News Flash:

Semafoare noi, circulatie sugrumata

22 Martie 2006
948 Vizualizari | 0 Comentarii
•De la inceputul saptamanii, a inceput sa functioneze semaforizarea de la baza pasarelei Nicolina •O coada imensa de masini se formeaza in ambele sensuri pe Soseaua Nicolina, soferii trebuind sa astepte la doua semafoare pe o distanta de numai cateva sute de metri •Primaria promite ca este abia inceputul ultrasemaforizarii

Pe un interval de numai cateva sute de metri, doua semafoare si o intersectie cu batai de cap. Acesta este cosmarul pe care soferii ieseni il traiesc in fiecare zi in zona Nicolina - Podu Ros. Daca anul trecut au aparut semafoare la trecerea de pietoni din dreptul statiei de transport in comun, de la inceputul acestei saptamani a inceput sa functioneze si semaforul de la baza pasarelei Nicolina, la intersectia cu Aleea Rozelor. Pe numai cateva sute de metri, soferii trebuie sa opreasca la doua semafoare, urmand sa intre in sensul giratoriu din Podu Ros. In orele de varf, coada masinilor asteptand la culoarea rosie a semaforului se intinde pe cateva sute de metri, pana la jumatatea pasarelei. De fapt, intreaga Sosea Nationala devine o mare de autoturisme si de soferi nervosi. Pentru ca cele doua semafoare nu sunt coordonate pentru a avea unda verde, de cele mai multe ori, odata prins un semafor rosu, trebuie sa astepti de doua ori, deoarece si celalalt semafor va interzice accesul. Atat municipalitatea, care a instalat semafoarele, cat si Politia Rutiera lauda instalarea semafoarelor si fragmentarea circulatiei, sustinand ca acesta este doar inceputul campaniei de ultrasemaforizare a orasului.
"Instalarea semaforului de la Aleea Rozelor este in planul primariei. Se lucreaza inca la reglarea timpilor de asteptare la fiecare semafor pentru a stabili unda verde. Singura plangere de pana acum a fost ca lumina verde a semaforului este prea stralucitoare", a declarat viceprimarul Constantin Neculau. Politia Rutiera, la randul sau, considera ca instalarea de noi semafoare ajuta la protectia pietonilor. "In municipiul Iasi, a doua cauza a accidentelor se refera la nerespectarea regulilor de prioritate la trecerile de pietoni, ori, din constatari rezulta ca, de obicei, aceste accidente nu au loc la trecerile de pietoni semaforizate", se arata intr-un comunicat al Politiei Rutiere Iasi.

Plan incarcat de semaforizari

La inceputul lunii aprilie este programata darea in functiune a semaforului de la baza pasarelei Bucium, la intersectia cu bulevardul Poitiers, urmand ca DSPM sa introduca lumini de semnalizare din zece in zece metri si pe bulevardul Stefan cel Mare. Practic, de la mijlocul lunii aprilie, soferii vor avea semafor la fiecare trecere de pietoni de pe bulevardul din centrul orasului. Pana la sfarsitul anului vor aparea doua semafoare pe bulevardul Independentei (iunie) si pe Sfantul Lazar, Calea Galata, intersectie Gara. Semafoarele sunt atat de importante pentru primarie incat se doreste instalarea de stalpi proprii pentru cutiile tricolore. "Nu vrem sa avem probleme si de aceea am hotarat sa nu mai instalam semafoare pe stalpii RATP. Vom comanda stalpi speciali, cu brat pentru semafoare", a declarat Neculau.
Lucian SCHIOPU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1652 (s) | 24 queries | Mysql time :0.017896 (s)

loading...