News Flash:

Sistemul de asigurari de sanatate la rascruce

22 Septembrie 2001
661 Vizualizari | 0 Comentarii
Asiguratul iesean, si prost tratat si cu banii luati

•Intr-un sodaj de opinie se arata ca iesenii sunt putin multumiti (14%), nemultumiti (57%) si foarte nemultumiti (16%) de calitatea serviciilor si actelor medicale oferite de sistemul sanitar romanesc

Asociatia pentru sanatate din Iasi a comandat Agentiei RomNet, prin Centrul de Cercetari Sociale, un barometru de opinie pe un esantion de 1.250 de persoane din Iasi (marja de eroare +/- 2,7%) pe tema imaginii pe care o are populatia asupra actualului sistem de sanatate. Esantionul reprezentativ a fost de 1.250 persoane. Rezultatele au fost comunicate de Gabriela Gruia, presedinta Asociatiei pentru Sanatate din Iasi in fata invitatilor la colocviul cu tema "managementul spitalelor in sistemele de asigurari de sanatate".
Din cele 12 intrebari, majoritatea (7) se refera la nivelul de educatie al repondentilor. Astfel, daca 36% spun ca nu stiu cum se transmite tuberculoza, doar 27% dau un raspuns corect. De asemenea, faptul ca 78% cred ca "toate persoanele care intra in contact cu bacilul Koch fac boala", iar 37% nu stiu cat timp dureaza tratamentul complet al bolii (doar 16% au dat un raspuns corect) spune mult despre nivelul cunostintelor populatiei. Daca mai adaugam raspunsul la intrebarea "Tuberculoza este o boala mortala?" la care doar 45% dau raspunsul corect iar 31% nu stiu, atunci ne facem o idee clara despre nivelul de educatie sanitara a populatiei (si, oarecum implicit, despre masura in care se implica in acest proces medicii de familie. Pe acest fundal de relativa cunoastere a realitatilor medicale, repondentii se arata putin multumiti (14%), nemultumiti (57%) si foarte nemultumiti (16%) de calitatea serviciilor si actelor medicale oferite de sistemul sanitar romanesc. Practic, doar 10% se declara ca fiind multumiti si foarte multumiti de aceasta calitate. Pe buna dreptate, interventia dr. Vasile Astarastoae, presedintele Colegiului Medicilor Iasi, a subliniat ca nu trebuie sa confundam nivelul calitativ real al serviciilor medicale cu perceptia pe care o au asiguratii despre acest aspect. Ulterior, Anda Cailean, purtator de cuvant al Asociatiei, a declarat: "Acest sondaj reflecta mai mult o stare de spirit decat o realitate exacta. Dar acest lucru trebuie sa dea de gandit decidentilor. Acestia trebuie sa ia mai mult in calcul, in derularea reformei din sanatate, beneficiarul acestei reforme, adica asiguratul".
Imaginea foarte proasta referitoare la calitate este un grav semnal de alarma, perfect justificat de faptul ca problema calitatii nu este una de prim interes la nivelul furnizorilor de servicii de sanatate. Pentru ca modul actual de evaluare a activitatii din sectorul medical este unul bazat preponderent pe cantitate. Ramasitele vechiului sistem par a trena in mentalitatea populatiei si a celor care deservesc sistemul de ingrijiri de sanatate. Oricum, asiguratul - nu cel care da bani pentru sistemul de sanatate, ci cel caruia i se iau bani pentru sanatate - se declara foarte nemultumit de modul cum ajung la el fondurile colectate prin lege. 76% se declara nemultumiti, ceea ce este mai mult decat graitor. Aceasta nemultumire poate fi si una reala, legata de calitatea serviciilor medicale, dar poate fi si una indusa de "coplata" pe care asiguratul se simte dator sa o ofere cadrelor medicale pentru a fi mai bine tratat. (83% cred ca sunt mai bine tratati daca acorda "atentii")
Liviu DRUGUS
Catalina DARABANA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1738 (s) | 22 queries | Mysql time :0.024245 (s)

loading...