News Flash:

Tezele unice promoveaza mediocritatea

27 Decembrie 2007
1499 Vizualizari | 5 Comentarii
Cristina Dascalu
• Rezultatele in ansamblu la tezele cu subiect unic arata faptul ca promovabilitatea a crescut foarte mult, asta datorita faptului ca subiectele au fost in marea lor majoritate de dificultate sub medie • Daca procentul de promovabilitate la testele nationale a fost de 75,52 la suta, anul acesta la clasa a VII-a procentul a fost de 82,38 la suta, iar la clasa a VIII-a a ajuns pana la 87,1 la suta • Cele mai usoare subiecte au fost la tezele de la geografie si istorie, unde reprezentantii Ministerului Educatiei au eliminat chiar unele puncte din varianta de subiect care a fost publicata pe site


Noul format al examenelor nationale, tezele cu subiect unic care au inlocuit vechea testare nationala, a starnit foarte multe controverse. Majoritatea dintre acestea se refera la faptul ca acest nou sistem introdus de Cristian Adomnitei, ministrul Educatiei, Cercetarii si Tineretului (MECT), favorizeaza mediocritatea. Rezultatele in ansamblu la tezele cu subiect unic arata faptul ca promovabilitatea a crescut foarte mult, asta datorita faptului ca subiectele au fost in marea lor majoritate de dificultate sub medie. Daca procentul de promovabilitate la testele nationale a fost de 75,52 la suta, anul acesta la clasa a VII-a procentul a fost de 82,38 la suta, iar la clasa a VIII-a a ajuns pana la 87,1 la suta.

"Subiectele la matematica au fost de nivel mediu, coerent prezentate, cu cerinte clare. Un elev a putut obtine nota maxima daca a fost atent la textul si la cerintele problemelor. De asemenea, nota 5 putea fi obtinuta destul de usor, de exemplu la problema 3, subiectul II, de la clasa a VIII-a, se acorda 7 puncte din 100 doar pentru desenarea figurii geometrice", a declarat Cristina Dascalu, purtator de cuvant in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. Totusi, cele mai usoare subiecte au fost cele de la tezele de la geografie si istorie, unde reprezentantii MECT au scos chiar unele puncte din varianta de subiect care a fost publicata pe site. La aceste teze s-au inregistrat cele mai mari procente de promovabilitate, peste 90 la suta. "Subiectele la geografie au fost de dificultate sub medie, din rezolvarea subiectelor I si II rezultand nota 5,80. Si la istorie subiectele au fost accesibile. Fata de modelul de subiect afisat pe site-ul Ministerului Educatiei a fost mult mai usor, iar la subiectul II s-a renuntat la ultimul subpunct care exista in modelul de subiect", a precizat Cristina Dascalu. Obtinerea unor astfel de note a fost favorizata si de faptul ca supravegherea elevilor la examene a fost realizata de catre cadrele didactice din cadrul unitatilor de invatamant unde s-au sustinut tezele. S-a ajuns astfel ca si in mediul rural sa se obtina peste o mie de note de zece. Totusi, directorii liceelor de elita au un motiv de liniste intrucat acestia pot organiza examen de admitere. Acesta va fi luat in considerare inaintea rezultatelor la tezele cu subiect unic. In alta ordine de idei, elevii care au absentat la prima sustinere a tezelor mai pot da examenele in perioada speciala din luna februarie a anului 2008. Calendarul complet este 12 februarie - matematica, 15 - limba si literatura materna, 20 - limba si literatura romana, 22 - istorie sau geografie si 29 va fi data pentru depunerea eventualelor contestatii.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (5)

Cristian  | #26506
N-ar trebui sa uitam ca aceste teze nu sunt menite sa evidentieze excelenta. Scopul lor este sa verifice cunostintele tuturor elevilor iar pentru excelenta sunt olimpiadele si concursurile. Cred ca ar trebui sa facem o diferentiere clara intre acestea. E de preferat sa ai mai multi elevi cu cunstinte de nivel mediu dar care sa stie macar elementele de baza cum trebuie si sa stie sa scrie corect, decat o mana de elevi de elita cu rezultate deosebite la tezele acestea. Elevii de elita trebuie sa se remarce in zona competittilor si a realizariloe remarcabile, nu aici.
Cred ca e cazul sa acceptam faptul ca nu toti elevii au inclinatii spre toate disciplinele si ca ar trebui sa marsam mai mult pe orientarea lor corecta catre ceea ce pot face. Este prea multa teorie si prea putine aplicatii practice.
Misu  | #26507
Tezele acestea sunt circ si nimic mai mult. Fiecare scoala isi pazeste proprii elevi si este interesata sa aiba note mari. In scoala in care predau eu, numai la o singura clasa supraveghetorii au fost cinstiti. Perlele din teze sunt ale invatatorilor si profesorilor care credeau a sti ceva.
plesca  | #26508
Daca "Tezele unice promoveaza mediocritatea" de ce nu le desfiintati ?
Ce doreste MEdC sa aiba ? Elevi care au asimilat perfect teoria ? elevi cu bune cunostinte teoretice si abibitati practice de lucru formate inca din scoala ? sau cetateni (OAMENI) educati, cu o cultura generala(minimala) buna, cu abilitati de lucru cu calcualtorul formate, destul de buni cunoscatori a doua limbi straine si cu deprinderi formate intr-o meserie indragita inca din scoala ?
Ce se face acum e mascarada. Fitile intre profesori pe spinarea elevilor.
Nu ti-au obtinut elevii 100% promovabilitate ca au fost corect supravegheati, este "dovada" ca esti incompetent. Ai pus colegi supraveghetori care sa le dicteze rezultatele si tot ghiolbanu ce se scalda in 5 a luat 7, se intelege esti "valoros". Si de aici ocazia ca directorii sa selecteze si sa excluda profesorii corecti la supraveghere incat scoala sa iasa cu procent bun de promovabilitate.
Nu-i asa ca-i mascarada ? Cine-i de vina ? Cine a propus metoda.
EXAMENUL DE ADMITERE E SFANT SI FIECARE SCOALA ARE STACHETA EI !
deea  | #26509
pe ce site s-au afisat rezultatele??
deea  | #26510
stye cineva?:(:(( vreau si eu rezl din iasi
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2603 (s) | 24 queries | Mysql time :0.062902 (s)

loading...