SUA critica interceptarile abuzive din Romania

26 Februarie 2009
790 Vizualizari | 0 Comentarii
• Statele Unite semnaleaza o serie de probleme privind drepturile omului in Romania, mentionand coruptia din Romania, lipsa increderii in justitie, conditiile dure din inchisori, dar si folosirea in afara parametrilor legali a interceptarilor electronice

Departamentul de Stat al SUA a publicat ieri raportul sau anual cu privire la situatia drepturilor omului in 2008, in care mentioneaza coruptia din Romania, lipsa increderii in justitie, conditiile dure din inchisori, dar si folosirea in afara parametrilor legali a interceptarilor electronice. Raportul mentioneaza ca autoritatile s-au ocupat de mai multe probleme referitoare la drepturile omului in cursul anului, dar o serie de abuzuri au continuat sa existe. Sistemul judiciar nu beneficiaza de increderea publicului in abilitatea sa de a aplica legea impartial si ca judecatorii nu servesc interesele politice sau financiare. Exista o perceptie publica raspandita ca justitia este corupta, lenta si adesea incorecta, avertizeaza documentul. Coruptia ramane o problema raspandita, iar tara continua sa fie subiectul monitorizarii continue a Comisiei Europene pentru progrese ale reformei justitiei si combaterii coruptiei.

In ceea ce priveste interferenta arbitrara in viata privata, familie sau corespondenta, desi Constitutia interzice aceste lucruri, iar autoritatile le respecta in general, exista perceptia raspandita ca supravegherea ilegala exista. Raportul mentioneaza ca exista informatii cu privire la interceptari electronice folosite in afara parametrilor legali. Restrictiile asupra libertatii religioase au continuat sa fie o preocupare majora din cauza legii religiilor restrictive, discriminatorii. Restituirea proprietatilor ramane lenta, mai precizeaza raportul Departamentului de Stat. Au existat informatii continue despre violenta si discriminare impotriva femeilor, precum si lacune semnificative in protectia drepturilor copiilor. Mai multe persoane au fost victime ale traficului pentru exploatare sexuala si pentru munca si cersetorie fortata. Neglijenta si asistenta neadecvata a persoanelor cu dizabilitati este de asemenea o problema. Au existat informatii despre hartuirea si aplicarea de rele tratamente unor detinuti si etnici rromi de catre politisti si jandarmi. Desi nu exista date confirmate despre violenta impotriva rromilor in societate anul acesta, discriminarea la scara larga a rromilor continua sa fie o problema, apreciaza raportul. De asemenea, homosexualii continua sa sufere discriminari in societate, precum si persoanele cu HIV/SIDA, in special copiii. Desi Constitutia interzice tortura sau alte tratamente crude, inumane sau degradante, numeroase organizatii neguvernamentale au raportat folosirea fortei excesive si bataile aplicate de politie. In continuare, au fost informatii despre incarcerare prelungita pentru comportament neadecvat in cadrul orfelinatelor de stat. Conditiile din inchisori raman dure si, in general, nu respecta standardele internationale. Totusi, autoritatile au imbunatatit conditiile in unele inchisori. Raportul Departamentului de Stat mai mentioneaza ca salariul minim lunar nu ofera un standard decent de viata pentru un muncitor si familia sa.

Page time :0.1308 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020130 (s)