantii deja inregistrati care nu au promovat examenul si care trebuie sa faca ore suplimentare si sa plateasca o noua taxa de examinare. "Cei mai multi reusesc sa obtina permisul de conducere la a treia sau a patra examinare. Unui procent de 20 la suta dintre clienti le expira perioada de un an in care pot promova examenul. Dupa aceasta perioada, trebuie sa urmeze din nou cursurile si sa plateasca aceleasi taxe. Nu cred ca sunt suficiente cele 30 de ore de practica. Sunt persoane care ar trebui sa faca chiar si 90 de ore. Depinde foarte mult de varsta si de calitatile persoanei", a afirmat Constantin Melinte, instructor independent de aproape 20 de ani. Costurile unei luni de scolarizare variaza intre patru si sapte milioane lei, in functie de ofertele firmelor de profil. La acestea se adauga cheltuielile pentru testul psihologic, care ar putea ajunge sa coste pana la 500 mii lei (50 RON) si cele pentru analizele medicale, care se ridica pana la 700 mii lei (70 RON). Cei care nu au promovat examenul de la prima examinare vor trebui sa mai scoata din buzunar inca un milion de lei (100 RON), contravaloarea celor doua sedinte obligatorii pentru reevaluare. "Noi incercam sa ii invatam in decursul celor 30 de zile tot ceea ce trebuie sa cunoasca pentru a reusi la examen. Examinarea este foarte stricta, iar traficul din oras nu ne ajuta deloc. Mai mult, cei mai multi solicitanti vor sa urmeze cursurile si sa obtina permisul intr-un timp cat mai scurt", a declarat Viorel Stoleriu, proprietar asociat al unei scoli de soferi.

Investitii mici, profituri uriase

Proprietarii scolilor de soferi au speculat aceste neajunsuri, motiv pentru care scolile de soferi au inceput sa apara la fiecare colt de strada. Investitiile de cateva zeci de mii de Euro facute de proprietarii de astfel de firme reusesc, dupa doar cativa ani, sa aduca un profit considerabil. Profiturile in domeniu se obtin nu dupa numarul de participanti, ci dupa rata promovabilitatii. In considerentele in care aproximativ 30 la suta dintre cursanti reusesc sa obtina permisul de conducere, restul de 70 la suta nu fac decat sa aduca noi castiguri scolilor de soferi. Cerintele minime pentru ca o scoala de soferi sa fie autorizata sunt detinerea unui sediu lucrativ, unei sali de cursuri dotata cu simulator auto si folosirea a minimum doua masini. Pentru cei care doresc sa pregateasca viitori conducatori de camioane si autobuze, categoriile C si D, investitiile sunt semnificativ mai mari. De asemenea, pentru infiintarea unei scoli de soferi este nevoie de obtinerea unei autorizatii de la Autoritatea Rutiera Romana (ARR), dupa ce se face dovada detinerii a doua autovehicule pentru fiecare categorie. Pentru fiecare masina trebuie incheiata asigurarea obligatorie RCA. Ulterior, la ARR-ul din raza orasului unde se deschide scoala, trebuie sa se depuna contractele de munca pentru instructorii auto, profesorii de legislatie si de prim ajutor. Reusita unei astfel de afaceri depinde insa, in primul rand, de numarul de clienti pe care o astfel de scoala de soferi ii are. "In general avem in jur de 200 de clienti pe luna. Depinde foarte mult de perioada, intrucat vara suntem mult mai solicitati. Putem avea si pana la 300 de clienti pe luna", a declarat Liviu Trofin, instructor auto al unei firme de profil.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

TOMA  | #20114
Pe cand si calitate in procesul de pregatire a cursantilor,la nivelul castigurilor?.Pregatirea cursantilor care se prezinta la examene este deplorabila!Chiar daca unii(mai ales,unele)candidati,obtin permisul de conducere,in trafic,sunt adevarate catastrofe.De fapt,nivelul foarte scazut al pregatirii in aceste scoli este principala cauza a accidentelor de circulatie,dar cine sa auda?Toti alearga dupa bani sau carnet si apoi se dau cu capul de pamant(ei sau cei care raman in viata) la cimitire!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1780 (s) | 23 queries | Mysql time :0.018408 (s)

loading...