News Flash:

Simirad, Flaiser, Carlan, ce solutii aveti?

4 Aprilie 2008
1569 Vizualizari | 4 Comentarii
• Mai bine de jumatate dintre localitatile judetului au o infrastructura ca in Evul Mediu • Lungimea totala a drumurilor comunale este de 964 de kilometri, din care nu mai putin de 378,7 kilometri sunt, inca, de pamant • Lungimea drumurilor judetene este de 1.061,3 kilometri, iar din acest total, 201,7 kilometri sunt de pamant • Tot din totalul lungimii drumurilor judetene, nu mai putin de 427,2 de kilometri sunt dintr-o imbracaminte bituminoasa usoara, iar alti 361,9 kilometri doar pietruiti • In privinta canalizarii si a racordarii la apa potabila, situatia este tot primitiva • De aceea, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi i-au luat la intrebari pe candidatii la functia de presedinte al Consiliului Judetean, Constantin Simirad, Dan Carlan si posibil Lucian Flaiser • Intrebarea a fost destul de simpla: avand in vedere situatia din judet, ce solutii au pentru a indeplini imperativul european, acela de a racorda fiecare gospodarie la retelele de apa, canalizare, gaze si electricitate si de a reface infrastructura rutiera pana in anul 2012? • Aproape jumatate din cele 92 de comune ale judetului Iasi nu sunt nici in prezent racordate la reteaua de apa potabila, iar aproape 10 la suta au canalizare • "Am intrat in cursa pentru sefia Consiliului Judetean ca sa castig", a spus Dan Carlan • "Nu exista prioritati, ci doar un scop precis", este de parere Constantin Simirad

Toate partidele au inceput sa se bata sau sa se laude pentru a desemna un candidat cat mai capabil pentru presedintia Consiliului Judetean. Viitorul presedinte al Consiliului Judetean va avea misiunea de a aduce judetul Iasi in Europa. Fiecare gospodarie trebuie racordata la retelele de apa, canalizare, gaze si energie electrica si trebuie asfaltate toate drumurile. Uniunea Europeana a solicitat Romaniei ca aceste lucruri sa fie realizate pana in anul 2012. Infrastructura judetului Iasi se afla intr-o stare deplorabila. Locuitorii satelor au ramas la un stadiu de civilizatie apropiat de cel al salbaticilor. Cizmele de cauciuc sunt indispensabile taranilor sa mearga chiar pana la magazin. Infrastructura este si principalul motiv pentru care localitatile judetului nu atrag investitorii. De aceea, reporterii cotidianului ZIUA de Iasi i-au luat la intrebari pe candidatii la functia de presedinte al Consiliului Judetean, Constantin Simirad, Dan Carlan si posibil Lucian Flaiser. Intrebarea a fost destul de simpla: avand in vedere situatia din judet, ce solutii au pentru a indeplini imperativul european, acela de a racorda fiecare gospodarie la retelele de apa, canalizare, gaze si electricitate si de a reface infrastructura rutiera pana in anul 2012?

Prioritatea lui Simirad


Aspirantii la sefia Consiliului Judetean Iasi promit iesenilor o infrastructura moderna, una mai aproape standardelor europene. Dar, odata cu apropierea alegerilor locale, un nou potop de promisiuni electorale se contureaza si se impart in stanga si in dreapta declaratii hazardate despre cum va arata harta judeteana, cu drumuri si infrastructura de cea mai buna calitate. "Nu exista prioritati, ci doar un scop precis. Scopul ar fi acela ca as dori ca judetul Iasi sa se apropie ca infrastructura de celelalte judete din tarile dezvoltate ale Uniunii Europene. Sa facem ceva care sa constituie primii pasi, pentru ca infrastructura in judet este asemenea celei de dupa razboaiele mondiale", a precizat Constantin Simirad, candidatul PSD la sefia Consiliului Judetean Iasi.

Vointa lui Carlan


Si contracandidatul lui Simirad la sefia CJ, senatorul PD-L, Dan Carlan, promite multe. "Am intrat in cursa pentru sefia Consiliului Judetean ca sa castig. Acest plan este ambitios si nu cred ca vom putea avea infrastructura pana in 2012, dar in urmatorul mandat voi face in judet mult mai multe lucruri decat s-au facut in 18 ani", a spus senatorul Carlan. De precizat ca afisul-campanie al lui Dan Carlan si mesajele electorale se refera la promisiunea privind racordarea la retelele de utilitati a tuturor localitatilor din judetul Iasi. Desi jurnalistii cotidianului ZIUA de Iasi l-au cautat in mod repetat, timp de trei zile, actualul presedinte al CJ Iasi, Lucian Flaiser, nu a raspuns apelurilor telefonice repetate. Prin urmare, punctul sau de vedere nu poate fi prezentat.

Cu WC-ul dupa casa


In ceea ce priveste racordarea la utilitati, judetul Iasi sufera si sub acest aspect. Aproape jumatate din cele 92 de comune ale judetului Iasi nu sunt nici in prezent racordate la reteaua de apa. Conform ultimelor reglementari ale UE, trebuie realizata initial canalizarea, dupa care epurarea si la sfarsit racordarea la reteaua de apa. In privinta canalizarii, situatia este si mai precara, satele iesene fiind tot ca in trecut. Concret, situatia se prezenta astfel la finele anului trecut: un numar de 47 de comune, reprezentand aproape 50 la suta din gradul de acoperire fata de numarul total de comune, au fost racordate la sistemele de alimentare cu apa. Pe de alta parte, in ceea ce priveste canalizarea si epurarea apelor uzate, doar noua comune beneficiaza si de acestea. Totusi, pentru alte 30 de comune sunt depuse documentatiile tehnico-economice, iar in unele cazuri urmeaza a se face licitatiile de atribuire a lucrarilor.

