Situatia la baraj este critica

30 Iulie 2008
1315 Vizualizari | 1 Comentarii
Directorul Institutului National de Hidrologie si Gospodarire a Apelor (INHGA), Petre Stanciu, a declarat ieri ca acumularea Stanca-Costesti este golita cu un debit de 845 de metri cubi pe secunda, debit ce se situeaza peste cota de pericol a Prutului, in aval de baraj. "Desi, anterior, in cursul acestei zile decretasem cod portocaliu pe Prut, in aval de Stanca-Costesti, faptul ca se deverseaza 845 de metri cubi pe secunda ne-a obligat sa instituim codul rosu si aici", a spus Stanciu, in cadrul unei conferinte de presa de la Ministerul Internelor si Reformei Administrative (MIRA). Hidrologii romani, moldoveni si ucraineni au dezbatut ieri dupa-amiaza in ce masura poate fi golit lacul de acumulare de la Stanca-Costesti, umplut pana aproape de maximum de viiturile din ultimele zile de pe raul Prut. Hidrologul de serviciu de la Institutul National de Hidrologie si Gospodarire a Apelor (INHGA), Marius Matreata, afirma ieri ca situatia de la Stanca-Costesti este "critica". "Pana acum, in aval de Stanca-Costesti nu au fost probleme deloc, barajul retinand viiturile de pana acum. La acest moment barajul este insa plin, asa ca ne vedem nevoiti sa dam drumul la apa, controlat. Exista si posibilitatea inundarii controlate a unor incinte agricole din aval de baraj, dar trebuie calculat exact debitul pe care-l putem elibera din lac astfel incat sa nu afectam zone locuite", a declarat ministrul Mediului, Atilla Korodi.

Autoritatile de la Chisinau au decis, impreuna cu cele romane, sa fie marite deversarile din lacul de acumulare de la Stanca-Costesti, dupa ce apa a atins un nivel record, decizia fiind anuntata, ieri, de premierul moldovean, intr-o sedinta privind evolutia debitelor pe raurile Nistru si Prut.