News Flash:

Supermarketurile, inchise

10 Mai 2008
2605 Vizualizari | 2 Comentarii
Kaufland
• Supermarketurile care nu respecta drepturile consumatorilor si sunt acuzate de practici comerciale incorecte risca sa fie inchise de inspectorii de la Protectia Consumatorului • Unul dintre supermarketurile Kaufland din Iasi este vizat pentru ca are deja doua abateri de acest gen, respectiv practici comerciale incorecte prin neconcordanta dintre preturile afisate la raft si cele de la casa de marcat • "Putem dispune chiar masura de suspendare a activitatii, iar contestatia celui sanctionat nu suspenda aceasta masura", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC)

Supermarketurile care nu respecta drepturile consumatorilor si sunt acuzate de practici comerciale incorecte risca sa fie inchise de inspectorii de la Protectia Consumatorului. Aceasta este sanctiunea maxima pe care o pot primi marile magazine la a treia abatere sesizata la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi. "Potrivit Legii 363 din 2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, agentii economici pot primi o amenda intre 3.000 si 30.000 lei. Daca se repeta abaterea, amenda este intre 6.000 si 60.000 lei, cu dispozitie de incetare a practicii comerciale incorecte. Putem dispune chiar masura de suspendare a activitatii, iar contestatia celui sanctionat nu suspenda aceasta masura", a declarat Gheorghe Ciubotaru, vicepresedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC). In judetul Iasi, supermarketurile au fost luate deja la puricat de inspectorii de la Protectia Consumatorului. Unul dintre supermarketurile Kaufland din Iasi, cel din cartierul Pacurari, de exemplu, a fost sanctionat de doua ori in doar o luna pentru neconcordanta dintre preturile afisate la raft si cele de la casa de marcat. Ciubotaru a precizat ca masurile drastice luate impotriva practicilor comerciale incorecte vizeaza atat supermarketurile, marile centre comerciale, bancile, dar si orice alt agent economic care nu isi respecta obligatiile.

Primele sanctiuni


La sfarsitul lunii aprilie, inspectorii OJPC Iasi au descoperit mai multe produse care aveau pretul afisat mai mic decat cel adevarat. Controlul a fost facut in urma plangerii depuse de un iesean, care a reclamat ca la supermarketul Kaufland Pacurari preturile de pe raft difera de cele de la casa. Inspectorii de la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Iasi au incadrat aceasta abatere ca practica comerciala inselatoare si au amendat reprezentantii supermarketului cu suma de 5.000 lei. Supermarketul Kaufland din Pacurari nu este la prima abatere, fiind sanctionat la sfarsitul lunii martie pentru aceeasi abatere, respectiv discordantele majore intre preturile afisate la raft si preturile finale de pe bonul fiscal. Controlul a fost efectuat tot ca urmare a unei reclamatii a unui iesean, care a sesizat OJPC Iasi ca a cumparat mai multe produse de la supermarketul Kaufland Pavlov, iar preturile de pe raft erau diferite fata de cele trecute pe bonul fiscal.

Inselatoria preturilor duble


Iesenii se plang ca apar diferente foarte mari intre pretul afisat la raft si cel de la casa de marcat, unde produsul este mult mai scump decat pe eticheta. O ieseanca s-a plans ca intr-o perioada de cel putin sase luni a trecut prin mai multe situatii neplacute cand produsul pe care l-a luat de la raft a devenit mai scump la casa de marcat. "Au un anumit pret la raft. Cand ajungi insa la casa ti se spune ca produsul de fapt este mult mai scump. Am patit asta de nenumarate ori din decembrie pana acum la Kaufland. Am luat o tigaie care la raft avea pretul de 20 lei, iar la casa costa 30 lei", a declarat Ionela Sarghie, o ieseanca ce a avut mai multe surprize neplacute in supermarketuri. Desi diferenta de pret a fost acoperita de angajatii supermarketului, femeia sustine ca nu este prima data cand este pacalita de pretul de la raft. Reprezentantii asociatiilor pentru protectia consumatorului sustin ca vor incepe o adevarata campanie impotriva unor astfel de practici. "Cei de la Kaufland ne considera o tara de handicapati. Ei sunt raspunzatori de preturi, este inadmisibil sa accepte astfel de situatii. Ii vom monitoriza in continuare. Suntem cu ochii pe ei si asteptam sa vedem cat timp vor mai insela consumatorii", a afirmat Vasile Cazan, presedintele Asociatiei pentru Apararea Drepturilor si Intereselor Consumatorilor.

primele sanctiuni
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

1978 viz    1 com
2298 viz    10 com
1528 viz    0 com
1179 viz    0 com
844 viz    0 com
13523 viz    32 com
907 viz    0 com

Comentarii (2)

costel  | #34753
Nu doar Kaufland fraiereste clientii. De nenumarate ori si la Billa am patit sa iau un produs care la raft nu avea pret. Mai exact avea pretul la alte produse. De exemplu la sectorul jucarii -te duci cu copilul si cand ajungi cu jucaria la casa cum sa nu o mai cumperi cand ai copilul langa tine chiar daca e de doua ori pretul la care te asteptai? Idem si la raftul cu produse de bucatarie. De ce trebuie sa urmarim noi preturile la casa de marcat?
vasea  | #34754
Chiar si in carrefour am patit sa vad pantaloni scurti la prima vedere identici doar culoarea diferind. Interesant ca unii erau 14 lei iar altii 40 lei. Mai mult erau unii linga altii iar pretul lipsea la cei de 40 lei in schimb cei de 14 lei aveau toti pretul afisat. Daca asta nu a fost intentionat facut.... Noroc ca spiritul de observatie m-a ajutat observand in alta parte a magazinului, la alte rafturi, pantalonii cu pretul de 40 lei afisat.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1627 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021522 (s)

loading...