Mandatul si proiectele


Aproximativ 150 de kilometri de drumuri judetene vor fi modernizate cu fonduri europene. Licitatiile pentru aceste lucrari vor avea loc la inceputul lunii august, cel mai probabil. Este vorba de un proiect, in valoare de 54 milioane de Euro, prin care trei drumuri judetene care leaga judetul Iasi de Botosani, Neamt si Vaslui vor fi reabilitate dupa cerintele europene. In prezent, lungimea drumurilor judetene este de 1.061,3 kilometri. Din acest total, nu mai putin de 427,2 de kilometri de drumuri judetene sunt dintr-o imbracaminte bituminoasa usoara, iar alti 361,9 kilometri doar pietruiti. Drumurile judetene din pamant au o lungime de 201,7 kilometri, iar cele din pavaje cu bolovani de 0,4 kilometri. Din beton asfaltic sunt doar 20,3 kilometri de drumuri, iar din beton-ciment 39,8 kilometri si din pavele s-au amenajat 9,8 kilometri de drumuri. In ceea ce priveste drumurile comunale, lungimea totala a acestora este de 964 de kilometri, din care 378,7 kilometri sunt de pamant. Din fericire, s-a reusit ca unele drumuri comunale sa fie asfaltate, insa, cum era de asteptat, prin fonduri europene.

Fara bani, nici prioritati


Cum bugetul Serviciului de Administrare a Drumurilor Judetene (SADJ) Iasi este unul la limita, de exemplu, in acest an este de 23,7 milioane lei, si actiunile de revitalizare a covoarelor asfaltice sunt deficitare. Practic, SADJ se vede in situatia de a actiona, cu bani putini, mai mult pentru plombarea drumurilor si nu pentru reabilitarea in totalitate a unui drum. "Suntem modesti ca alocare de fonduri. Practic, eu ma vad in imposibilitate de a actiona asa cum stiu ca sunt cerintele tehnice. Ne abatem de la o strategie coerenta de reabilitare a infrastructurii deoarece, din cauza saltului infernal al numarului de vehicule de dupa anii `90 si a fondurilor scazute de care dispunem, drumurile se deterioreaza din ce in ce mai mult. Noi, dupa cum vedeti, trecem la plombarea acelor covoare asfaltice care sunt jalnice. Insa, din start, termenul de garantie pe care-l oferim este de cel mult 6 luni. Astfel, ne invartim intr-un cerc vicios. Cheltuim bani pentru a nu fi sufocati de un trafic dezastruos din cauza drumurilor si, foarte greu, putem, repet, din cauza bugetului mic, sa amenajam un drum asa cum prevad normele", a declarat Romeo Stoica, directorul Serviciului de Administrare a Drumurilor Judetene Iasi.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (4)

Cititorul  | #33113
Poate pana la alte drumuri, mai indepartate, vor repara macar portiunea de drum de la iesirea din Iasi catre Breazu caci iti rupi masina in doua din cauza drumului asa-zis din piatra cubica...
babuta barfitoare  | #33114
Ce cauti nene Simirad? La varsta matale ar trebui sa te preocupe sanatatea ,gradina si alte chestii pe langa casa omului !Ai demonstrat destul cat ai fost primar ce poti face pentru Iasi- adica NIMIC!
Lasa altul mai tanar, precum Carlan, sa demonstreze si el ce poate face pentru judetul Iasi(ca pentru oras am votat pana acum niste nulitati in materie de administratie)
doru  | #33115
Sunt locuitor al judetului Iasi, nu al municipiului. Dl Simirad a condus un municipiu si nu vad cum s-ar descurca in noianul de probleme ale celui de-al doilea oras din tara. Domnia sa se gandeasca foarte bine si la modificarile intervenite in perioada cat a fost ambasador in Cuba si dupa. Cred s-a rupt de probleme municipiului, ca de cele ale judetului habar nu are. Tabletele publicate intr-un ziar local, saptamanal, mi-a aduc aminte de dl. Liviu Antonesei, ajuns din intamplare presedinte al CJ Iasi. Personal, cu toata stima pt.dl. Simirad, apreciez ca nu i se potriveste functia de presedinte al CJ Iasi. Daca sondajele sunt cele care-i dau incredere, atunci dl. Simirad se inseala. Sa nu uite ca mai mult de jumatate din populatia cu drept de vot a judetului locuieste in mediul rural, ori aici primarii PSD-sti si nu numai ...
IESEAN!  | #33116
NIMENI NU ESTE BUNN DE NIMIC:CARLAN SA-SI VADA DE FIRMA LUI,SIMIRAD CE A FACUT PT IASI???NUMIC...la fel si NICHITA,noroc ca vin alegerile si au inceput sa ..plombeze``drumurile-treaba ca la romani de mantuiala!mai trebuie sa treca 50 ani sa avem pe cineva care sa fie bun gospodar nu sa-si vada propriile afaceri,firme,vile...rusine!!!! Totusi sunt si oameni gospodari in IASI dar nu-i vede nimeni!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1856 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020449 (s)

loading...