News Flash:

Teroare si singe pe strazile Iasului - Un tramvai numit cosmar

3 Iunie 1999
927 Vizualizari | 0 Comentarii
•Un tramvai a produs cel mai spectaculos accident din acest an •Cu frinele defecte, vagonul 255 a ras trei masini si s-a izbit violent de un alt tramvai, rupindu-se in doua •Opt oameni au fost raniti grav •Primarul Simirad aloca fonduri pentru ctitorii si deplasari in strainatate, iar RATC nu are bani pentru revizia vagoanelor •Starea jalnica a parcului regiei a fost la originea avalanselor de accidente provocate de tramvaie •Una dintre victime si-a bandajat ranile cu ziarul "Ziua"

Inghesuiala, deraieri si accidente - iata, in trei cuvinte, urmarile politicii primarului Constantin Simirad in privinta transportului in comun din Iasi.
Dupa o "serie neagra" de deraieri, aseara, un tramvai cu frinele stricate a completat seria dezastrelor prin care trece RATC - o regie care, cu personalul "intins" la maxim (din cauza lipsei de oameni, vatmanii sint obligati, prin natura lucrurilor, sa munceasa 12 ore de zi!), trebuie sa faca fata cerintelor. Or, cum Consiliul Municipal a alocat fondurile in alte directii (Ateneul din Tatarasi e un exemplu), caile de rulare, macazele, baza tehnica si mijloacele de transport ale Iasului sint, din nefericire, cirpite - iar accidentele curg girla. Si nici nu poate fi altfel, cind primarul iesean vede utilitatea unui Ateneu, dar nu vede ca, de exemplu, RATC foloseste, pentru reparatii, o freza veche de... 90 de ani. Accidentul de ieri este urmarea opticii gresite a primarului - si numai norocul a facut ca urmarile sa nu fier mai grave.

Aseara, la 18,40 pe strada Arcu s-a produs cel mai spectaculos accident rutier cu care s-a confruntat Iasul in acest an. Tramvaiul 255 care circula pe traseul 11, datorita unei defectiuni, a ramas fara frine exact cind a trecut de blocul TAROM si a inceput coborirea. Viteza de deplasare a crescut rapid si, bolidul electric a trecut prin intersectia cu strada Garii ca o sageata. In dreptul statiei de la Sala Vointa, vagonul a ajuns din urma o dubita Wolkswagen, B-45-WPX, a serviciului de posta rapida DHL. Masina izbita a facut citeva rotatii in jurul axei proprii, lovind la rindul ei o Dacie 1310 de culoare albastra, cu numarul 4-IS-5724, pe care a facut-o zob. Duba si-a oprit miscarea de rotatie, izbindu-se violent de un copac, pe care l-a rupt si intr-o Dacie break, IS-07-EGY. Vagonul 255 si-a continuat deplasarea cu o viteza foarte mare, indreptindu-se vertiginos catre un alt tramvai, 370 de pe traseul 3, care incetinise pentru a vira la stinga catre Autogara. Detunatura care s-a auzit in momentul impactului dintre cele doua vagoane a cutremurat din temelii toate blocurile si vilele din zona. In urma impactului, 255 s-a rupt efectiv in doua, iar 370 a fost distrus in toata partea din spate. Acest adevarat cosmar care a durat mai putin de un minut a facut opt victime, majoritatea aflindu-se in spatele tramvaiului avariat de bolidul in plina viteza. Col. Gheorghe Grigoriu, comandantul Politiei municipiului Iasi, sosit rapid la fata locului, a declarat in exclusivitate redactorilor "Ziua de Iasi": "Asa accident cu urmari dintre cele mai tragice nu s-a mai inregistrat de mult pe raza municipiului. Deocamdata nu ne putem pronunta cu exactitate asupra cauzelor accidentului, dar echipele noastre pe care le vedeti aici vor face tot posibilul ca sa definitiveze acest caz cit mai rapid". Va prezentam in continuare lista victimelor din acest accident: Mariana Mohreanu, 48 ani, Elena Manea, 42 ani, Cristina Frunza, 26 ani, Elena Abunei, 34 ani, Petru Rata, 59 ani, Dumitru Lupu, 41 ani, Ioanes Teodorescu, 19 ani si vatmanul tramvaiului ucigas, Titus Bostan, 24 ani. Toti au primit primul ajutor la Spitalul de Urgente, dupa care au fost impartiti catre clinicile de specialitate din oras. Precizam ca, una dintre victime, Ioanes Teodorescu si-a invelit ranile de la miini cu cotidianul "Ziua" pe care l-a abandonat insingerat la poarta Spitalului de Urgente.

Catalin DUMITRESCU
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2145 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018796 (s)