News Flash:

Service-urile auto intra in faliment

27 Ianuarie 2009
1960 Vizualizari | 2 Comentarii
• Cateva zeci de service-uri auto sunt pe punctul de a-si inchide portile, ca urmare a instabilitatii financiare cu care se confrunta • Proprietarii firmelor de reparatii auto sunt din ce in ce mai constienti de iminenta falimentului, deoarece companiile de asigurari intarzie plata reparatiilor care ar trebui decontate pe politele de tip Casco

Odata ce piata auto a intrat in declin, si service-urile auto au luat-o la vale. Cateva service-uri auto iesene sunt pe punctul de a-si inchide portile, ca urmare a instabilitatii financiare cu care se confrunta. Proprietarii firmelor de reparatii auto sunt din ce in ce mai constienti de iminenta falimentului, din cauza relatiei incordate pe care o au cu asiguratorii: marile companii de asigurari intarzie cu plata reparatiilor care ar trebui decontate pe politele de tip Casco.

Drept urmare, zeci de firme de profil isi vor inceta activitatea, iar sute de oameni vor ajunge someri. In prezent, proprietarii service-urilor auto nu si-au recuperat banii de peste un an si jumatate sau chiar doi, pentru serviciile prestate unor companii de asigurari cu care colaboreaza. Desi sunt in continuare arhipline, iar unele programari se fac pentru cateva saptamani inainte, patronii de service-uri se plang ca ii paste falimentul. Acestia sustin ca nu-si primesc banii in timp util si nu-si pot acoperi cheltuielile. "Este o problema stringenta cu care se confrunta marea majoritatea a administratorilor de service-uri auto. Din cauza intarzierii cu plata reparatiilor, se blocheaza intreaga activitate. Pentru unele lucrari nu ne-am primit banii de peste un an si jumatate sau chiar doi. Suntem mai mult decat multumiti atunci cand asteptam cate o jumatate de an. In acest fel, noi nu ne putem recupera cheltuielile, iar oamenii nu-si primesc banii", a declarat Cristian Cojocaru, administrator service auto BRAS Renault. Desi au incercat in repetate randuri sa gaseasca o solutie, reprezentatii firmelor de reparatii auto au dat piept cu indiferenta asiguratorilor. Mai mult, de frica de a nu-si pierde viitorii clienti, acestia au inchis ochii.

Asiguratorii, trasi la raspundere

Ca urmare a crizei cu care se confrunta, reprezentantii firmelor de reparatii auto sunt gata sa declare razboi companiilor de asigurari. Pentru a-si recupera datoriile, acestia vor ajunge pana in instanta. "Nu se mai poate asa ceva, vom intra in faliment. Am rabdat pana acum, caci daca spuneam ceva ne puneam rau cu ei si ne pierdeam clientii, acestia fiind orientati catre alte firme. Dar nu mai avem alta cale, dupa doi ani dosarele se prescriu si ramanem fara bani. Dosarele sunt tinute blocate. Am decis sa mergem pana in instanta", a mai adaugat Cristian Cojocaru. Pentru a iesi din impas, unele firme de profil s-au gandit serios sa renunte la colaborarile cu companiile de asigurari. "Sunt probleme mari la acest nivel, drept pentru care noi am renuntat si nu mai lucram cu asiguratorii. Avem clientii nostri", a explicat Ovidiu Mihalache, administratorul unui service auto. De cealalta parte, companiile de asigurari evita sa recunoasca existenta unui conflict de proportii intre cele doua institutii. Mai mult, acestia arunca vina in curtea firmelor de reparatii auto. "Nu sunt restante asa mari. In mare parte, aceste restante nu sunt datorate lipsei de lichiditati. Sunt probleme de alta natura, precum implementarea unui nou sistem informatic in domeniu. Dar si ei trebuie sa-si nuanteze preferintele si sa le adapteze la context. Odata ce concurenta va creste, aceasta problema se va reglementa", a declarat Mircea Arsene, director al sucursalei iesene Omniasig. In acest caz, pentru a evita conflictul dintre asiguratori si service-uri auto, iesenii trebuie sa se adreseze la companii care au decontare directa cu firma de reparatii auto. Asiguratorii sunt cei care trebuie sa avizeze plata cu doua-trei zile inainte de finalizarea reparatiilor.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

Pacala  | #55522
Oare nu ar fi posibil ca serviceurile marilor reprezentante auro sa asi faca propriul lor sistem de asigurari, separat s-au in parteneriat, si sa nu mai depinda de companiile de asigurari, eliminand astfel un intermediar care dupa ce ca incaseaza profit mai si incurca activitatea serviceurilor facand plati cu mari antarzieri?
Doru  | #55523
Din pacate, intreg sistemul de asigurari e putred: incepand cu CSA-ul care prin grija stimatei doamne Toncescu ( Presedinte CSA; salariu: 27 000 euro/luna ), care propune pt adoptare legi care protejeaza companiile de asigurari sa comita abuzuri din cele mai diverese: intarzieri la plati, "cenzurari" ale devizelor de reparatie fara nici un fundament, despagubirea pt piesele inlocuite la nivel de preturi pt piese aftermarket ( piese care nu sunt originale ) sau chiar piese second hand ( Vezi Carpatica ), toate aceste probleme facand parte dintr-un intreg lant in care clientul asigurat constata ca masina e imobilizata in service o luna sau mai mult pt ca asiguratorul nu plateste, lucrari de calitate proasta ( pe masura despagubirii platite de catre asiguratori ) etc.OPC -ul ar trebui sa inceapa o investigatie aprofundata incepand cu contractele de asigurare ale companiilor de asigurari care sunt adevarate "tepe" intinse clientilor, service-urile fiind invinuite pt aceste situatii.
Ce facem cu CSA-ul?Ce facem cu Angela Toncescu?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1849 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020048 (s)

loading...